Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Så jag inte drar på mig din vrede i onödan får jag påpeka att det verkar uteslutet att Marina inte mördats i överlagt kallt blod och att det verkar extremt osannolikt att någon annan än den åtalade f.d sambon skulle vara skyldig.
Men det här är ett mordåtal och om åklagaren inte bryr sig om att försöka stödja ett så viktigt vittne som Lennart med något som säger att de som var med honom åtminstone inte direkt motsäger hans uppgifter är det extremt slött i bästa fall och svårt att förstå varför vittnesmålet alls skall tas som bevis för något som helst.
Jag tror man gjort vad man kan då det kommer till vittnena. Däremot så är det ju så länge sedan och Lennarts uttalande har legat och skräpat i en FUP i 3år. Som jag sa så är det riksåklagaren som dragit upp vittnet tillsammans med överåklagaren. Jag personligen tippar på att de här människorna som va med den kvällen antingen ligger på avgiftning eller sitter inne, så jag tror inte det är gör saken vare sig sämre eller bättre. Det är bara min personliga uppfattning.
Sen tycker jag att hans vittnesmål vilar på helt andra grunder än vad som är brukligt eftersom Marina inte ens va konstaterat död då. Det är alltså i inledningen av fallet och ingen tar notis om vad han ser egentligen tills nu då. Jag förstår hur du menar och att det
är allvar och man bör se till så allt ligger snyggt och prydligt upplagt, men det är för lång tid emellan varven.