Hej alla! Har ansökt om studiemedel för studier utomlands i Tokyo, Japan.
Grejer är den att jag inte klarade min senaste utbildning på högskola. Jag klarade 70% av studierna då men jag hade problem med ryggen då.
Nu har jag blivit diagnoserad med Bechterews sjukdom förra året på hösten. Min senaste utbildning var 2010 - 2012. Jag gick ofta till vårdecentralen i den stad jag studerade men fick ingen vettig hjälp. (ingen remiss till varken röntgen eller sjukgymnast). Dom prövade även akunpunktur men det var lika värdelöst som att slänga pengar i älven.
Jag har skickat alla papper till CSN som dom begärde(journaler, personligt brev, senaste betg och blanketter å dylikt för stiderna utomlands.) Brevet vägde över 250 gram. (haha).
Är det någon som vet var deras gräns för hänsyn till sjukdom går?
Det är ju trots allt inte många som har Bechterews i sverige......
Röntgen svaret visade att 2 av mina ryggkotor hade vuxit ihop vid ländryggen och att jag hade sakroilit i höften vilket gjorde det svårt för mig å sova. Jag gick in i väggen pga detta och lyckades inte klara studierna.
Har väntat i en vecka nu å jag hoppas verkligen dom är shyssta och beviljar studiemedel...
Men nervositeten tar död på mig.
För det finns inget jag hellre vill än att studerna språket i Japan.
Jag får behandling utav droppmedicin var 8e vecka och jag går på gym hos en sjukgymnast samt spelar badminton med polare en gång i vecka i 2 timmar.
Har inte mått såhär bra på flera år.
Men vad tror ni?
Mvh.