Jag förutsätter att pengarna fanns om FS inte ljuger. Däremot kan de ha funnits i en fond, utan att FS visste om det.
Ja, du säger det.
Jag påstår att Marina skulle behöva ca 8 år på sig att spara ihop 100000 i svarta pengar, på sin sidoverksamhet (där fotografering mig veterligen är den enda källan).
De svarta pengarna är bara en stor fet lögn, vilket den logiska och matematiska Fredrik $vensson också borde räknat ut att vi skulle se igenom, om han tagit sig tid att tänka efter lite.
Som en nybliven postare poängterat har FS länge tagit Tramadol mot ryggsmärtorna. Tramadol är en opioid och ett av de mest beroendeframkallande läkemedlen. Därmed är han väl enligt din definition tung narkotikamissbrukare, eftersom han har en vanemässig användning av opiater.
Ja dom byter ut den ena drogen mot en annan. Det är så vanligt och helst då dom sitter häktade för då finns det inte så mycket cannabis att tillgå.
Smärta? In my ass möjligen., Det är ursäkter för att få mera droger bara.
Missbrukare har alla ursäkter det räcker att guldfisken fyller år så har dom en anledning sen.
Fredrik Svensson är en patetiskt kriminell småpundare som säkerligen har skador efter all skit han dragit i sig.
Tramadol är sånt missbrukare går på och det är högst beroendeframkallande. Lagom lulliga kanske så dom härdar ut.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-22 kl. 20:02.
100.000 kr har inte stulits för att FS ljuger. FS ljuger för han är skyldig. Därför är LJ oskyldig och kan inte ha stulit 100.000 kr. Det kallas cirkelresonemang.
OM FS talar sanning kan LJ ha tagit dem och dödat Marina.
FS ljuger hittar dessa 100 tusen för att försöka skapa ett alternativt scenario och därför har dessa pengar aldrig funnits och därmed är rånmord uteslutet, av varken LJ eller någon annan
Det finns en hel del som stödjer att de aldrig funnits.
Om FS talat sanning ( vilket han inte lyckats att hålla sig till på i stort sett alla punkter) skulle han nog ha kastat ut denna teori direkt till polisen. För att veta att pengarna finns måste han ha sett dem och därmed kunnat konstatera att de är borta.
Jag påstår att Marina skulle behöva ca 8 år på sig att spara ihop 100000 i svarta pengar, på sin sidoverksamhet (där fotografering mig veterligen är den enda källan).
De svarta pengarna är bara en stor fet lögn, vilket den logiska och matematiska Fredrik $vensson också borde räknat ut att vi skulle se igenom, om han tagit sig tid att tänka efter lite.
MJ jobbade bara deltid som anställd. För att ägna övrig tid åt firman.
Jag skulle säga att det går att sno ihop 100.000 svart på något år.
Bristen ligger i att det vore lätt att kolla LJ om masterna varit tömda tex utan att göra intrång i privatliv.
Nu har vi en kriminell missbrukare som beskriver ett paket som endast mördaren kunde känna till vid tidpunkten. En person som lever 200 meter från BP, som far med osanning genom Tele2s undersökning och skyddar en annan hemlig kumpan.
En person som känner till Svartedalen och har kumpaner av samma skrot & korn som hjälper till.
Jag behöver inte misstänkliggöra LJ, det borde varje sund Polis & ÅK göra per automatik. Vittnen skall ha rent mjöl i påsen, i LJs fall fanns bara dyrt amfetamin i påsen och 100' sägs vara borta.
Men med det synsättet så skulle varje vittne som sett något misstänkt men vet med sig
att man har ett trovärdighetsmässigt problem genom visst missbruk och viss kriminalitet i
bakgrunden helt enkelt inse att det är meningslöst att delge polismyndigheten de iakttagelser
som råkat göras och då är det lika bra att glömma alltihop.
Alltså med sin livsstil har man redan direkt diskvalificerat sig själv som möjligt vittne
i ett brottsmål.
Så alla som lägger märke till något skumt måste helt nödvändigtvis ha ett fläckfritt förflutet
annars blir det inte värt ett skvatt. Man kan inte räkna med att bli trodd i något man säger.
Istället riskerar man själv rejält med obehag. Rentav att bli misstänkliggjord.
Det är på det viset det blir då.
Senast redigerad av Grandioso 2014-01-22 kl. 20:26.
Tycker du det är komplicerat för tre gm (likt Idafallet) att den ena städar och stänger igen huset som det var tidigare, den andre & tredje gör sig av med kroppen, väska, pass och kläder, bil.
Under morgontimmarna diskuterar man läget och kommer på att det är bra om FS som kommer hem inte blir misstänksam, så han får ett SMS.
Någon dag senare så inser man att det vore ju förträffligt om någon annan får skulden, så en vittneshistoria om en flaxande kalsongman som slänger bevis och har ett paket och bil som ser ut som Ms planteras via Maggan.
(Synd att det är en belagd lögn av Tele2)
Det är ingen Mastermindplan, bara två-tre enkla åtgärder för att dra uppmärksamheten ifrån sig.
Vem är den tredje kumpanen ?
Har man tömt masterna kring ÖR så att man kan följa ev. gms kommunikation såsom i Idafallet ?
Är LJ, Roine & Co kollade och avförda enligt charten ?
Lagmännen kommer fundera över dessa 3 frågor tror jag.
Jag vet inte om du riktigt har förstått att MJ legat och sovit och fått sitt huvud sönderskjutet; helt skyddslös i sitt eget hem och badande i mer än två liter blod; mordet har karaktären av ren avrättning. - MJ:s pistol är försvunnen, någon har försökt ta ut pengar på hennes vanligaste bankkort med glömt bort koden och i stället lyckats få ut 10.000 kr på guldkortet, sms har avsänts till MJ:s syster om att MJ är på väg till Linköping - och ett sms har senare också avsänts till FS: "Jag blir kvar [i Linköping] tills i morgon."
FS ljuger hittar dessa 100 tusen för att försöka skapa ett alternativt scenario och därför har dessa pengar aldrig funnits och därmed är rånmord uteslutet, av varken LJ eller någon annan
Det finns en hel del som stödjer att de aldrig funnits.
Om FS talat sanning ( vilket han inte lyckats att hålla sig till på i stort sett alla punkter) skulle han nog ha kastat ut denna teori direkt till polisen. För att veta att pengarna finns måste han ha sett dem och därmed kunnat konstatera att de är borta.
Hur kan man konstatera att de är borta genom att se dem?
Ja dom byter ut den ena drogen mot en annan. Det är så vanligt och helst då dom sitter häktade för då finns det inte så mycket cannabis att tillgå.
Smärta? In my ass möjligen., Det är ursäkter för att få mera droger bara.
Missbrukare har alla ursäkter det räcker att guldfisken fyller år så har dom en anledning sen.
Fredrik Svensson är en patetiskt kriminell småpundare som säkerligen har skador efter all skit han dragit i sig.
Tramadol är sånt missbrukare går på och det är högst beroendeframkallande. Lagom lulliga kanske så dom härdar ut.
Det är oerhört praktiskt med just ryggvärk. Det går inte bevisa att den inte finns, så det är lätt att lura läkarna att man behöver Tram.
[/spoiler]Jag vet inte om du riktigt har förstått att MJ legat och sovit och fått sitt huvud sönderskjutet; helt skyddslös i sitt eget hem och badande i mer än två liter blod; mordet har karaktären av ren avrättning. - MJ:s pistol är försvunnen, någon har försökt ta ut pengar på hennes vanligaste bankkort med glömt bort koden och i stället lyckats få ut 10.000 kr på guldkortet, sms har avsänts till MJ:s syster om att MJ är på väg till Linköping - och ett sms har senare också avsänts till FS: "Jag blir kvar [i Linköping] tills i morgon."
Jag vet inte om du riktigt förstått att MJ antagligen levde den 28e eftersom hon smsade, tog ut pengar, snorklade och sågs av KH, samt var på roadtrip.
Det finns inget i utredningen som säger att MJ sov, eller var påklädd när hon sköts.
Enar har nu gått nya kurser och säger att en kula som passerar genom en kropp kan komma precis var som helst ifrån och ändra riktning.
Han har också ihärdig hävdat att islagshålet i väggen inte säger något om riktning.