2013-12-06, 10:31
Medlem
Tiberius.s avatar
Domen mot den uniformerade våldspsykopaten i Borås som fälldes för att ha misshandlat en sjuk man i ett konstaterat underläge med två knytnävsslag överklagas inte och kommer därmed att fastställas...

http://www.bt.se/nyheter/boras/dom-mot-polisman-overklagas-inte(4056693).gm

Det verkar som om vår högst olämplige konstapel får en god jul trots allt...

/ Tiberius
Senast redigerad av Tiberius. 2013-12-06 kl. 11:21.
Citera
2013-12-06, 18:04
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiberius.
Domen mot den uniformerade våldspsykopaten i Borås som fälldes för att ha misshandlat en sjuk man i ett konstaterat underläge med två knytnävsslag överklagas inte och kommer därmed att fastställas...

http://www.bt.se/nyheter/boras/dom-mot-polisman-overklagas-inte(4056693).gm

Det verkar som om vår högst olämplige konstapel får en god jul trots allt...

/ Tiberius
Ett taktiskt riktigt beslut av våldsverkaren. I hovrätten kanske brottet bedömts
som vanlig misshandel i stället för ringa misshandel. Då hade han fått byta karriär.

Den fule jävla tattarpolisen kanske själv får några hårda kroppsslag en vacker dag..
Citera
2013-12-06, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Ett taktiskt riktigt beslut av våldsverkaren. I hovrätten kanske brottet bedömts
som vanlig misshandel i stället för ringa misshandel. Då hade han fått byta karriär.

Den fule jävla tattarpolisen kanske själv får några hårda kroppsslag en vacker dag..
Risken hade nog varit överhängande att det bedömts som misshandel av normalgraden och herr Ahrne fått göra sällskap med Sofia B. m. fl. i föreningen "före detta poliser"!
I och för sig sura pengar att bli av med 40 000 men avsked kostar ju mer!
Säger en del att han inte vågar gå vidare trots att ordföranden i tingsrätten ville fria helt och hållet! Hade han överklagat hade åklagaren också gjort det och det finns en viss risk att han blivit fälld i den högre instansen.
Johan får slå sig ihop med kollega Daniel P. vid Boråspolisen och trösta varandra över att karriären går trögt för brottsdömda poliser...
Citera
2013-12-06, 21:11
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
I och för sig sura pengar att bli av med 40 000 men avsked kostar ju mer!
Säger en del att han inte vågar gå vidare trots att ordföranden i tingsrätten ville fria helt och hållet!
Ja. Det är direkt anmärkningsvärt. Jag kan inte påminna mig något annat fall där båda parter avstår från att överklaga fast tingsrättens ordförande är skiljaktig. JA kan inte ha känt sig det minsta säker på utgången.
Citera
2013-12-07, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ja. Det är direkt anmärkningsvärt. Jag kan inte påminna mig något annat fall där båda parter avstår från att överklaga fast tingsrättens ordförande är skiljaktig. JA kan inte ha känt sig det minsta säker på utgången.
Jag har väldigt svårt att se att den här nämndemannnadomen för ringa misshandel håller vid en överprövning av jurister. Antingen frikänns han beroende på de lite speciella omständigheterna i fallet eller också fälls han, och då för misshandel av normalgraden. Och då ryker jobbet, det finns det entydig praxis på i Arbetsdomstolen. Jag skulle nog gissa att något mer talar för att hovrätten förenat sig med ordföranden i tingsrätten och friat än att de fällt. Men det finns en viss risk att nämndemännen i hovrätten plus en jurist gått på en fällande linje. Det enda säkra tror jag iaf är att någon ringa misshandel hade det inte blivit i HovR. Hade varit intressant att se hur det slutat men nu får vi aldrig veta det...
Citera
2013-12-08, 05:53
Bannlyst
Polis slog försvarslös man våldsamt?

Händelseförlopp som jag tror att det gått till

GM grips och förs bort
GM gör motstånd och polisen tar i med hårdhandskarna
GM börjar bråka och får en liten smäll eller knuff
GM anklagar polisen för övervåld och tjänstefel
Media trappar upp historien och skriver om grov misshandel yada yada yada

brukar vara ungefär så
Citera
2013-12-08, 12:27
Medlem
Jag skrev tidigare, innan domen att jag tror på frikännande med en liten knorr, eftersom det handlar om att lyda polisen oavsett vad, och att poliser alltid har rätt oavsett om de bankar skiten ur folk eller ljuger.

Vad är det i denna knorr vi inte sett förut?

Polisen döms för misshandel light, eftersom i detta fall var det uppenbart att misshandel skett, och att polisen agerade som vilken buse som helst.

Det gäller för tingsrätten att vara för att rättvisa skipas även, när rättvisa inte skipas. Komplicerat?

Ja, det är verkligen komplicerat, för att överklaga till hovrätten är ett vågspel, då det finns ingen rättspraxis som skulle tyda på att poliser döms efter samma lag som medborgare i övrigt.

Jag tolkar domen som att en liten droppe rättvisa skipades, med en stark signal från tingsrätten, att detta får de nöja sig med, och låta saken bero.
Citera
2013-12-08, 19:30
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
Polis slog försvarslös man våldsamt?

Händelseförlopp som jag tror att det gått till

GM grips och förs bort
GM gör motstånd och polisen tar i med hårdhandskarna
GM börjar bråka och får en liten smäll eller knuff
GM anklagar polisen för övervåld och tjänstefel
Media trappar upp historien och skriver om grov misshandel yada yada yada

brukar vara ungefär så
Läs tråden innan du kommer och gissar!

Det specifika här var att det var en poliselev närvarande, som tog reglementet på allvar, och rapporterade händelsen vidare. Det fanns med andra ord ett betydligt trovärdigare vittne för åklagarsidan än den omhändertagne.
Citera
2013-12-17, 12:53
Medlem
Ser att den brottsliga polisen är ute på IGV igen. Med en SAU elev. Hoppas han lär den nya polismannen några fina knep
Citera
2014-01-12, 23:59
Medlem
Tiberius.s avatar
Tydligen så finns det fler obstinata poliser i Boråsområdet, som likt tidigare nämnda våldspsykopat, är beredda att begå diverse grova och förnedrande övergrepp i kampen mot en påstådd brottslighet, utan någon som helst hänsyn till personlig integritet eller lekande barn...

http://www.bt.se/nyheter/boras/polisen-i-boras-utreds-av-jo(4103528).gm

När skall Borås högst tvivelaktiga poliskår inse att upprätthållandet av lag och ordning bör vara allt annat än en pubertal och illvillig kraftmätning bestående av hot, förnedring och obefogat våld...

En utövande polis bör alltid ge plats för hjärtat likväl som för det personliga och mänskliga omdömet, vilket dessvärre är något som Boråspolisens uniformerade bastarder gång på gång verkar misslyckas fatalt med...

/ Tiberius
Senast redigerad av Tiberius. 2014-01-13 kl. 00:20.
Citera
2014-01-13, 02:26
Medlem
Polisen slår alltid en gripen. Finns knappast några undantag. Poliserna är riktiga uppviglare och våldsverkare.
Citera
2014-01-23, 09:49
Medlem
Tiberius.s avatar
Polischef anmäld för brutalt våld...

http://www.bt.se/nyheter/boras/polischef-anmald-for-brutalt-vald(4120592).gm

Boråspolisens högst olämpliga beteende fortsätter att prägla den lilla stadens stadsbild där obstinata och aggressiva våldspsykopater i uniform verkar vara mer regel än undantag...

/ Tiberius
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in