2014-01-22, 20:15
Medlem
hej, jag har råkat stöta på en gammal flamma på en tillställning som barnen hade.
och det sa bara klick, igen! jag är lyckligt gift och vill absolut inte såra min älskade fru(jag älskar henne jättemycket, vi har det bra 3 barn villa osv). jag skulle aldrig kunna ens tänka tanken att vara otrogen, men mitt huvud är bara fyllt med min gamla flamma. iallafall,efter tillställningen så tänkte jag på henne hela tiden (min fru var inte med när vi träffades) och jag tänkte mest på att jag inte skulle höra av mig till henne, hon sa att jag skulle bli vän med henne på facebook. sen plingade det till i min telefon och det var hon, som frågade hur det var och sånt. jag blev helt ställd och glad och ledsen samtidigt, men smsade med henne 2 ggr under den dagen, sen svarade jag inte mer. detta var i fredags. sen lyckades jag hålla mig från att höra av mig till henne en dag men sen var det kört. på söndagen gick jag t och gick och ringde henne, vi pratade i minst en timme, (inget sex eller sånt) bara om hur vi haft det under åren som gått och sånt. jag berättade om min familesituation, att jag är gift 3 barn och sånt. sen dagen efter ringer jag och säger att vi inte kan ha kontakt mer, jag vill inte riskera vara otrogen då jag tycker det är bajs, hon blir ledsen. sen kan jag hålla mig borta i 24 timmar innan jag hör av mig igen till henne. nu har vi ätit en snabblucnch och pratat lite till, jag har sagt att jag är så himla kär i henne och självklart också min älskade fru. jag och gamla flamman har stött på varandra på ett antal gånger och både hon och jag är överens om att det finns något extremt starkt mellan oss, jag har också under dom 15 år jag varit tillsammans med min fru varit glad att hon inte bott i närhetenn av mig då jag tänkt på henne ibland. Jag har inte och kommer inte vara otrogen mot min fru, men jag är så fruktansvärt olycklig. jag vet inte vad jag vill, behöver hjälp!
ledsen för felskrivningar
Citera
2014-01-22, 20:24
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Snälla någon! Du är en fullvuxen man, använd dig utav styckeindelning så att folk orkar läsa.

OnT: Situationen är jobbig och du måste komma över din gamla flamma, säg upp kontakten omgående.
Citera
2014-01-22, 20:26
Medlem
jaja, sitter i soffan med frun, lite svårt då.
Citera
2014-01-22, 20:30
Medlem
ascHacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koleraellerpest
hej, jag har råkat stöta på en gammal flamma på en tillställning som barnen hade.
och det sa bara klick, igen! jag är lyckligt gift och vill absolut inte såra min älskade fru(jag älskar henne jättemycket, vi har det bra 3 barn villa osv). jag skulle aldrig kunna ens tänka tanken att vara otrogen, men mitt huvud är bara fyllt med min gamla flamma. iallafall,efter tillställningen så tänkte jag på henne hela tiden (min fru var inte med när vi träffades) och jag tänkte mest på att jag inte skulle höra av mig till henne, hon sa att jag skulle bli vän med henne på facebook. sen plingade det till i min telefon och det var hon, som frågade hur det var och sånt. jag blev helt ställd och glad och ledsen samtidigt, men smsade med henne 2 ggr under den dagen, sen svarade jag inte mer. detta var i fredags. sen lyckades jag hålla mig från att höra av mig till henne en dag men sen var det kört. på söndagen gick jag t och gick och ringde henne, vi pratade i minst en timme, (inget sex eller sånt) bara om hur vi haft det under åren som gått och sånt. jag berättade om min familesituation, att jag är gift 3 barn och sånt. sen dagen efter ringer jag och säger att vi inte kan ha kontakt mer, jag vill inte riskera vara otrogen då jag tycker det är bajs, hon blir ledsen. sen kan jag hålla mig borta i 24 timmar innan jag hör av mig igen till henne. nu har vi ätit en snabblucnch och pratat lite till, jag har sagt att jag är så himla kär i henne och självklart också min älskade fru. jag och gamla flamman har stött på varandra på ett antal gånger och både hon och jag är överens om att det finns något extremt starkt mellan oss, jag har också under dom 15 år jag varit tillsammans med min fru varit glad att hon inte bott i närhetenn av mig då jag tänkt på henne ibland. Jag har inte och kommer inte vara otrogen mot min fru, men jag är så fruktansvärt olycklig. jag vet inte vad jag vill, behöver hjälp!
ledsen för felskrivningar

Du skriver att du är fruktansvärt olycklig, vill inte såra din fru och kan inte hålla dig borta från din gamla flamma som uppenbarligen är lika starkt förälskad i dig.

Vill du inte leva ditt liv som olycklig så ser jag inte många utvägar, berätta för din fru hur det ligger till. Hon kommer naturligtvis bli helt förstörd, men det är bättre än att du går runt och är otrogen. Gammal kärlek rostar fan aldrig.
Citera
2014-01-22, 20:30
Medlem
Säger som ovan använd styckesindelning! Ögonen blöder.

Va i helvete håller du på med din respektlösa jävel ? Vill du sabba hela uppväxten för dina 3 barn samt förstöra livet för din fru, enbart för att gynna ditt eget egoistiska jag ? Fy fan för den du är!!

Hur hade du gillar situationen att din fru "dejtade" en annan kille bakom din rygg ? För att äta lunch var just en dejt med ett ex!

Hur i helvete kan du vara kär i henne, usch blir bara så jävla besviken att läsa om sådana som du.

Sluta tänk med kuken och börja tänk på dina barn för i helvete!
Citera
2014-01-22, 20:34
Medlem
tycker det är prcis vad vad jag inte gör, har aldrig och kommer alrig vara otrogen.
Citera
2014-01-22, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Du skriver att du är fruktansvärt olycklig, vill inte såra din fru och kan inte hålla dig borta från din gamla flamma som uppenbarligen är lika starkt förälskad i dig.

Vill du inte leva ditt liv som olycklig så ser jag inte många utvägar, berätta för din fru hur det ligger till. Hon kommer naturligtvis bli helt förstörd, men det är bättre än att du går runt och är otrogen. Gammal kärlek rostar fan aldrig.

Ren och jävla skär BS! Det fanns en anledning till att det tog slut med den gamla flamman! Nu updagas enbart det "vackra" i deras förflutna och gubbfan dvs TS tror att gräset är grönare på andra sidan.

TS du och din flammas förhållande tog slut av en anledning, nu lever du ett liv med familj. Börja tänk för fan! Vad du har just nu och vad du kan komma att förlora enbart för att du vill vara egoistisk.

Är det värt att dina barn ska åka mellan 2 hem, en exfru som kommer avsky dig. Vilket kommer skapa komplikationer för barnen, barnen kommer må skit för att ni går isär.
För tro mig får din fru reda på att du skulle gjort något med ett ex, så kommer hon lämna dig. Men hoppas du tycker det är värt det.
Citera
2014-01-22, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koleraellerpest
tycker det är prcis vad vad jag inte gör, har aldrig och kommer alrig vara otrogen.

Att vara otrogen är inte enbart att en stoppar kuken i någon annan! Vafan lever du i för värld ? Att säga att du är kär i någon annan än din fru är att vara otrogen! Vakna för fan!!
Citera
2014-01-22, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelTrottoarkant
Snälla någon! Du är en fullvuxen man, använd dig utav styckeindelning så att folk orkar läsa.

OnT: Situationen är jobbig och du måste komma över din gamla flamma, säg upp kontakten omgående.

OT: Du hann före.

OnT: Blir alltid lika förvånad över sådana här trådar. Vad är det du vill få ut av den här tråden? Ska vi på FB fatta ett beslut åt dig (ja, då vet du vad alla kommer att säga - vara otrogen)? Nej, det låter som att du behöver någon du kan ventilera med. En vän, inte FB. Har du någon du kan prata med? Någon du litar på? Du vet också att det kommer finnas två läger, ett som förespråkar att du följer ditt hjärta (för tillfälligt?) och ett läger som säger fy skäms alt. stanna kvar.

Du vet även själv vad svaret är på din fråga. Det finns så många parametrar som man måste gå igenom, steg för steg. Nej, jag är ingen robot. Någon måtta får det vara.

Hur är din nuvarande fru gentemot dig och barnen? Har ni tappat gnistan? Kan du gå till någon terapeut (nej, du är inte ett cp för att du går till en professionell rådgivare)?

Och vad du än gör, dra en runk och fatta beslutet därefter (va inte otrogen förrän du är helt 100 och står fast vid ditt beslut). Det är kuken som spelar ett spratt med dig. Underlättar alltid när kvinnor involveras vid beslutsfattande. Tänk långsiktigt!
Citera
2014-01-22, 20:42
Medlem
vad är du för kall människa?? du verkar ju på riktigt sjuk.
Citera
2014-01-22, 20:42
Medlem
Bryt kontaken med henne, ta bort från facebook, dra över din egen fru och glöm henne för fan, du kommer göra det.
Citera
2014-01-22, 20:45
Medlem
tack för ett vettigt svar, har redan prata med 2 vänner. jag vill bara inte vakna upp om 30år ocg ångra mitt beslut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in