2014-01-23, 18:32
Medlem
mjohan84s avatar
Kommer även morgondagen att användas i hovrätten, den var ju satt som reserv...
E
Citera
Hamilkars avatar

Moderatormeddelande

Postat av Hamilkar 2014-01-23, 18:32
Moderator
Tråden handlar om fallet och rättegången. Skadeglada kommentarer om den ena eller andra skribenten är OT. Jag vill påpeka att det är i segerns stund som ens moraliska karaktär prövas hårdast. Den "segrande sidan" kan gott nöja sig med att ha "vunnit".
/Mod.
2014-01-23, 18:37
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Den preliminära p7-undersökningen gav till resultat att allvarlig psykisk störning kunde misstänkas. Då är det normala att skicka den tilltalade på RPU, om han befinns skyldig. I det här fallet yrkade varken åklagare eller försvar på detta, men det är domstolen som bestämmer.

Är det vanligt att domstolen gör så, gällande skicka den tilltalade på RPU, när varken åklagare eller försvaret yrkat på det? Om inte, vad tror du fick domstolen att göra detta i det här fallet?
Citera
2014-01-23, 18:39
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Är det vanligt att domstolen gör så, gällande skicka den tilltalade på RPU, när varken åklagare eller försvaret yrkat på det? Om inte, vad tror du fick domstolen att göra detta i det här fallet?
Det är påfallande ovanligt att inte minst endera av försvar eller åklageri yrkar på det, när det finns en positiv p7:a. Domstolen tyckte nog bara Vi kör väl som vanligt, skulle jag tro.
Citera
2014-01-23, 18:43
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda

Såpass grovt brott. Det gör de ofta, även om jag inte vet hur ofta.
Citera
2014-01-23, 18:43
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är påfallande ovanligt att inte minst endera av försvar eller åklageri yrkar på det, när det finns en positiv p7:a. Domstolen tyckte nog bara Vi kör väl som vanligt, skulle jag tro.

Ja jag tänkte lika, men hade en liten fundering kring om det hintas om orsaken till det finns i domslutet sedan. Men du har nog rätt. Tack för snabbt svar.
Citera
2014-01-23, 18:46
Medlem
mjohan84s avatar
Måste bara fråga er som fortfarande skriver i tråden och trodde på FS oskuld och såg en alt gm som troligare, anser ni att hovrätten har fattat ett felaktigt beslut i detta läge? Eller är han skyldig i era ögon nu också?
Citera
2014-01-23, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
+1

Inte en chans att sopan får vård. det blir till att skaka galler

Och fanskapet med anhang ska vara glada att han mördat i daltarparadiset, hade det varit i staterna så hade en liten spruta väntat på honom. Och det hade helt ärligt varit det allra bästa i mitt tycke.
Jo det är sant, men vi får inte glömma vad som hände Holger som blev sänkt
Citera
2014-01-23, 18:57
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Måste bara fråga er som fortfarande skriver i tråden och trodde på FS oskuld och såg en alt gm som troligare, anser ni att hovrätten har fattat ett felaktigt beslut i detta läge? Eller är han skyldig i era ögon nu också?

Om du menar mig, så var det det återskapade SMSet som fick mig att börja tro på fällande dom. Utan det så hade nog FS blivit friad.
Citera
2014-01-23, 18:59
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Om du menar mig, så var det det återskapade SMSet som fick mig att börja tro på fällande dom. Utan det så hade nog FS blivit friad.

Jag är enig. All heder åt hen som rapporterat från rättens alla dagar. Eloge.
Citera
2014-01-23, 19:01
Medlem
Bra att hovrätten fattade ett så snabbt beslut, det ska bli väldigt intressant att läsa hur resonemanget gick. Personligen tror jag det omdiskuterade SMSet har stor betydelse för utfallet.

För stjärnadvokat Hansson är detta ännu ett fall att lägga till handlingarna. Livet går vidare som vanligt. Den dryga tvåhundratusingen kommer snart att trilla in på kontot och det kommer nya klienter att försvara.

Alla vittnen som blivit anklagade för mord på Marina genom åren på grund av att dom är just vittnen och har hjälp utredarna framåt förtjänar en ursäkt, men det lär inte hända.

Till sist - riktigt skönt att mördaren sitter bakom lås och bom! Och att Marinas anhöriga äntligen fick ett slut på den här mardrömmen.
Citera
2014-01-23, 19:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Michael Hansson har inte ändrat åsikt under förhandlingen, men efter hovrättens beslut på torsdagseftermiddagen säger han:

- Hovrätten har efter en överläggning kommit fram till en annan slutsats än försvaret. Skuldfrågan är avgjord för hovrättens del.

Han hade vid 18-tiden ännu inte kommit ikontakt med sin klient på häktet.

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.2254746-hovratten-ex-sambon-ar-skyldig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in