och om barnet inte är menat, alltså gumit sprack, p-pillren funkade inte eller liknande. Jag säger att jag vill att hon ska göra abort, och hon vägrar. Ska jag då ha noll makt, och stå inför valet att lägga ner mitt liv i att ta hand om ett barn, som jag inte ville ha och gjorde allt jag kunde för undvika att få, eller att skita i barnet, göra att det blir orsakat lidande i brist på fader, och behöva betala underhåll varje månad för att jag inte har någon makt att få välja om barnet ska behålla eller inte?
Då säger du, "men knulla inte då". Men grejen är att preventiv medel finns av en anledning, så jag kan visst knulla om jag använder det, och i det fallet jag beskriver här är det en olyckshändelse som leder till att tjejen vill behålla barnet, även om det inte var meningen att få det. Ska jag då inte ha någonting att säga till om?
*EDIT* Barnet är ju för fan lika mycket mitt som hennes, varför ska hon få ha all makt om barnet ska leva eller dö? "Amen det var du som stoppade in den", jo för fan visst var det så, men det var ju du som lät mig.... Ska hon ha rätt att döda mitt barn om jag vill behålla det, eller ska hon ha rätt att vägra döda barnet om jag känner att jag inte vill eller kan ta hand om barnet?
Feminism handlar om jämställdhet, så kom inte och säg att när en part av två har makten så är det jämställt. idiot