2014-01-22, 18:32
Medlem
haxspetts avatar
Olla!

Ska försöka hålla mig kortfattad nu, men det finns en sak som grämer mig så inåt helvette. Finns det någon som känner likadant kanske? Vet i fan hur jag ska göra...

Jo, det känns som att när vi pratar i futurum så är jag inte involverad(uppfattar jag det som iaf). Hon vill göra si och så, och ditten och datten. Plugga på "den" skolan i "den" staden, resa "dit" och göra allt "dethär" osv. TBO: Jag har absolut inget emot en framtid med henne.

Känns ibland som jag framstår som något som bara passar bra för stunden. Alla tjejer vill väl ha en kille som passar upp på henne och underlättar vardagen? Och sen när tillfälle ges lämnar man och sätter karriär före och man har hittat någon mycket bättre, eller bara ska "leka av sig" för att "det är det man ska göra enligt dagens samhälle"? Här på FB läser man ofta om hur tjejer kan vara riktigt sviniga och lämna sin partner på de mest otäcka sätten. Jag försöker övertala mig själv om att hon inte är den typen...

Kom inte med kommentarer som "lev i nuet". Jag menar varför gå och vänta på att något man älskar ska ta slut?
Citera
2014-01-22, 18:35
Medlem
Ja, det kan vara jävligt tufft att veta, men något som är ännu tuffare är att berätta hur du och din tjej har det...

Konfrontera henne och berätta hur du känner, ställ henne mot väggen, och om du inte får några svar, gör slut med henne.

Du kommer bli lyckligare.
Citera
2014-01-22, 18:37
Medlem
Ja det låter ju lite som upplagt för disaster om du inte hade tanke att följa med på allt detta. även om du är med på det så är det ändå stor risk att det slår fel. Om det varit hennes "mål och drömmar" länge så är det inte helt orimligt att hon omedvetet eller medvetet kommer/vill genomföra detta själv.

Samtidigt så är det många som lyckats med distansförhållande etc....
Citera
2014-01-22, 18:51
Medlem
haxspetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhd
Ja, det kan vara jävligt tufft att veta, men något som är ännu tuffare är att berätta hur du och din tjej har det...

Konfrontera henne och berätta hur du känner, ställ henne mot väggen, och om du inte får några svar, gör slut med henne.

Du kommer bli lyckligare.

Så jag ska bara fråga rätt upp och ner hur hon tänker på framtiden? Känns som något väldigt stort att droppa, men det kanske är det som behövs?

Citat:
Ursprungligen postat av EchoAlfa
Ja det låter ju lite som upplagt för disaster om du inte hade tanke att följa med på allt detta. även om du är med på det så är det ändå stor risk att det slår fel. Om det varit hennes "mål och drömmar" länge så är det inte helt orimligt att hon omedvetet eller medvetet kommer/vill genomföra detta själv.

Samtidigt så är det många som lyckats med distansförhållande etc....

Eftersom jag nu finns med i bilden, vill hon då inte ha med mig på allt detta? Det hade jag velat iaf!
Citera
2014-01-22, 18:55
Medlem
[quote=haxspett|47167987]Så jag ska bara fråga rätt upp och ner hur hon tänker på framtiden? Känns som något väldigt stort att droppa, men det kanske är det som behövs?

Du 'droppar' absolut ingenting. Förklara bara att när du (din tjej) pratar om framtiden låter det som att jag är väldigt frånvarande eller inte ens närvarande. Har jag fel?
Citera
2014-01-22, 19:01
Medlem
haxspetts avatar
[quote=mhd|47168055]
Citat:
Ursprungligen postat av haxspett
Så jag ska bara fråga rätt upp och ner hur hon tänker på framtiden? Känns som något väldigt stort att droppa, men det kanske är det som behövs?

Du 'droppar' absolut ingenting. Förklara bara att när du (din tjej) pratar om framtiden låter det som att jag är väldigt frånvarande eller inte ens närvarande. Har jag fel?

Nej det är sant, helt rätt! Men om vi leker med tanken att hon skulle agera konstigt och typ skoja bort det då? För hon lär ju inte säga "jag kommer lämna dig om x antal månader bara så du vet, men tills dess ska vi ha det underbart eller hur?"

(är jag inräknad i hennes tänk så är ju allt frid och fröjd och man märker om hon skulle ljuga tror jag)
Citera
2014-01-22, 19:03
Medlem
[quote=haxspett|47168133]
Citat:

Nej det är sant, helt rätt! Men om vi leker med tanken att hon skulle agera konstigt och typ skoja bort det då?
Då får du ju dra in henne i samtalet igen och be henne svara seriöst. Inte svårare än så.
Citera
2014-01-22, 19:04
Medlem
[quote=haxspett|47168133]
Citat:

Nej det är sant, helt rätt! Men om vi leker med tanken att hon skulle agera konstigt och typ skoja bort det då? För hon lär ju inte säga "jag kommer lämna dig om x antal månader bara så du vet, men tills dess ska vi ha det underbart eller hur?"

(är jag inräknad i hennes tänk så är ju allt frid och fröjd och man märker om hon skulle ljuga tror jag)

du lär nog märka om hon ljuger det tror jag också, men om hon slingrar sig alltså, skojar bort det, kommer in på något annat, går därifrån. Ställ henne då mot väggen.

Berätta för henne hur du känner, om hon inte är helt pantad, fattar hon och tar sig tid.
Citera
2014-01-22, 19:10
Medlem
Med risk för att låta dryg så är det helt omöjligt för oss att svara om din flicka kommer leka av sig. Det bästa är nog om du är ärligt mot henne och frågar samma fråga till henne.

Lycka till.
Citera
2014-01-22, 19:16
Medlem
Har erfarit samma med min tjej tidigare. Hon lever dock i nuet gällande det mesta, vilket märks i många andra situationer. Det gäller bara att ställa henne mot väggen och fråga vad hon vill med dig. Genom att göra det fick jag det bekräftat att hon älskar mig och ser en framtid ihop med mig.

Hur länge har ni varit tillsammans, för det första? Om ni inte varit tillsammans i mer än ett halvår så kan det vara svårt för tjejen att avgöra hur hon ser på er gemensamma framtid.
Citera
2014-01-22, 19:28
Medlem
haxspetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porterbiff
Har erfarit samma med min tjej tidigare. Hon lever dock i nuet gällande det mesta, vilket märks i många andra situationer. Det gäller bara att ställa henne mot väggen och fråga vad hon vill med dig. Genom att göra det fick jag det bekräftat att hon älskar mig och ser en framtid ihop med mig.

Hur länge har ni varit tillsammans, för det första? Om ni inte varit tillsammans i mer än ett halvår så kan det vara svårt för tjejen att avgöra hur hon ser på er gemensamma framtid.

Två år.
Citera
2014-01-22, 19:35
Bannlyst
Det kan ingen svara på för vi känner inte personen ifråga och vi vet inte hurvida hon kommer att leka av sig eller inte och det gör inte du heller för den delen, det är en risk du får ta, här i livet finns inga garantier på kärlek och just därför ska man inte ta saker för givet, njut så länge det varar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in