Flashback bygger pepparkakshus!
2014-01-26, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Du kan nog göra en systemåterställning till en tid innan uppdateringarna installerades, sen kan du testa installera igen och se om felet kvarstår.

Tyvärr gjorde jag som först föreslogs här, jag återställde till tidpunkten innan uppdateringarna installerades. Nu funkar i stort sett ingenting!
Jag kan komma in till skrivbordet och Metro och jag kan gå in i Utforskaren men inget annat funkar att öppna. Inte Internet Explorer eller något annat. Tyvärr inte heller fabriksåterställningarna, jag ser progamfilerna men det händer inget när jag försöker öppna dom.
Jag får heller inte någon alternativ vid uppstart att gå in i BIOS.

Hur fan kan det bli så här på en helt ny dator och vad kan jag göra??
Citera
2014-01-26, 17:52
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stjo57
Tyvärr gjorde jag som först föreslogs här, jag återställde till tidpunkten innan uppdateringarna installerades. Nu funkar i stort sett ingenting!
Jag kan komma in till skrivbordet och Metro och jag kan gå in i Utforskaren men inget annat funkar att öppna. Inte Internet Explorer eller något annat. Tyvärr inte heller fabriksåterställningarna, jag ser progamfilerna men det händer inget när jag försöker öppna dom.
Jag får heller inte någon alternativ vid uppstart att gå in i BIOS.

Hur fan kan det bli så här på en helt ny dator och vad kan jag göra??
Kan du göra en diskkontroll då? På Windows 7 kan man högerklicka på hårddisken och ta egenskaper, verktyg sen kontrollera nu och kryssa i rutorna. Vet inte hur Win 8 fungerar. I alla fall så ska datorn kolla igenom disken när du sedan startar om och reparera eventuella fel automatiskt.
Citera
2014-01-26, 17:59
Medlem
Citat:
Kan du göra en diskkontroll då? På Windows 7 kan man högerklicka på hårddisken och ta egenskaper, verktyg sen kontrollera nu och kryssa i rutorna. Vet inte hur Win 8 fungerar. I alla fall så ska datorn kolla igenom disken när du sedan startar om och reparera eventuella fel automatiskt.

Nu funkar det!
Av någon anledning fick jag för mig att koppla byta TV-kanak till den kanalen där jag har datorn inkopplad och då fick jag se att när skrivbordet visades på Datorn så visades Metro på TV:n!
Kollade då Enhetsinställningen och det hade ändrat sig vid Systemåterställningen så att det stod på Utvidga, alltså till 2 skärmar. Detta gjorde på något sätt så det inte gick att öppna några program....!
Varför vet jag inte...
Citera
2014-01-26, 18:05
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stjo57
Nu funkar det!
Av någon anledning fick jag för mig att koppla byta TV-kanak till den kanalen där jag har datorn inkopplad och då fick jag se att när skrivbordet visades på Datorn så visades Metro på TV:n!
Kollade då Enhetsinställningen och det hade ändrat sig vid Systemåterställningen så att det stod på Utvidga, alltså till 2 skärmar. Detta gjorde på något sätt så det inte gick att öppna några program....!
Varför vet jag inte...
Haha, skönt att höra att jag inte pajade din dator i alla fall med dåliga förslag.
Citera
2014-01-26, 18:09
Medlem
Citat:
Haha, skönt att höra att jag inte pajade din dator i alla fall med dåliga förslag.

Ha ha nja det var väl ett logisk förslag och inte dåligt och man vet aldrig riktigt vad som händer när man gör olika saker. Operativsystem och program kan ju uppföra sig ganska olika på olika eneheter...
Hur som helst, skönt att det funkar....
Citera
2014-01-27, 07:12
Medlem
Windows 8 Update problem.

Hejsan alla hoppas någon kan hjälpa mej

Jag har en Acer m1470 med windows 8. Igår när jag startade datorn så i högra hörnet stog det att datorn kommer att startas om , om 2 dagar så. Så jag orkade inte vänta 2 dagar så tog "Restart&Update.

Updateringarna startade tog ca. 40min så startade datorn om och före rutan logga in så kmr det upp " Please Wait.. och bollarna som snurar väntade 3 timmar och det fortsätter.

Startade om datorn men det kom bara Please Wait igen

Snälla folket hjälp mej! =)
Citera
2014-01-27, 07:31
Medlem
du har drabbats av win 8 håmska baksidor men dra ur o säti skadden ca 10 ggr har hjälpt mi i allafal

för plösligt kan datorn tro at inga fel har funits

igår testade jag med spänning win 8,1 svensk

nya fina bakgrunds billder

men resen är ren ran skit

kan du iinstalera om
windws???
Citera
2014-01-27, 07:40
Medlem
Tack!
ska testa det när jag kommer hem.

Nej Windows 8 var färdigt installerat när jag köpte den.
Citera
2014-01-27, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToffePesola
Tack!
ska testa det när jag kommer hem.

Nej Windows 8 var färdigt installerat när jag köpte den.

vill du ha et tipps på den absolut bäsra winn 8 från the pirarebay

tar 5gig så usb minne ett moste men windows 7 usb tool tar imot den isofilen
Citera
2014-01-27, 08:59
Medlem
Föstår inte vad du skriver. svenska tack
Citera
2014-01-27, 09:07
Medlem
Citat:

jag kom hem från sjukhuset effter en väcka i coma
Citera
2014-01-27, 10:27
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Skit i han bara.

Har du en skiva med Windows 8 på? Testa att stoppa i den i så fall, och felsök efter fel.

Annars kan du tanka en från The Pirate Bay. Sök på windows 8.1 sv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in