2014-01-22, 19:39
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
För er som önskar sammanfattning i Guarin - Vucinic är detta det senaste:

Igår släppte Inter följande pressmeddelande:

Som svar har Juventus sportchef, Beppe Marotta, hållt presskonferens.

Lite av det Marotta sade (från Juventus engelska twitter):

Jag ser ingen anledning varför Marotta skulle ljuga, utan det hela verkar som att Inter faktiskt är en dåligt organiserad förening?

Inter har skämt ut sig enormt. Deras PSY president Thohir har inget i Calcion att göra. Men jag älskar att han sitter i en klubb som Inter. Underbart att se den klubben i misär.
2014-01-22, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Har jag missat nåt? Är rvp missnöjd?
Finns ju absolut inget som pekar på att roo tänker förlänga. Tiden börjar liksom rinna ut där.
Jag tror att Rooney soppan återigen stavas löneökning, nästa långa kontrakt han kritar på är med största sannolikhet det sista riktigt dyra och jag tror att han vill casha in. Rykten säger att han begär någonstans i närheten av £300k/w för att stanna i Manchester, har tyvärr ingen källa på det utan tar det från minnet. Det lät likadant innan han skrev på sitt förra kontrakt, missnöjd för att sedan vara glad att fortsätta hos United precis efter en fet löneökning. Fortsättning följer...
2014-01-22, 19:51
Medlem
htsolna08s avatar
All agreed. Juan Mata will be a Manchester United player. 45 million euros. All will be announced very soon.
2014-01-22, 19:55
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08
All agreed. Juan Mata will be a Manchester United player. 45 million euros. All will be announced very soon.

Källa?
2014-01-22, 19:58
Medlem
htsolna08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Källa?
https://twitter.com/GuillemBalague
2014-01-22, 20:21
Medlem
torrenttobbes avatar
Tur att det är Murre som säljer Mata och inte Benitez, då hade det nog blivit kravaller.
Är inte helt övertygad om att det blir något även om twitter kokar över just nu.
Å andra sidan så har det ju inte hänt någonting i det här fönstret så folk hugger ju på allting.
2014-01-22, 20:30
Medlem
För helvete Chelsea...
2014-01-22, 21:10
Medlem
jaochss avatar
Att Mata skulle lämna är ju inte oväntat, trodde dock inte det skulle ske förrän till sommaren. Att det verkar bli till United är ju inte något man önskat precis, men man får åtminstone se honom spela varje vecka, vilket man (jag) inte fått om han gått till t.ex PSG.

Vad betyder detta för Chelsea då? Man försämrar sin bänk, dock får man ju en massa pengar som man kan lägga på en anfallare eller att förstärka på övriga platser där det kan behövas. Samt att man förlorar en spelare som man inte kan ogilla :/ Skulle nu Oscar gå sönder så kan man ändå lösa det med nuvarande material. Inte lika bra som att Mata ersätter direkt, men det går.
2014-01-22, 21:18
Bannlyst
Den här Balague är väl dock en riktig skojare?

Men det verkar onekligen vara något på gång. Som jag skrev igår så känns det lite märkligt att man säljer en stjärnspelare som Mata till United när man vägrade att släppa medelmåttan Ba på lån till Arsenal.
2014-01-22, 21:22
Medlem
Ledarens avatar
Nu ryktas det om Salah till Chelsea. 10miljoner euro + bonus. Basel vill ha 18

Citat:
As reported by @dimarzio, there's an unexpected update: #Chelsea is on #Salah! Offered 10M€ and bonus, Basel asked 18M€ #LFC #CFC
2014-01-22, 21:24
Medlem
Bruunkens avatar
Tror ingen av oss som håller på Chelsea är glad över att sälja Mata, dessutom till en rival i form av United. Dock, om priset verkligen stämmer, 40-45 miljoner pund så är det ändå rätt bra för en spelare som har suttit på bänken väldigt mycket denna säsong.

Det jag oroar mig över dock är att vi har förlorat 2 offensiva pjäser mindre på en vecka. Nu har vi endast en renodlad offensiv spelare som sitter på bänken, bör väl bli Schurre. Willian, Oscar och Hazard har ju spelat otroligt bra tillsammans. Visst, man kan sätta Ramires och Lampard på dessa positioner också, men det är ju knappast deras positioner i grunden och jag tror inte att det kommer bli bra i längden.

Har hört rykten att Chelsea har gett sig in i fighten att värva Mohamed Salah från Basel, duktig spelare men ingen spelare jag vill ska gå igenom.

Vad tror ni, kommer Chelsea försöka köpa en offensiv mittfältare innan transferfönstret stänger eller kommer dom nöja sig med det spelare dom har för tillfället?
2014-01-22, 21:24
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Den här Balague är väl dock en riktig skojare?

Men det verkar onekligen vara något på gång. Som jag skrev igår så känns det lite märkligt att man säljer en stjärnspelare som Mata till United när man vägrade att släppa medelmåttan Ba på lån till Arsenal.

Att låna ut Ba hade inte givit något, bara stärkt Arsenal helt gratis. Att sälja Mata ger åtminstone en massa stålar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in