2014-01-23, 17:57
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Beslutet från HR i dag.
https://anonfiles.com/file/0a424e1918e8428405cf80f43c01a760

BESLUT
Hovrätten anser att övertygande bevisning har förebragts om att Fredrik Svensson har
gjort sig skyldig till mord.

Enligt hovrätten är den 40-årige exsambon skyldig till mordet på Marina Johansson. Detta meddelade rätten nyss.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=5765054

Det var väntat och glädjen är STOR

Som jag skrev i början, sanningen kommer alltid fram, förr eller senare. I detta fallet tog det några år, men bättre sent än aldrig. Även skönt att kräket inte är ute bland vanligt folk på många år framöver!

Blir att fira rejält i helgen

Maskroos, nu är det inte så kul för dej, hoppas du tar dej i kragen och tar av dej förlovningsringen och börjar ett nytt liv.

Marina fick sista ordet och familjen fick upprättelse, fantastiskt Inte bara upprättelse, dom slipper vara rädda för att fs ska dyka upp, alla vet vi ju vad han är kapabel till
Senast redigerad av Finlisa 2014-01-23 kl. 18:10.
Citera
2014-01-23, 18:13
Medlem
Guardian Angels avatar
Det var ju skönt att det äntligen blev rättvisa. Synd att det skulle behöva ta åratal när det borde skett för flera år sedan. Men, bättre sent än aldrig. Jag tvivlar på RPV och tror det blir fängelse.
Citera
2014-01-23, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Beslutet från HR i dag.
https://anonfiles.com/file/0a424e1918e8428405cf80f43c01a760

BESLUT
Hovrätten anser att övertygande bevisning har förebragts om att Fredrik Svensson har
gjort sig skyldig till mord.

Enligt hovrätten är den 40-årige exsambon skyldig till mordet på Marina Johansson. Detta meddelade rätten nyss.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=5765054

Ett logiskt och väntat beslut, även om jag är besviken att domstolen fegar ur och skickar iväg FS på RPU.
Vi som följt Schürrertråden vet vad som väntar. Först dolkstötslegender. Sedan hemliga bevis som ska användas vid en överklagan till Högsta domstolen. Och samtidigt givetvis hävda att det är rättegångsfel vilket också kan vara skäl till en ny rättegång.
Förhoppningsvis kommer de tragiska mördarkramarna, precis som i Schürrers fall, att sluta skriva. De riktigt inbitna kan fortsätta umgås privat med mördaren.
Citera
2014-01-23, 18:23
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Ett logiskt och väntat beslut, även om jag är besviken att domstolen fegar ur och skickar iväg FS på RPU.
Vi som följt Schürrertråden vet vad som väntar. Först dolkstötslegender. Sedan hemliga bevis som ska användas vid en överklagan till Högsta domstolen. Och samtidigt givetvis hävda att det är rättegångsfel vilket också kan vara skäl till en ny rättegång.
Förhoppningsvis kommer de tragiska mördarkramarna, precis som i Schürrers fall, att sluta skriva. De riktigt inbitna kan fortsätta umgås privat med mördaren.

Kan hålla med dig om RPU. Men det ska tydligen vara på den vägen. Ingen risk att han får vård även om han är lite lätt bakom. Jag är oerhört tacksam att sagan Fredrik Svensson är över.
Citera
2014-01-23, 18:25
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Det var väntat och glädjen är STOR

Som jag skrev i början, sanningen kommer alltid fram, förr eller senare. I detta fallet tog det några år, men bättre sent än aldrig. Även skönt att kräket inte är ute bland vanligt folk på många år framöver!

Blir att fira rejält i helgen

Maskroos, nu är det inte så kul för dej, hoppas du tar dej i kragen och tar av dej förlovningsringen och börjar ett nytt liv.

Marina fick sista ordet och familjen fick upprättelse, fantastiskt Inte bara upprättelse, dom slipper vara rädda för att fs ska dyka upp, alla vet vi ju vad han är kapabel till
Du menar den här ? https://anonfiles.com/file/a241ced464d4b21660dab92d5413eef1
Citera
2014-01-23, 18:37
Medlem
Grandiosos avatar
Hovrätten: Marina mördades av exet

http://www.expressen.se/gt/hovratten-marina-mordades-av-exet/
Citera
2014-01-23, 18:40
Medlem
Sailfishs avatar
Ofattbart att han inte erkände när beslutet om resning kom, än mer förvånande efter att han visste om att det raderade SMS:t hade återskapats. Det var den absoluta dödsstöten för hans chansningen att komma undan.
Citera
2014-01-23, 18:46
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det var ju skönt att det äntligen blev rättvisa. Synd att det skulle behöva ta åratal när det borde skett för flera år sedan. Men, bättre sent än aldrig. Jag tvivlar på RPV och tror det blir fängelse.
Ja, verkligen!
Jag undrar vad den där Friman tänker nu förresten efter hovrättens beslut idag...

Beträffande den rättspsykiatriska undersökningen som snart ska dra igång så tror jag inte
heller direkt att man hittar någonting som skulle förhindra honom från att tillbringa
alla de långa och många åren framöver på en trevlig anstalt.
Det han lider av, misstänker jag på goda grunder, är en psykopatisk personlighetsstörning.
Och dylikt kvalificerar ju inte för slutenvården.
Det är en oerhört kall, förslagen och empatilös människa och han ska vara på kåken och
ingen annanstans!
Citera
2014-01-23, 18:48
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Ofattbart att han inte erkände när beslutet om resning kom, än mer förvånande efter att han visste om att det raderade SMS:t hade återskapats. Det var den absoluta dödsstöten för hans chansningen att komma undan.
Jag tror tyvärr inte att han kan erkänna pga då tappar han sin ENDA kontakt med den vanliga världen dvs Madde... Hade han inte haft något förhållande hade han säkert erkänt nu...

Som sagt, hade han erkänt hade det varit samma sak som att han ljugit för madde hela tiden.
Citera
2014-01-23, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
ÅK tog upp hur FS betedde när han meddelades att man lyckats återskapa SMSet, det kanske var det närmaste ett erkännande han kunde komma, rätten kanske tog till sig det också.
Citera
2014-01-23, 18:59
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Jag tror tyvärr inte att han kan erkänna pga då tappar han sin ENDA kontakt med den vanliga världen dvs Madde... Hade han inte haft något förhållande hade han säkert erkänt nu...

Som sagt, hade han erkänt hade det varit samma sak som att han ljugit för madde hela tiden.
Erinrar om vad modern sa i FUP: Han erkänner ALDRIG någonting. Kan neka i evighet tydligen.
Så det kan vi nog glömma allesammans att den göken skulle börja kvittra om sin svåra
synd mot kvinnan som upplät sitt hem åt honom och tacken blev att han avrättade
henne i hennes egen säng.

Usch.
Citera
2014-01-23, 18:59
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84

Håller med, tror inte han kommer att erkänna även om jag önskar han kunde göra det och sen be om ursäkt till Marinas familj men så mycket stake i fs finns tyvärr inte

Dock tror jag inte att han bryr sej speciellt om flickvännen nu, han behöver inte henne, möjligen för att nån ska komma o besöka han i fängelset, men inte annars. Han har ju mat och husrum för många år framöver nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in