Amatörvänliga skitspel.
Någon som har märkt att radien på contain/CPU försvarsmässigt är grymt jävla stor? Du kan finta och en newb som inte ens hänger med kan stå still och ta bollen ändå.
Obviously är halvplans krossen ett irritationsmoment likaså när man inte ens ser deras anfallare och dom lägger en LB-Y och kommer fria, hur fan kan man passa någon man inte ser!
41212 med navas och young på kanterna, nickarna är självklart fortfarande OP, finess skotten äckligt op i början, nu kan man inte finessa in en boll från 2 meter.
Och att strength skulle ha så stor påverkan av spelet

vafan det spelar ingen roll om snubben är 3-4 meter bakom dig eller kommer från sidorna så fort han nuddar dig är bollen borta, like whaat.
Men det som stör mig mest är försvaret, jag kan omöjligt vara ensam om att veta exakt vad mina motståndare ska göra, (Inte alltid såklart, tänk LB-Y passar) sen spenderar man 3-4 sekunder av att bara försöka switcha till rätt spelare och när du väl fått den rätta spelaren så ska det också ta tid för honom att vända sig och ännu mer tid till att få upp farten.
Ett tips kan jag bjuda på också, det behövs inte snabba backar, om du försöker komma ikapp en snabb anfallare med en snabb back är det som att springa i kvicksand, däremot om du har slöa backar (50-65 pace) så kommer du märka att du kommer närmare remy med varje steg, vet inte varför det är så.