2014-01-26, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tycker inte heller kompisarna skall hängas ut, dom är inte dömda för något. Jag bara ifrågasatte berättelsen. Hur hade du själv reagerat om någon av dina vänner haft kontakt med en utvecklingsstörd på en dejtingsida?
Att svinet som är dömd hängs ut & får sitt liv förstört, det är bra & önskvärt.

För det första kan jag konstatera att det mitt i allt elände är glädjande att det som omväxling nu finns ett politiskt korrekt våldtäktsfall som även feminister, antirasister, moderater, sossar och övriga kulturmarxister kan stämma in i fördömandet av.

Det verkar som att det för dessa grupper av människor är så befriande att de äntligen får ta bladet från munnen efter att ha suttit som tysta möss medan andra våldtäkter diskuterats på Flashback.

Och det är väl det vi ser effekterna av i denna tråd där inte bara GM, utan även andra som omnämns i domen hängs ut. Dessutom hängs flera andra personer ut som inte har med domen att göra, av bara farten. Det är lite ketchupeffekt över det hela.

Men jag kan ändå inte låta bli att reagera på att det ständigt förutsätts att GM:s kompisar visste att kvinnan "A" var förståndshandikappad. Hur skulle de kunna veta det? De hade aldrig träffat henne eller pratat med henne. De hade heller ingen insyn i vilka intentioner GM hade. Det framgår av sms-trafiken att intresset bland kompisarna för vad GM hade för sig med "A" var tämligen svalt. Det var ju inte så att de var där när övergreppet skedde, främjade det eller på något sätt uppmanade till det.
Citera
2014-01-26, 18:07
Medlem
B´stards avatar
Tveksamt om han återvänder till Lund, när den där "adelsmannen" Rickard Bergengren sköt ihjäl en katt på fyllan så flydde han Lund några år... ...Nu är det jäkligt mycket värre brott den här herren har begått (och jo, jag tycker om katter) lägg till att sociala medier då var i sin linda så har du en betydligt knepigare sits - ALLA skulle få reda på det. Mitt stalltips är att han byter namn å pluggar utomlands (han har ju resurserna å betala terminsavgifter på vilket ställe som helst.
Citera
2014-01-26, 18:13
Medlem
Perfect10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
För det första kan jag konstatera att det mitt i allt elände är glädjande att det som omväxling nu finns ett politiskt korrekt våldtäktsfall som även feminister, antirasister, moderater, sossar och övriga kulturmarxister kan stämma in i fördömandet av.

Tja, det är ju utfört av person som ingår i en grupp som anser sig vara finare, bättre och högre än andra människor.
Citera
2014-01-26, 18:19
Medlem
Zorshas avatar
Citat:
Men jag kan ändå inte låta bli att reagera på att det ständigt förutsätts att GM:s kompisar visste att kvinnan "A" var förståndshandikappad. Hur skulle de kunna veta det? De hade aldrig träffat henne eller pratat med henne. De hade heller ingen insyn i vilka intentioner GM hade. Det framgår av sms-trafiken att intresset bland kompisarna för vad GM hade för sig med "A" var tämligen svalt. Det var ju inte så att de var där när övergreppet skedde, främjade det eller på något sätt uppmanade till det.

Men GE DIG med det där tjatet!!
De hade ju alla garvat åt henne för att hon verkade så förståndshandikappad!
Fler än WM hade ju haft kontakt med henne, när de skickade runt hennes nr till varandra för att driva med henne. Det framgick av hennes kommunikationsförsök, med all önskvärd tydlighet, att hon inte var fullt frisk. John säger det ju rakt ut i rätten!
Kan du inte bara läsa hela domen o sluta försöka få det till att polarna var helt oskyldiga?!
Sitter man o gör sig lustig över andra människor o häcklar o förnedrar dem, då ska man fanimej bara ha.
Tro fan att de tog ner sina Facebook sidor snabbare än raskt o slöt leden.
Men som nån annan påpekade; de nämnde inte ens henne i sitt inlägg här...
"Ego ego ego, ingen får fatta hur vidrig jag är, ingen får tro att jag ser på världen som jag egentligen gör!!"
Tvi vale!
Citera
2014-01-26, 18:24
Medlem
Citat:

Det verkar som att det för dessa grupper av människor är så befriande att de äntligen får ta bladet från munnen efter att ha suttit som tysta möss medan andra våldtäkter diskuterats på Flashback.

Och det är väl det vi ser effekterna av i denna tråd där inte bara GM, utan även andra som omnämns i domen hängs ut. Dessutom hängs flera andra personer ut som inte har med domen att göra, av bara farten. Det är lite ketchupeffekt över det hela.

Aven gladjande for dig att du lyckades hitta en koppling till hoger/vanster. Bra jobbat. Du lyckades fa in en "PK" mitt i allt...en "politisk korrekt valdtakt" kallar du det! Whoa...hur tankte du da?

fetade: Det star om jag inte missminner mig helt nu att minst en person hade forstatt redan vid forsta fotot att hon var utvecklingsstord eller "inte 100" eller nagot dylikt. Mellan raderna star det tydligt att han forstod iaf.
Men aven om han inte gjorde det,om ingen forstod,om dom bara trodde det var en ful normalbegavad tjej. Hur mycket forandrar det?
Dom har fortfarande inte kontaktat polisen med dom uppgifter dom sitter pa,EFTER att wilhelm monstret malmkvist blivit anhallen,utan dom vantar tills polisen kontaktar dom. Varfor?
Har allihopa missat att forsta kopplingen mellan foton pa en (var hon naken,jag minns inte?) tjej som det skamtats internt om, ett blodigt lakan,och en bekraftelse fran monstret om sex, och en anhallen wilhelm 24 timmar senare?
Har dom seriost inte fattat kopplingen?

En av dom har tom. skrivit "Hur vill du ha din begravning?" som svar pa bekraftelsen.
Vad menade han med det,som innefattar att han inte forstod att wilhelm gjort nagot "sjukt"? Jag kommer inte pa nagot scenario...eller han kanske menade att hon skulle haft aids? Jag fattar inte?

Sen att deras namn forknippas med det som har hant ar ju for att dom ar forknippade med det. Ingen har sagt att dom gjort sig skyldiga till brott,bara att deras upptradande lamnar att onska,for den med bara lite empatisk formaga.

Det finns ju folk som vill att man ska utvis hela familjer for nagot en person har gjort..sager inte att du ar en av dom,bara sager!
Citera
2014-01-26, 18:39
Medlem
Perfect10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorsha
Tro fan att de tog ner sina Facebook sidor snabbare än raskt o slöt leden.
Men som nån annan påpekade; de nämnde inte ens henne i sitt inlägg här...
"Ego ego ego, ingen får fatta hur vidrig jag är, ingen får tro att jag ser på världen som jag egentligen gör!!"
Tvi vale!

Heder till Adam S. som skriver:
-"MEN det är trots allt mycket mer synd om den stackars flicka som har behövt uppleva detta övergrepp än vad det är synd om mig. Så låt oss uppmärksamma denna fruktansvärda händelse och skapa debatt så att inget liknande händer i framtiden."
Citera
2014-01-26, 18:54
Medlem
Perfect10s avatar
Citat:
Och då blir en våldtäkt värre menar du? Tack för att du stryker under min poäng!

Grattis till att du misstolkar sammanhanget till ditt eget inlägg.

Ska försöka påminna mig själv att använda retorik för 5-åringar om jag ska svara på fler inlägg från dig.
Citera
2014-01-26, 18:56
Medlem
Citat:

Jag motiverade ganska väl hur jag tänkte, hur är din läsförståelse?

I denna tråd bubblar allt det hat fram som hållits tillbaka i andra trådar där gärningsmännen i många fall varit flera, kidnappat sina offer och begått grova våldtäkter. På så sätt är detta en politiskt korrekt våldtäkt, en våldtäkt där man för en gångs skulle tillåts att lätta på trycket och släppa fram sina frustrationer.

Och då kokar det över för många och man hänger ut, hotar och hetsar mot personer som inte ens känner gärningsmannen, som den Adam som befann sig i utomlands när våldtäkten inträffade och felaktigt beskylldes för att vara inblandad.

Vem ar du att tala om varfor olika individer valt att engagera sig i detta fallet? Kan du visa mig andra tradar om liknande fall dar det inte uppvisats hat mot GM?
Kan du lanka nagra andra tradar om liknande handelser och beskriva lite tydligare vad du tycker skillnaden i tonlaget ar?

Jag uppfattar det som att manga andra tradar dar valdtaksman hangts ut har innehallt mycket grovre sprak an denna traden. Dessutom brukar dom va fulla av folk som vill skicka ut hela familjen ur landet och kastrering osv.
Sa jag kanner inte igen din beskrivning alls,men ja...lankar?? finns det??
Citera
2014-01-26, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect10
Grattis till att du misstolkar sammanhanget till ditt eget inlägg.

Ska försöka påminna mig själv att använda retorik för 5-åringar om jag ska svara på fler inlägg från dig.

Det var ju precis det sammanhanget jag kopplade tillbaka till?

"Tja, det är ju utfört av person som ingår i en grupp som anser sig vara finare, bättre och högre än andra människor."

var ditt svar på följande citat:

"För det första kan jag konstatera att det mitt i allt elände är glädjande att det som omväxling nu finns ett politiskt korrekt våldtäktsfall som även feminister, antirasister, moderater, sossar och övriga kulturmarxister kan stämma in i fördömandet av."

Undvik förresten gärna nedsättande begrepp som "retorik för 5-åringar". I synnerhet när det är helt opåkallat. Det blir en så tråkig tråd om man håller på så och inte kan hålla en hyfsad och mogen debattnivå där man fokuserar på sakfrågorna.
Citera
2014-01-26, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
Vem ar du att tala om varfor olika individer valt att engagera sig i detta fallet? Kan du visa mig andra tradar om liknande fall dar det inte uppvisats hat mot GM?
Kan du lanka nagra andra tradar om liknande handelser och beskriva lite tydligare vad du tycker skillnaden i tonlaget ar?

Jag uppfattar det som att manga andra tradar dar valdtaksman hangts ut har innehallt mycket grovre sprak an denna traden. Dessutom brukar dom va fulla av folk som vill skicka ut hela familjen ur landet och kastrering osv.
Sa jag kanner inte igen din beskrivning alls,men ja...lankar?? finns det??

Jag påpekar bara ett ganska uppenbart faktum. I normalfallet är trådarna i aktuella brott och kriminalfall ganska sakliga och osakliga inlägg sorteras bort av moderatorer, i synnerhet om de hänger ut oskyldiga personer eller inte håller sig till ämnet. Visst finns det en hel del "SD 2014"-inlägg också, men de brukar ignoreras och i många fall, som sagt, tas bort.

I denna tråd däremot kokar det tydligen över alla bredder. Och det kan kanske både vara bra och dåligt. Det är väl en mognadsprocess och även kulturmarxister kan behöva lite tid på sig för att lära sig att fokusera på sakfrågorna.

Det är hursomhelst bra att domen har lagts upp så att alla kan läsa den. Av den framgår det dessutom ganska tydligt att det är EN gärningsman och att han varit ENSAM om att begå övergreppet. Ingen annan har uppmanat honom till att göra någonting. Det finns ingen brottsmisstanke mot hans kompisar. De tycks, tvärtom, ha varit ganska omedvetna om vad GM har haft för sig.

Deras kunskap har begränsats till att GM raggat upp en jämnårig kvinna på en internetsajt. En person skrev; "hahah. Herregud. Hon är ju ett monster" efter att ha sett en bild på henne. En annan skrev; "Klockren dam, knulla henne….MED KONDOM!!!!". Är det snällt att skriva så om någon? Nej, kanske inte. Förtjänar man att bli uthängd för det? Nej, verkligen inte. Folk skriver elaka saker om andra ibland, det är bara att titta i denna tråd för att se alla invektiv som haglar från "den goda sidan" mot alla oss som tycker annorlunda.

Dessutom är det nog många som undrar om det är så farligt att skriva "knulla henne" om någon. Är det samma sak som att uppmana någon till att begå en våldtäkt? Nej, det är det inte. Och den ryktesspridningen tycker jag att det är dags för att sätta stopp för i denna tråd.
Citera
2014-01-26, 19:27
Medlem
Zorshas avatar
Citat:
Det är hursomhelst bra att domen har lagts upp så att alla kan läsa den. Av den framgår det dessutom ganska tydligt att det är EN gärningsman och att han varit ENSAM om att begå övergreppet. Ingen annan har uppmanat honom till att göra någonting.
Ingen? Du skriver det ju själv längre ner:
Citat:
En annan skrev; "Klockren dam, knulla henne….MED KONDOM!!!!".
Denna någon var John Schönander, som säger så här i rätten:
"Kontakten med A kändes konstig och hon verkade inte helt frisk, närmast förståndshandikappad."
Det var du tydligen inte kapabel att hitta själv, trots att jag sagt flera gånger att det står där.
Sidan 16 i PDFen, John Schönanders vittnesmål.
SOM SAGT var det tydligt för dem alla att hon inte hade alla hästarna hemma.
Därmed är det helt jävla vidrigt att försöka få det till att något av detta KUNDE ha skett på hennes villkor. HON TRODDE DE SKULLE SE PÅ FILM. Hon var glad för att hon skulle få välja. Hon har inte kapaciteten att försöka förvränga detta till sin fördel på något sätt o att du vägrar inse att hon omöjligt kan vara något annat än FULLSTÄNDIGT oskyldig till ALLT som inträffat, det är så osmakligt att jag nästan kräks.

Citat:
Dessutom är det nog många som undrar om det är så farligt att skriva "knulla henne" om någon. Är det samma sak som att uppmana någon till att begå en våldtäkt? Nej, det är det inte. Och den ryktesspridningen tycker jag att det är dags för att sätta stopp för i denna tråd.
Detta är ingen jävla ryktesspridning, ditt lilla troll.
Det är fakta ur rättsprotokollet.
Och om det är SÅ FARLIGT att skriva så?! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
Att uppmana någon att ha en sexuell kontakt med en förståndshandikappad person är JÄVLIGT illa, det fattar du nog själv.
Citera
2014-01-26, 19:33
Medlem
Citat:
Jag påpekar bara ett ganska uppenbart faktum. I normalfallet är trådarna i aktuella brott och kriminalfall ganska sakliga och osakliga inlägg sorteras bort av moderatorer, i synnerhet om de hänger ut oskyldiga personer eller inte håller sig till ämnet. Visst finns det en hel del "SD 2014"-inlägg också, men de brukar ignoreras och i många fall, som sagt, tas bort.

I denna tråd däremot kokar det tydligen över alla bredder. Och det kan kanske både vara bra och dåligt. Det är väl en mognadsprocess och även kulturmarxister kan behöva lite tid på sig för att lära sig att fokusera på sakfrågorna.

Det är hursomhelst bra att domen har lagts upp så att alla kan läsa den. Av den framgår det dessutom ganska tydligt att det är EN gärningsman och att han varit ENSAM om att begå övergreppet. Ingen annan har uppmanat honom till att göra någonting. Det finns ingen brottsmisstanke mot hans kompisar. De tycks, tvärtom, ha varit ganska omedvetna om vad GM har haft för sig.

Deras kunskap har begränsats till att GM raggat upp en jämnårig kvinna på en internetsajt. En person skrev; "hahah. Herregud. Hon är ju ett monster" efter att ha sett en bild på henne. En annan skrev; "Klockren dam, knulla henne….MED KONDOM!!!!". Är det snällt att skriva så om någon? Nej, kanske inte. Förtjänar man att bli uthängd för det? Nej, verkligen inte. Folk skriver elaka saker om andra ibland, det är bara att titta i denna tråd för att se alla invektiv som haglar från "den goda sidan" mot alla oss som tycker annorlunda.

Jag håller med dig. Båda två tycks vara på en 8årings nivå - mentalt. Den ena bara är en snäll och godtrogen 8åring, medan den andra en riktigt elak unge med fruktansvärd uppfostran i bagaget.. Föräldrarna har glömt att göra sitt jobb som föräldrar och låtit ungen växa upp som en vilding i skogen uppfostrad av vargarna.

John Schönander förresten säger i domen att han omedelbart märkte att A var förståndshandikappad. Jag vill minnas att det tog honom ett par minuter..

Men å andra sidan har han kanske märkt att hans kompis Wilhelm Malmkvist också ligger kraftigt efter i utvecklingen. Så kanske därför John Schönande ansåg att det var helt ok om hans förståndshandikappade kompis knullade en kvinna på samma nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in