Citat:
Jag tycker inte heller kompisarna skall hängas ut, dom är inte dömda för något. Jag bara ifrågasatte berättelsen. Hur hade du själv reagerat om någon av dina vänner haft kontakt med en utvecklingsstörd på en dejtingsida?
Att svinet som är dömd hängs ut & får sitt liv förstört, det är bra & önskvärt.
Att svinet som är dömd hängs ut & får sitt liv förstört, det är bra & önskvärt.
För det första kan jag konstatera att det mitt i allt elände är glädjande att det som omväxling nu finns ett politiskt korrekt våldtäktsfall som även feminister, antirasister, moderater, sossar och övriga kulturmarxister kan stämma in i fördömandet av.
Det verkar som att det för dessa grupper av människor är så befriande att de äntligen får ta bladet från munnen efter att ha suttit som tysta möss medan andra våldtäkter diskuterats på Flashback.
Och det är väl det vi ser effekterna av i denna tråd där inte bara GM, utan även andra som omnämns i domen hängs ut. Dessutom hängs flera andra personer ut som inte har med domen att göra, av bara farten. Det är lite ketchupeffekt över det hela.
Men jag kan ändå inte låta bli att reagera på att det ständigt förutsätts att GM:s kompisar visste att kvinnan "A" var förståndshandikappad. Hur skulle de kunna veta det? De hade aldrig träffat henne eller pratat med henne. De hade heller ingen insyn i vilka intentioner GM hade. Det framgår av sms-trafiken att intresset bland kompisarna för vad GM hade för sig med "A" var tämligen svalt. Det var ju inte så att de var där när övergreppet skedde, främjade det eller på något sätt uppmanade till det.