2014-01-24, 20:30
Medlem
Läst hela FUP & fyfan! Följt rapporteringen både på sveriges radio igår och även NLT både igår & idag, dock skrivs de inte mycket där, ska printa och lägga in tänkte jag ifrån NLT eftersom man var tvungen att vara medlem så kanske som sagt inte alla kommer åt. Nu får vi bara vänta tills måndag och se vad för straff dem får, dock kånns de som dem kommer få skitstraff men dem lär ju i vilket fall inte leva värst länge även om dem kmr ut tidigt, de finns nog ett antal som vill besöka dem om dem tar sig egenom strafftiden.
Citera
2014-01-24, 20:40
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becciie
Läst hela FUP & fyfan! Följt rapporteringen både på sveriges radio igår och även NLT både igår & idag, dock skrivs de inte mycket där, ska printa och lägga in tänkte jag ifrån NLT eftersom man var tvungen att vara medlem så kanske som sagt inte alla kommer åt. Nu får vi bara vänta tills måndag och se vad för straff dem får, dock kånns de som dem kommer få skitstraff men dem lär ju i vilket fall inte leva värst länge även om dem kmr ut tidigt, de finns nog ett antal som vill besöka dem om dem tar sig egenom strafftiden.

Håller inte med dig om straffet har som sagt lite kvar att läsa i FUP men oavsett så är det som så att påverkan av alkohol och droger är ingen förmildrande omständighet eftersom De har försatt sig i det på egen hand så mitt tips är att HH får 16 år. (Det blir en liten extrasmäll p.g.a Mariestad)
Citera
2014-01-24, 20:55
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Den här frågeställningen kanske borde diskuteras i en egen tråd, i så fall får Mod vara så vänlig att bryta ut den:
Jag är lite nyfiken på familjen H*lmdahl faktiskt. H*nrik verkar definitivt vara både våldskapabel och kriminell i övrigt. Hans pappa Brun* har jag förstått i tråden att han anser att riktiga män slåss med kniv, och att han åkt på en och annan volta. Den döde Gab*iel var nog ingen ängel ur det avseendet heller. Kanske inte lika våldskapabel men tog droger och var tjuvaktig, vilket hans broder E*anuel uppmuntrade genom att handla med stöldgodset som brodern stulit ihop.
He*rik nämner någon D*vid som skulle vara våldtäktsman i samtal med sin pappa Br*no, vilket Henr*ks syster tydligen nämnt något om också. Baserat på dom och4 fakta eller hörsägen och falska rykten?
Bj*rn, G.H:s pappa, verkar ha haft vissa sociala svårigheter också. Missbruk, kriminalitet? Hur som helst så verkar han vara frälst och skötsam numera, oavsett eventuell bakgrund.

Vilka är profilerna i familjen? Hur ser deras meritlista ut? B*uno och H.H verkar onekligen vara de våldsammaste av dem. Finns det andra?
Sedan bör det understrykas också att det verkar som att familjen har flera skötsamma medlemmar också, inte minst på den kvinnliga sidan. Och dessa kan vi lämna åt sidan. Det är de kriminella i familjen jag är nyfiken på.

- Trakterna kring västgötaslätten. Samma släkt?
Väldigt intressant läsning är holmdahlarna fallna från Småland från början på grund av tidningsartikeln. vore intressant att få reda på om den här karl överlevde knivatacken och vad fick förövarna för straff? Hur många individer ingår nu år 2014 i holmdahls släkt kan dom mäta
sig med exempelvis björkarna eller Lundberg då dom är riktigt stora i skåne Småland haland.
Citera
2014-01-24, 20:55
Medlem
Minimois avatar
Kort från dagen:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=5765367
Citera
2014-01-24, 21:04
Medlem
Stackars anhöriga, behöva sitta titta på den som mördat deras bror son osv.

HH ser ganska nerstämd ut och inte mycket verkar bekomma han, hans försvarare
verkar inte ha mycket att fråga vittnen osv.
Är nog svårt att få bort åtalet om mord.
Tror också som någon annan där på ett tidsbestämt straff, men hoppas på livstid
Citera
2014-01-24, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontlike
Stackars anhöriga, behöva sitta titta på den som mördat deras bror son osv.

HH ser ganska nerstämd ut och inte mycket verkar bekomma han, hans försvarare
verkar inte ha mycket att fråga vittnen osv.
Är nog svårt att få bort åtalet om mord.
Tror också som någon annan där på ett tidsbestämt straff, men hoppas på livstid

har du varit där? Var Bruno där idag ? har HH nåt "stöd" där ? typ polare eller nåt ?
Citera
2014-01-24, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Väldigt intressant läsning är holmdahlarna fallna från Småland från början på grund av tidningsartikeln. vore intressant att få reda på om den här karl överlevde knivatacken och vad fick förövarna för straff? Hur många individer ingår nu år 2014 i holmdahls släkt kan dom mäta
sig med exempelvis björkarna eller Lundberg då dom är riktigt stora i skåne Småland haland.
Det som avhandlas i artikeln hände i Tidaholmstrakterna, varför Smålandstidningar skrev om det vet jag inte. Tror Holmdahlsläkten är hemmahörande i västgötatrakterna.
Citera
2014-01-24, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pottsorken
har du varit där? Var Bruno där idag ? har HH nåt "stöd" där ? typ polare eller nåt ?

Han hade en polare som vittna V*lentin P*rson
Någon ville ta ett snack med han efteråt, men då blev V*lentin utsläppt bakvägen med vakter som följde honom helt in i bilen.
Citera
2014-01-24, 21:33
Medlem
Bruno var inte där
Citera
2014-01-24, 21:37
Medlem
Jag hoppas starkt att det blir livstid och att inget tidsbestämt blir aktuellt.
Det vore utan överdrift otroligt fel vid annan påföljd än livstid.
Citera
2014-01-24, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Kommentarerna också om det går. Vill se hur många som heter Holmdahl som ger Bruno sitt stöd och i så fall på vilket sätt. Att klandra honom för att han älskar sin son blir lite svårt, men sedan är frågan hur Bruno ställer sig till hans gärning. Han kan ju faktiskt älska sonen och på samma gång inte försvara brottet, dock kanske situationen är för infekterad för att han skall klara av att göra skillnad på det.

2 st med samma efternamn.
H's föräldrar var det.
Citera
2014-01-24, 22:08
Medlem
eireanns avatar
har följt den här tråden lite sporadiskt så jag kanske missat en del. Hur som helst verkar ni flesta som kommenterat och har anknytning till de berörda vara överens om att "gola" är det värsta man kan göra och att då blir man ordentligt bestraffad.
Hur går det ihop med att vartenda jäkla vittne sedan suttit i rätten och sjungit ut som små kvittrande sångfåglar? Inte ens Kalle Ankas kolibrier skulle ha en chans mot dessa vittnen. Kanske dags att se över era små "gangsta" aspirationer och inse att er nisch kan liknas mer vid Cletus (Simpsons) lilla värld aka wt och inget mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in