2014-01-23, 18:09
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magganj62
nu kan jag bara säga att jag är den Margareta som ringde in o gjorde det för att vi fick reda på att det var vår granne det handlade om. men nu är saken den att vi har inte grannarna så nära inpå så vi ser dom varje dag. Sen tycker jag med dessa folk här skriver så mycke skit om oss. Vi har levt vårat liv o skulle förmodligen inte göra detta normalt fall men vi har själva barn o barnbarn. Sen alla skitinslag huruvida Marina levde eller hur vi lever tycker jag är bara patetiskt. Förstår bara inte hur man skriva såna dumheter. Jag är helt övertygad om att han är skyldig o han ska ha livstid. O sen tycker jag faktiskt att ni kan ha lite respekt till familjen som vill ha ett avslut. Tackar för mig...............
Bra skrivet, dessutom all heder åt LJ som ställde upp och vittnade trots sjukdomen.
Citera
2014-01-23, 18:14
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag tror att man studerat både hans kroppsspråk och reaktioner under dom här förhandlingsdagarna, och dom har sett vad det är för jävla typ. Han är en utstuderat manipulativ lögnhals.
Han har fullt upp med sig själv i sitt ego och skiter väl i flickvännen då han ska anteckna och se viktig ut.

Han får fängelse ingen vård. Slöddret sitter där han hör hemma inget annat.
Han såg tydligen ut att arbeta där enligt en utsago jag fick ifrån en person som var på plats...
Nu åker packet in, undra om han har vredesutbrott nu igen? En sak jag har jag alltid undrat med artmix dock, han ljuger hela tiden för ALLT och alla likt en mytoman, han kanske inbillar sig själv att han är oskyldig? eller att mj förtjänade det?
Citera
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magganj62
nu kan jag bara säga att jag är den Margareta som ringde in o gjorde det för att vi fick reda på att det var vår granne det handlade om. men nu är saken den att vi har inte grannarna så nära inpå så vi ser dom varje dag. Sen tycker jag med dessa folk här skriver så mycke skit om oss. Vi har levt vårat liv o skulle förmodligen inte göra detta normalt fall men vi har själva barn o barnbarn. Sen alla skitinslag huruvida Marina levde eller hur vi lever tycker jag är bara patetiskt. Förstår bara inte hur man skriva såna dumheter. Jag är helt övertygad om att han är skyldig o han ska ha livstid. O sen tycker jag faktiskt att ni kan ha lite respekt till familjen som vill ha ett avslut. Tackar för mig...............

Margareta, det är inget att bry sej om, även om jag förstår att det känns.

Det är ett fåtal postare här i tråden, dom går att räkna på fem fingrar och det är något som inte står rätt till hos dom. Det är ingen som tror på allt skit dom skrivit, det är så mycket fantasier, utsvävningar och hittepå. Alla vet att dom inte levererar trovärdig information. Själv scrollar jag förbi det mesta dessa har skrivit
Citera
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det beror helt på när RPU:n blir klar. Man kan ju skriva färdigt hela domen utan RPU, inklusive straffvärde om det blir fängelse, och sedan bara ändra till rättspsykiatrisk vård för det, vad jag begriper, högst osannolika fall att FS bedöms ha en allvarlig psykisk störning i RPU:n.
+1

Inte en chans att sopan får vård. det blir till att skaka galler

Och fanskapet med anhang ska vara glada att han mördat i daltarparadiset, hade det varit i staterna så hade en liten spruta väntat på honom. Och det hade helt ärligt varit det allra bästa i mitt tycke.
Citera
2014-01-23, 18:16
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Han såg tydligen ut att arbeta där enligt en utsago jag fick ifrån en person som var på plats...
Nu åker packet in, undra om han har vredesutbrott nu igen? En sak jag har jag alltid undrat med artmix dock, han ljuger hela tiden för ALLT och alla likt en mytoman, han kanske inbillar sig själv att han är oskyldig? eller att mj förtjänade det?

Ja, han kan och vet allt och andra är puckon, och kvinnor är väl mindre vetande. Så det är inte konstigt att han sitter som en jävla kanslist och tror att han är där för annat än ett mordåtal.
Nu får han ljuga för sina cellkamrater istället.

Tror du Nejding läser en godnattsaga för honom i kväll?
Citera
2014-01-23, 18:17
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ja, han kan och vet allt och andra är puckon, och kvinnor är väl mindre vetande. Så det är inte konstigt att han sitter som en jävla kanslist och tror att han är där för annat än ett mordåtal.
Nu får han ljuga för sina cellkamrater istället.

Tror du Nejding läser en godnattsaga för honom i kväll?
Minns du hur nejding sa typ "Är det något du vill erkänna fredrik? För du vet att det blir långt värre senare när vi kommer ikapp dig?"
Citera
2014-01-23, 18:18
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nu vet jag iof inte vad det har med det du citerar att göra, men jag skrev ju även att jag trodde att det berodde på oenighet. Jag vet inte heller om det stämmer det du skriver, men det kan jag säkert se i Bodentråden.
Du skrev att dröjsmålet kunde bero på att rätten var oenig, därav repliken jag vidarebefodrade.

Nu kom ju beslutet direkt så antagliggen var det inga tveksamheter alls. Djävulsadvokaten Q´s skyddsling är 100% SKYLDIG!
Citera
2014-01-23, 18:18
Bannlyst
Citat:
Jag tror att man studerat både hans kroppsspråk och reaktioner under dom här förhandlingsdagarna, och dom har sett vad det är för jävla typ. Han är en utstuderat manipulativ lögnhals.
Han har fullt upp med sig själv i sitt ego och skiter väl i flickvännen då han ska anteckna och se viktig ut.

Nu finns det all anledning för flickvännen att avsluta förhållandet, han har ju ljugit för henne också,
ingen tjej vill väl ha en lögnaktig mördare som partner.
Citera
2014-01-23, 18:19
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Nu får vi ju verkligen hoppas att dom inte sitter och beslutar med det du skriver som grund, utan att det resonerats sakligt om indicierna istället. Det ska bli spännande att se hur de resonerat kring helheten och indicierna var för sig.

Jag tror inte heller han får vård.
Citera
2014-01-23, 18:19
Medlem
VLAD0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det beror helt på när RPU:n blir klar. Man kan ju skriva färdigt hela domen utan RPU, inklusive straffvärde om det blir fängelse, och sedan bara ändra till rättspsykiatrisk vård för det, vad jag begriper, högst osannolika fall att FS bedöms ha en allvarlig psykisk störning i RPU:n.
Har det framkommit varför man prövar om förövaren lider av en psykisk störning?
Citera
2014-01-23, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
+1

Inte en chans att sopan får vård. det blir till att skaka galler

Och fanskapet med anhang ska vara glada att han mördat i daltarparadiset, hade det varit i staterna så hade en liten spruta väntat på honom. Och det hade helt ärligt varit det allra bästa i mitt tycke.

Han avskydde och förstod inte hur P-7an kunde bli offentlig, jag tror han kommer kämpa för att ingen någonsin skall kunna kalla han psyksjuk.
Citera
2014-01-23, 18:27
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VLAD0
Har det framkommit varför man prövar om förövaren lider av en psykisk störning?
Den preliminära p7-undersökningen gav till resultat att allvarlig psykisk störning kunde misstänkas. Då är det normala att skicka den tilltalade på RPU, om han befinns skyldig. I det här fallet yrkade varken åklagare eller försvar på detta, men det är domstolen som bestämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in