2014-01-25, 15:39
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Ditt inlägg är fyllt av önsketänkande. En massa tänk om och om detta och detta händer så blir det bra. Du verkar jämföra Mata värvningen med Özil ser jag. För det första är Özil mycket bättre än Mata, för det andra var Özil ingen bänkvärmare när han värvades.

Ja, det osade ingen direkt klass kring Januzaj mot Chelsea, allt jag såg var en pojkspoling som tog felbeslut på felbeslut. Att vara bra mot Sunderland är inget kvitto på klass.
Januzaj var en av planens bästa spelare mot Chelsea.
2014-01-25, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ditt inlägg är fyllt av önsketänkande. En massa tänk om och om detta och detta händer så blir det bra. Du verkar jämföra Mata värvningen med Özil ser jag. För det första är Özil mycket bättre än Mata, för det andra var Özil ingen bänkvärmare när han värvades.

Ja, det osade ingen direkt klass kring Januzaj mot Chelsea, allt jag såg var en pojkspoling som tog felbeslut på felbeslut. Att vara bra mot Sunderland är inget kvitto på klass.

Özil hade varit en bänkvärmare om han stannade kvar. Så nej, han hann inte bli en... Synd bara att Real ville bli av med storstjärnan!

Jag såg inte Chelsea - United. Däremot har han varit Uniteds bästa spelare de fyra, fem senaste matcherna. Varenda gång (även så mot Chelsea enligt omröstningarna på Uniteds hemsida). Han ligger bakom varenda mål som United gör, antingen genom direkt assist, mål eller så är det han som startar ett anfall med någon öppnande passning. Senast mot Sunderland gjorde han en av sina sämre matcher, men passade fram till ett rent friläge, slog hörnan som det blev mål på. När sedan has lagkamrater sumpat det mesta så tog han initiativet på stopptid och väggspelade sig fram för att sedan slå den avgörande assisten som gjorde att United nådde straffläggning. Det ansvar han tar redan nu är noterbart; tar alla frisparkar, hörnor, gör poäng, jobbar hårt. Att du däremot sett en match och uttalar dig är snudd på skrattretande. Läs de senaste inläggen i PL-tråden där alla lags fans hyllar honom. Jag är mest förvånad över att han inte haft någon svacka ännu. Han är bättre än vad Ronaldo var i samma ålder.
2014-01-25, 15:48
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Januzaj var en av planens bästa spelare mot Chelsea.

Han var säkerligen bäst på plan bland United spelare, men det kräver ingen större insats för att bli det. Om du anser att han var bättre än flertalet Chelsea spelare som gjorde kanon insatser så är du ute och cyklar.
2014-01-25, 15:59
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Han var säkerligen bäst på plan bland United spelare, men det kräver ingen större insats för att bli det. Om du anser att han var bättre än flertalet Chelsea spelare som gjorde kanon insatser så är du ute och cyklar.
Januzaj gjorde en väldigt bra insats, med Rooney eller rvp så hade resultatet kunnat bli annorlunda. Din beskrivning av honom i föregående inlägg var med andra ord inkorrekt. Alla i Chelsa gjorde inte "kanon insatser", min jämförelse var med dessa.
2014-01-25, 18:09
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drubas
Så du tycker inte att United spelar ett helt annat spel i år? Mer fokuserat på kanterna, i stort sett ingen penetration via mitten och en mer traditionell "Engelsk" fotboll?

Det var inte vad jag sa. Du sa att fjolårets spel byggde på carrick och jag hävdade att han varit både skadad och dessutom haft en sämre säsong i år. Uniteds spel har alltid byggt på att använda kantspelare. Det är inte direkt någon revolution i år.
2014-01-25, 20:18
Medlem
thatis7tisshows avatar
Zouma är inte uttagen till morgondagens match mot Bordeux då han enligt vissa blaskor ska skriva på för Chelsea. Har inte sett honom spela något alls men han ska tydligen vara en stortalang i Frankrike.

12 m £.

edit: ska tydligen vara avstängd?
Senast redigerad av thatis7tisshow 2014-01-25 kl. 20:52.
2014-01-25, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Zouma är inte uttagen till morgondagens match mot Bordeux då han enligt vissa blaskor ska skriva på för Chelsea. Har inte sett honom spela något alls men han ska tydligen vara en stortalang i Frankrike.

12 m £.

edit: ska tydligen vara avstängd?
10 matchers avstängning för en ful tackling.
2014-01-25, 21:29
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
10 matchers avstängning för en ful tackling.

Som han avklarat redan.

Och allt tyder på att M.Salah skriver på när som helst.
2014-01-25, 21:50
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Lika onödig värvning som Özil till Arsenal? Denna värvning är identisk, förutom att Mata var billigare... Skillnaden är också att Kagawa är rätt meningslös på en kant medan Mata är en mycket bättre spelare och är en bättre ytter än alla andra av Uniteds yttrar. Folk har ofta dömt ut Uniteds värvningar på förhand, det heter ofta att man inte behövt den spelaren och liknande. Er husgud Kalle Karlsson skrev precis samma sak om van Persie som han gör nu med Mata, och det gick ju sådär för den gode Kalles superanalys...

Den liknelsen är i ärlighetens namn ganska usel, och värvningen är definitivt inte identisk. Özil är bland de bästa i världen på sin position och har gjort mest assist av alla i Europa. Det var en av Reals bästa spelare och största stjärnor, liksom framröstad till Tysklands bästa spelare tre år i rad. Och säga vad man vill om Cazorla eller Rosicky men de fyller inte de skorna. Arsenals spel bygger på att ha en spelare som Fabregas eller Özil, och man har saknat den sortens spelare i toppklass sedan Fabregas försvann till Barcelona. Därför är värvningen av Özil väldigt logisk och viktig på alla plan.

Mata bör snarare jämföras med Cazorla i så fall. Cazorla köpte vi för 15 miljoner någonting, Navas gick till City för någon miljon eller två till. Är det då rimligt att köpa Mata (troligtvis som ytter) för närmare 40 miljoner? Det är det, det handlar om inte att det inte skulle vara en förstärkning. Risken är att Moyes slösar bort sina pengar - likt Liverpool för några år sedan - på överpriser för spelare som inte ger i närheten av den effekt man skulle önska.
2014-01-25, 22:56
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Den liknelsen är i ärlighetens namn ganska usel, och värvningen är definitivt inte identisk. Özil är bland de bästa i världen på sin position och har gjort mest assist av alla i Europa. Det var en av Reals bästa spelare och största stjärnor, liksom framröstad till Tysklands bästa spelare tre år i rad. Och säga vad man vill om Cazorla eller Rosicky men de fyller inte de skorna. Arsenals spel bygger på att ha en spelare som Fabregas eller Özil, och man har saknat den sortens spelare i toppklass sedan Fabregas försvann till Barcelona. Därför är värvningen av Özil väldigt logisk och viktig på alla plan.

Mata bör snarare jämföras med Cazorla i så fall. Cazorla köpte vi för 15 miljoner någonting, Navas gick till City för någon miljon eller två till. Är det då rimligt att köpa Mata (troligtvis som ytter) för närmare 40 miljoner? Det är det, det handlar om inte att det inte skulle vara en förstärkning. Risken är att Moyes slösar bort sina pengar - likt Liverpool för några år sedan - på överpriser för spelare som inte ger i närheten av den effekt man skulle önska.

Samtidigt är du eld och lågor över en eventuell värvning av Draxler, för ungefär samma summa. Något som inte heller kanske bör ses som prio ett i ditt lag. Vad är skillnaden där?
Sen vet jag inte heller om man bör göra så stor skillnad på özil och mata som du tycks göra, det är inte direkt som att mata gått och såsat i chelsea ett par säsonger. Han har varit deras bästa spelare.

Det finns möjligtvis frågetecken för hur man ska utnyttja Mata på bästa sätt, men att Kagawa skulle stå ivägen på nåt sätt känns ju inte särskilt aktuellt. Han får knappt spela där när Rooney är borta. Folk gnäller ständigt på att united inte har tillräckligt med världsklassnamn, när man väl värvar ett, vilket hör till ovanligheterna, är det också fel? Med tanke på hur skadedrabbade man varit i år är det inte direkt som att Mata är överflödig heller. Han innebär med all sannolikhet en boost för resten av truppen också, samt förmodligen även för Moyes. Måste kännas skönt att få till en sån värvning efter all kritik under sommarfönstret. Ja, jag är medveten om att andra positioner måste förstärkas, men finns dom inte tillgängliga nu är det dumt att hoppa över mata bara för att det finns annat som måste förstärkas, fönstret är dessutom inte stängt än.

Det sista vet jag inte ens vad jag ska säga om. Var det någon sorts jämförelse mellan Mata och..andy Carroll?
2014-01-25, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Samtidigt är du eld och lågor över en eventuell värvning av Draxler, för ungefär samma summa. Något som inte heller kanske bör ses som prio ett i ditt lag. Vad är skillnaden där?
Sen vet jag inte heller om man bör göra så stor skillnad på özil och mata som du tycks göra, det är inte direkt som att mata gått och såsat i chelsea ett par säsonger. Han har varit deras bästa spelare.

Det finns möjligtvis frågetecken för hur man ska utnyttja Mata på bästa sätt, men att Kagawa skulle stå ivägen på nåt sätt känns ju inte särskilt aktuellt. Han får knappt spela där när Rooney är borta. Folk gnäller ständigt på att united inte har tillräckligt med världsklassnamn, när man väl värvar ett, vilket hör till ovanligheterna, är det också fel? Med tanke på hur skadedrabbade man varit i år är det inte direkt som att Mata är överflödig heller. Han innebär med all sannolikhet en boost för resten av truppen också, samt förmodligen även för Moyes. Måste kännas skönt att få till en sån värvning efter all kritik under sommarfönstret. Ja, jag är medveten om att andra positioner måste förstärkas, men finns dom inte tillgängliga nu är det dumt att hoppa över mata bara för att det finns annat som måste förstärkas, fönstret är dessutom inte stängt än.

Det sista vet jag inte ens vad jag ska säga om. Var det någon sorts jämförelse mellan Mata och..andy Carroll?

Du har rätt, United behöver förstärka på kanterna och det är just där han kommer att spela.
2014-01-25, 23:07
Medlem
Mata till United är ju dessvärre en alldeles klockrent värvning. Förstår inte hur det kan ha undgått folk att United skriker efter kreativitet och finess, någon som bryter mönstret och som har spelsinne. Det sista de behöver är ytterligare en kantslickare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in