2014-01-27, 20:50
Medlem
BizarreReverends avatar
At The Gates ska spela in ny musik, Ja då kör dem igång igen =)

http://www.blabbermouth.net/news/at-...um-label-home/
Citera
2014-01-27, 20:53
Medlem
von_Ss avatar
Mycket relationsproblem i tråden på sistone. Kvinnfolk brukar inte vara så musikintresserade, lyssnar mest på Satyricon, Mayhem och Immortal. Alla tjejer dom är dum i huvve.

Har aldrig hört Panphage förr så drog på en trudilutt nu och det låter väldigt fint. Tack för tipset!

NP: Panphage - Skall & Skalv
Citera
2014-01-27, 21:36
Medlem
Mordum87s avatar
IXXI - Assorted Armament
Nog för att jag alltid haft ett trubbigt horn i sidan till den här avarten inom Black Metal. Men det har ju ändrat sig på sista tiden.
F.ö så är ju den här skivan hur jävla bra som helst, och betydligt bättre än jag tyckte debuten var, vilken också ändå var bra. Lika jävla hatiskt som Craft och Avsky.
Som det sig bör.

Ave!
Citera
2014-01-27, 22:25
Medlem
Koksans avatar
Söker band som är lika Vinterriket och Moloch. Skulle vara najs om någon kunde leta upp något band som var likt Lustre också.

Tack!

/Koksan
Citera
2014-01-27, 22:29
Medlem
eckims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Mycket relationsproblem i tråden på sistone. Kvinnfolk brukar inte vara så musikintresserade, lyssnar mest på Satyricon, Mayhem och Immortal. Alla tjejer dom är dum i huvve.

Har aldrig hört Panphage förr så drog på en trudilutt nu och det låter väldigt fint. Tack för tipset!

NP: Panphage - Skall & Skalv

Roligt att du gillar det, kolla in demo:n Nordlandets Dödsande, den är jävulskt bra.

NP - Sigrblot - Blodsband
Citera
2014-01-27, 22:46
Medlem
eckims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koksan
Söker band som är lika Vinterriket och Moloch. Skulle vara najs om någon kunde leta upp något band som var likt Lustre också.

Tack!

/Koksan

Kanske Summoning och Drudkh kan passa. Mer kan jag icke komma på. Tycker det också är svårt att jämnföra Lustre mot andra band, då det känns helt eget.
Citera
2014-01-27, 23:04
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
IXXI - Assorted Armament
Nog för att jag alltid haft ett trubbigt horn i sidan till den här avarten inom Black Metal. Men det har ju ändrat sig på sista tiden.
F.ö så är ju den här skivan hur jävla bra som helst, och betydligt bättre än jag tyckte debuten var, vilken också ändå var bra. Lika jävla hatiskt som Craft och Avsky.
Som det sig bör.

Ave!

Den plattan hade man nästan glömt bort. En gammal favorit. Inte lyssnat på de på flera år. Kanske dags att försöka kära ner sig de igen, trots att man tappat sugen lite efter att ha bevittnat rätt tråkigt liveframträdande och intetsägande efterföljande platta.

NP: М8Л8ТХ - Сага о чёрном марше
Vad tycker trådens dödssatanazister om Rysslands främsta rashatares nyaste verk?
Citera
2014-01-28, 09:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Den plattan hade man nästan glömt bort. En gammal favorit. Inte lyssnat på de på flera år. Kanske dags att försöka kära ner sig de igen, trots att man tappat sugen lite efter att ha bevittnat rätt tråkigt liveframträdande och intetsägande efterföljande platta.

Vad tycker trådens dödssatanazister om Rysslands främsta rashatares nyaste verk?
Har bara hört Wings of Black (eller vad den heter) och den är ju inget annat än ett mästerverk från början till slut. Får försöka få tag på den här plattan på någon obskyr blogg och lämna ett utlåtande. Vad tycker du själv? Är den lika bra som ovan nämnda platta?

Np: early graves - red horse
Citera
2014-01-28, 15:26
Medlem
eckims avatar
Hetroertzen - The final breath of mankind utomordentlig låt, samt album.
Citera
2014-01-28, 18:18
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Har bara hört Wings of Black (eller vad den heter) och den är ju inget annat än ett mästerverk från början till slut. Får försöka få tag på den här plattan på någon obskyr blogg och lämna ett utlåtande. Vad tycker du själv? Är den lika bra som ovan nämnda platta?

Np: early graves - red horse

Instämmer. Njaa, den når inte upp till samma nivå som plattan du nämnde och den är inte lika skrämmande våldsam, men nog är den bra och värd att kolla in. Annars kan det vara värt att kolla in sångarens andra projekt Adolfkvlt!

NP: Order From Chaos - Dawn Bringer Invictus
Citera
2014-01-28, 19:44
Medlem
ToMegaTherions avatar
Inte så svart kanske men Einherjer - Norrön Kraft. Jag gillar! Mjödhävarmetal!
Citera
2014-01-28, 20:31
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton

Samma sak som någon annan sa, så har även jag bara hört "By the wing of black".. har den på cd i hyllan f.ö.
Tycker, eller snarare tyckte att den var riktigt bra de två-tre första gångerna jag hörde den. Men sen föll dom helt i glömska då jag helt enkelt ställde den i hyllan en dag, och gav mig in på annat. Sen dess har jag inte rört den, men kommer givetvis ihåg sångaren. Där kan vi snacka om bindgalen. Musiken påminde mer eller mindre om någon form av bm/hardcore vad jag vill minnas.

Inquisition här för hela slanten. Bandet har ju fan inte gjort annat än att fisa ur sig kvalitativa plattor. Med undantag för deras allra första thrash-era, som jag inte hört alls och är föga intresserad av.
Annars är det uteslutande Craft och Mgla som går runt nu. Man återkommer ju somsagt alltid till kvalitet, även om det gör en inskränkt.

Skål!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in