2014-01-22, 20:45
Medlem
Tror ni KJ:s familj kommer bo kvar i Boden? Känns som att många kommer ha svårt att acceptera dom och jag kan inte ens tänka mig vilken skam dom känner. I en sån liten stad som Boden snackas det och förmodligen vet dom flesta om att deras son/bror styckmördat en ung tjej. Känner viss sympati för KJ:s familj som nog mår skit just nu men min största sympati går såklart till VB:s mamma och styvfar.

Hoppas han erkänner så man får en förklaring varför det hände och hur det gick till så samtliga inblandade kan gå vidare.
Citera
2014-01-22, 20:46
Medlem
Jag får en känsla av det här kan sluta som Mordet på Linda chen där "alla vet vem mördaren är" går fri.
Det mesta pekar på att han är skyldig men han kan ju ha haft hjälp av en kompis att flytta kroppen från lägenheten och då sitter det en person i boden just nu och mår förbannat dåligt.
Hoppas han bryter ihop som en man och stå för det han gjort.
Om han erkänner så blir nog inte straffet så hårt jämfört med om det kommer fram på annat sätt.

Sen Karatetränaren då,blivit totalt blottad pga sitt snesteg
Fan vad han måste ångra sig att han var otrogen.
Citera
2014-01-22, 20:55
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Utan ett spår i lägenheten, förutom en blodbesudling på en rulle tejp?
Jag har aldrig trott på att hon mördades och ännu mindre att hon styckades och paketerades i lägenheten. Finns inget som bevisar eller tyder på detta. Har hon mördats i huset i Bodsvedjan så är det två GM. KJ och en med skägg.
Citera
2014-01-22, 20:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och det finns tre grannar som säger sig ha hört skrik. Ponera att VB var medvetslös när sticken/huggen utdelades. Jag har beskrivit ett sådant scenario ganska nyligen.

Trubbigt våld mot huvudet, offret skriker, strypning, offret tystnar, offret väser/rosslar, GM förstår att offret fortfarande lever, får panik och använder övervåld dels för att försäkra sig om att offret avlider, men också för att göra sitt eget lidande så kort som möjligt, dvs., hellre för mycket och intensivt, än för lite och riskera att få göra om. Det händer att det är så det går till.

Där står GM med en död människa i sin egen lägenhet, få bort liket från lägenheten, styckning och dumpning.

KJ är ett klassiskt skolexempel, varför skulle han vara annorlunda än någon annan, han är ju inte allvarligt psykiskt störd, det är både han och läkarna överens om.

KJ ÄR annorlunda än de flesta andra - han är personlighetsstörd. En psykopat. Och jag tror att han har medbrottslingar från samma kategori som han själv. Släpp det där med mord och styckning i lägenheten - det är inte bara osannolikt, det är uteslutet.
Citera
2014-01-22, 21:00
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
...Det är den mest skitnödiga och virriga dom jag läst på år och dag. En dom på hundra sidor är helt absurt....Den intellektuella delen, där domstolen redovisar sina överväganden, är däremot extremt kort...Det här är en usel dom...

Du tar orden ur min mun. Förfärlig rappakalja. Jag läste och läste och läste och blev så jävla frustrerad över att tingsrätten aldrig tycktes komma fram till den "intellektuella delen" där de utförligt ska redovisa/motivera sitt ställningstagande. När det väl kom, efter sju sorger och åtta bedrövelser, blev intrycket: Jaha? Is that all there is, typ?
Som att klippa rumpan av en katt
Citera
2014-01-22, 21:02
Medlem
Skamligt lågt straff, anser jag.
Citera
2014-01-22, 21:13
Medlem
ballobass avatar
Att hon skulle styckats i lägenheten utan att lämna spår av blod efter sig låter helt orimligt,
för det ska ju heller inte varit särskilt städat i den heller för den delen.
Så fråga är väl då , släppa han ut VB under natten utan att någon ser han eller fick han hjälp av någon.
Ett vittne tycks ju ha sett KJ och någon mer bära ut något 8 maj .
Vem är då det tro??
Har trott länge att KJ skulle vara oskyldig , men får väl erkänna att jag haft fel. Men tror ej att han varit själv med hantering av kropp där av hans fullständiga tystnad och allmänt svammel på frågor under rättegången.
Tror nog att de trodde han skulle komma undan helt enkelt, men nu när fallet inte verkar bli så tiger han och tar på sig där med allt.
Citera
2014-01-22, 21:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Utan ett spår i lägenheten, förutom en blodbesudling på en rulle tejp?

Kan vara så, jag har delvis förklarat varför, en del i det hela kan vara att mordet skedde på en säng som sedan bars bort. Och detta bärande kan tyda på att det var minst en person till inblandad.
Citera
2014-01-22, 21:16
Medlem
Iaftondanss avatar
Vill se länkar med bilder på Kristoffer från facebook eller liknande forum, Någon som har?
Citera
2014-01-22, 21:21
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jo, grannen såg KJ stänga sitt fönster efter skriket.

Nej, det gjorde han inte. Grannen var inte säker. Han bara antog att det var KJ, eftersom det var han som bodde i lägenheten.
Citera
2014-01-22, 21:27
Medlem
highfives avatar
Citat:
Kan vara så, jag har delvis förklarat varför, en del i det hela kan vara att mordet skedde på en säng som sedan bars bort. Och detta bärande kan tyda på att det var minst en person till inblandad.
Skulle han ha styckat henne i sängen också med en yxa? Sedan paketerat dessa delar i en ryggsäck och burit ut dessa till bilen i omgångar under natten efter han varit en sväng till Svartbyn. Och ingen ser eller hör något.
Citera
2014-01-22, 21:33
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:

Om mordet skedde i en säng som transporterades bort skulle detta också innebära att en nära anhörig har uppgett felaktiga uppgifter. Eller fanns det en ytterligare säng?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in