Citat:
Ursprungligen postat av
IkaGlen
Ingen av er som kommenterat som har provat knark antar jag?
Är man påverkad av fel substanser i fel mängder så är det nog lätt att skita i kameror och dylik övervakning. Tex benzo kan man ju fan få för sig att man är osynlig och kan snatta och stjäla utan att folk som står en meter framför en ska se.
Iofs tror jag ju att den här brunskinnade karln är i grunden blåst men kanske även påverkad.
Jo, jag har i allra högsta grad bekantat mig med narkotiska preparat (eller "knarrrrrk", som regimtroende svenskar brukar kallar det) i ungdomen. Jag har aldrig påverkad rånat framför kameror, eftersom jag aldrig skulle råna någon till att börja med. Enda anledning till att narkotika i sig skulle påverka en att stjäla och råna är möjligtvis om man är tung heroinmissbrukare (finns crack i någon högre grad i Stockholm?) och snabbt behöver pengar till heroin innan man blir sjuk. I annat fall är man nog benägen till sådant från första början.
Det är vanligt att folk som är kriminellt lagda även gillar att berusa sig, t.ex. är båda beteendena väldigt vanliga hos psykopater. Det innebär dock inte att det finns ett kausalitetsförhållande mellan narkotiska preparat och kriminella handlingar, t.ex. lär psykopater bete sig som de gör för att de är psykopater, inte för att de även ofta berusar sig. Samma gäller för psykiskt sjuka som har en tendens att självmedicinera med alkohol, cigaretter och narkotika, så att de använder dessa i snitt 4-5 gånger mer än genomsnittsbefolkningen, men även där är själva sjukdomen ofta orsak till oönskat beteende.
Det finns mig veterligen ännu inte heller någonting som pekar på att GM är heroinmissbrukare.
I tonåren hade jag en kort tid då jag följde med vänner och bekanta och stal (dock rånade vi inte eller stal något från privatpersoner), innan jag beslutade mig för att sluta med sådant, men då använde jag inte narkotika å andra sidan.
Nej, förklaringen är förmodligen att GM inte är kunnig om hur det ser ut i Stockholm och tunnelbanan, att GM har för låg IQ för att tänka på sådant, att GM lider av någon form av psykotisk psykisk sjukdom eller helt enkelt inte bryr sig (vilket eventuellt skulle kunna vara ett tecken på stöld för att upprätthålla ett narkotikamissbruk).