2014-01-27, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Men det går ju helt enkelt inte ihop med var kulhålet satt. Håller med dig fullständigt och vidhåller den teori som jag tidigare skrev, dvs att hon låg på mage med huvudet hyfsat på kudden, sånär som på att FS dragit upp henne i håret möjligtvis. Jag vet att detta låter makabert
och det bär mig lite emot att skriva det här men lite av ett måste för att kunna argumentera för min åsikt. Nog snackat för min del om detta

Kan han ha våldtagit henne bakifrån, slängt på en kudde och skjutit henne när hon låg på mage i sängen?
Citera
2014-01-27, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Kan han ha våldtagit henne bakifrån, slängt på en kudde och skjutit henne när hon låg på mage i sängen?

Nja, det är nog mera troligt att han bara smög in och sköt ihjäl henne, men man vet ju aldrig hur en sådan lirare agerar på sin födelsedag.
Citera
2014-01-27, 18:37
Medlem
ballobass avatar
Citat:

Tydligen utövade ju M BDSM, har säkert spekulerats om tidigare men kan en sexlek gått överstyr å HERR FS tar till ett vapen.
Citera
2014-01-27, 18:40
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Tydligen utövade ju M BDSM, har säkert spekulerats om tidigare men kan en sexlek gått överstyr å HERR FS tar till ett vapen.

I sig långsökt, men om någon skulle vara beväpnad i sängen, som en del av en S/M-grej, vore det ju i så fall MJ.

Edit: Kanske missförstod.
Citera
2014-01-27, 18:46
Medlem
Titianas avatar
Citat:

jag vill absolut inte hitta på några alternativteorier men byggde detta på FS egen begäran på att polisen skulle fråga honom om de har haft sex. Och enligt honom hade de haft sex på hans födelsedag. Nu hade ju Marina sagt att de inte hade sex och att han var impotent. Allt detta sammantaget plus att hon blev skjuten i sängen...kanske skulle han bevisa att han inte var impotent och att hon inte skulle neka honom på hans födelsedag..till råga på allt annat. Kan hennes nekande och kanske tom lite hånande kommentarer fått hans bägare att rinna över? Onekligen var detta lite känsligt då Fredde och Asfaltblomman var på tråden och det skulle minsann överdrivas om hans fantastiska potens för hela tråden.
Citera
2014-01-27, 18:47
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I sig långsökt, men om någon skulle vara beväpnad i sängen, som en del av en S/M-grej, vore det ju i så fall MJ.

Edit: Kanske missförstod.

Ja är som sagt långsökt , men inget verkar väl omöjligt.
Citera
2014-01-27, 18:57
Medlem
Citat:
jag vill absolut inte hitta på några alternativteorier men byggde detta på FS egen begäran på att polisen skulle fråga honom om de har haft sex. Och enligt honom hade de haft sex på hans födelsedag. Nu hade ju Marina sagt att de inte hade sex och att han var impotent. Allt detta sammantaget plus att hon blev skjuten i sängen...kanske skulle han bevisa att han inte var impotent och att hon inte skulle neka honom på hans födelsedag..till råga på allt annat. Kan hennes nekande och kanske tom lite hånande kommentarer fått hans bägare att rinna över? Onekligen var detta lite känsligt då Fredde och Asfaltblomman var på tråden och det skulle minsann överdrivas om hans fantastiska potens för hela tråden.

Det verkar lite konstigt att FS självmant skulle lämna information när han är så starkt emot det trots förfrågningar om vad som har hänt och vad som kan ha hänt. Tycker gott och väl att man kan ifrågasätta varför han sa att de har haft sex.
Citera
2014-01-27, 19:03
Medlem
Titianas avatar
Möjligen självklarheter men

-Freddan har enligt egen utsago skurit halsen av någon.
-Han har enligt vittnesutsaga våldtagit förr.
-Han har enligt vittnesutsaga strypt och lämnat exet medvetslös på en öde skogsväg.
-Han har enligt trådmedlem "tappat" bort tre hundar
-Han har enligt vittnesutsaga troligtvis förgiftat katter med något
-Han har enligt flera vittnesutsagor förskingrat en hel del pengar från flera personer.
-Han har tejpat fast sitt barn (flera barn) i stol med silvertejp och låtit denne sitta där.
-Han har enligt vittnesutsagor behandlat Marina förnedrande inför andra.
Till detta hans sympatiska beteende efter hans ex "försvunnit"

Vilken sympatisk man
Och fortfarande tycker vissa att han inte har någon anledning att ljuga och ska vara trovärdig

Sen är det ju några punkter i belastningsregistret också...
Citera
2014-01-27, 19:05
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Det verkar lite konstigt att FS självmant skulle lämna information när han är så starkt emot det trots förfrågningar om vad som har hänt och vad som kan ha hänt. Tycker gott och väl att man kan ifrågasätta varför han sa att de har haft sex.

Precis. Inte bara sa..han bad om frågan
Detta ska man ju naturligtvis titta i ljuset av hur alla andra förhör löpte.
Citera
2014-01-27, 19:12
Medlem
Titianas avatar
Citat:

Det är onekligen ett udda beteende att be polisen om att de ska fråga honom ifall de har haft sex. Det finns en del konstigheter i hans beteende som jag i vart fall hänger upp mig på, dels detta, dels hans plötsliga intresse för skottvinklar. Beteenden som jag vill syna motivet till. Han har inte lämnat ett piss i förhören."jag vill inte spekulera" "jag vet inte" etc, så allt som avviker från detta tycker jag är intressant endera ur skuldfrågan men även gällande eventuell motivbild.
Citera
2014-01-27, 19:18
Medlem
Citat:
Möjligen självklarheter men

-Freddan har enligt egen utsago skurit halsen av någon.
-Han har enligt vittnesutsaga våldtagit förr.
-Han har enligt vittnesutsaga strypt och lämnat exet medvetslös på en öde skogsväg.
-Han har enligt trådmedlem "tappat" bort tre hundar
-Han har enligt vittnesutsaga troligtvis förgiftat katter med något
-Han har enligt flera vittnesutsagor förskingrat en hel del pengar från flera personer.
-Han har tejpat fast sitt barn (flera barn) i stol med silvertejp och låtit denne sitta där.
-Han har enligt vittnesutsagor behandlat Marina förnedrande inför andra.
Till detta hans sympatiska beteende efter hans ex "försvunnit"

Vilken sympatisk man
Och fortfarande tycker vissa att han inte har någon anledning att ljuga och ska vara trovärdig

Sen är det ju några punkter i belastningsregistret också...

Ja, eftersom han nu bevisligen mördade Marina måste man också anta (eller åtminstone tänka sig) att FS har begått några av punkterna ovan. Sannolikheten steg iallafall, mycket...
Senast redigerad av Fin 2014-01-27 kl. 19:23.
Citera
2014-01-27, 19:21
Medlem
Citat:
Det är onekligen ett udda beteende att be polisen om att de ska fråga honom ifall de har haft sex. Det finns en del konstigheter i hans beteende som jag i vart fall hänger upp mig på, dels detta, dels hans plötsliga intresse för skottvinklar. Beteenden som jag vill syna motivet till. Han har inte lämnat ett piss i förhören."jag vill inte spekulera" "jag vet inte" etc, så allt som avviker från detta tycker jag är intressant endera ur skuldfrågan men även gällande eventuell motivbild.

Frågan är vad han tänker försöka bevisa med sitt prat om skottvinkeln. Hur tänker han att detta på något sätt ska vara relevant.

På vilket sätt skulle skottvinkeln visa på något som är intressant för FS sak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in