Förstår att det är jobbigt
Det bästa du kan göra, eftersom gravida trots allt är oberäkneliga, är att när hon är på bra humör faktiskt lugnt prata med henne och förklara att du inte riktigt förstår hur du bäst kan stötta henne och att du har lite svårt att förstå hur hon mår. Be henne förklara hur hon skulle vilja att du var mot henne och graviditeten.
Sen är det alltid bra att engagera sig. Många, många kvinnor jag känner tycker att männen inte engagerar sig nog(och jag förstår att det är svårt för er). Särskilt i början är många i behov av mycket stöd och att känna att ni båda ser fram emot detta. Läs på utvecklingen vecka för vecka. Har du något namn du gillar så fråga vad hon tycker. Har du sett någon bra vagn så ta upp det. Prata i termer som "efter förlossningen", "när bebisen är här" etc.
Det är inte heller säkert att hon kommer uppskatta dina ansträngningar. Jag har flera vänner som på riktigt utvecklade ett hat mot sina män under graviditeten. "Deras fel att vi mår så här och de kan gå där i nio månader och må bra" typ. Totalt ologiskt, men så är också den gravida hjärnan.
Hon kommer vara skitjobbig och riktigt be om bråk, men ignorera det bara. Låt dig inte triggas av hennes hormoner, då går det över snabbare
Och som någon sa, mata henne med det hon vill ha.