Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Alla hyllningar till Sir Alex som tränare och truppbyggare, men hans senaste truppsammansättning är avskyvärt usel. Att inte kunna lämna över ett bättre lag är närmast skamligt. Det räcker visserligen för Sir Alex att vinna PL, men inte för de flesta andra coacher. Den här säsongens spel ligger betydligt närmare Uniteds trupp riktiga kvalitetsnivå, än vad förra säsongens spel gjorde.
Problemet nu när man bytt till Moyes är att man gick från en tränare som kunde få ut 200% ur sitt lag, och vinna titlar med ett lag som kanske inte borde vunnit sett till truppen, men man gjorde det mycket tack vare SAF som kunde få ut väldigt mycket ur sina spelare. Det finns såklart fortfarande kvar några stjärnor i laget, men det finns samtidigt stora frågetecken i både backlinjen och mittfältet. Jag skulle nog ändå säga att Moyes har levererat hitills ungefär vad truppen bör vara kapabel till att klara av (möjligtvis att de skulle varit 1 eller 2 positioner högre), men det uppstår ju problem då SAF lyckades få en ganska bra trupp att bli ett mästarlag, något som SAF helt enkelt var en unik tränare med att göra.
Det är lite så det känns iaf. SAF kunde få spelare som kanske inte borde vara med i ett mästarlag att prestera, och att spela väldigt bra tillsammans. Under Moyes har de spelat på den nivån som jag förväntade mig att de skulle göra även under de senaste åren med SAF, men då inser man ju storheten med SAF ännu mer. Han kunde vinna med detta laget, det är nog inte många andra som kan. Det krävs till en hel del förändringar om Moyes ska göra detta till ett vinnarlag igen.