2014-01-22, 09:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Exakt så, lägg där till att MJ var beredd att dra fram pickan enligt vittne.

EDIT: förklarar även avsaknaden av spår vid uttransport samt i MJs bil, samt spår efter att FS begått gärning, och att växelkassa + ev. svartpengar är borta.
Och att laptopar låg kvar?
Citera
2014-01-22, 09:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och att laptopar låg kvar?

Man ville inte att det skulle se ut som ett rån, det var sannolikt ett inbrott som urartade till rånmord.
Dryga 100' räcker skulle jag tro, varför ta något som kan lämna spår ?
Svarta pengar lämnar inga spår.
Citera
2014-01-22, 09:06
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caroline83a
Hej.
Vet någon vem som liverapporterar rättegången just nu? Hittar inget på Aftonbladet och sidan jag följt innan (http://www.rättegång.se/spekerod/) följer inte de sista dagarna.
Det verkar inte vara någon alls liverapportering längre. Tyvärr.

Slutpläderingarna hålls i alla fall imorgon torsdag.
Citera
2014-01-22, 09:10
Bannlyst
Citat:
Man ville inte att det skulle se ut som ett rån, det var sannolikt ett inbrott som urartade till rånmord.
Hur visste dina gm att det var svarta pengar. Om någon skulle sno 100000 i kontanter av mig skulle det nog uppmärksammas...
Citera
2014-01-22, 09:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Hur visste dina gm att det var svarta pengar. Om någon skulle sno 100000 i kontanter av mig skulle det nog uppmärksammas...

Det visste de inte, men om det var en sedelhög med använda valörer av olika sort så var det inga problem att sno dem för LJ & Co, om de hade MJ under pistolhot.

De 100' har uppmärksammats.
Citera
2014-01-22, 09:13
Medlem
Men FS som tungnarkoman, med heroin, amfetamin, cannabis, benso, häleri, misshandel, svartsjuka, hundknullare, blåst folk på pengar, ljuger, dålig ekonomi, visste om de 100,000, var på väg ut, kört bilarna förut, rört sig fritt i huset, och såååååååå vidare.... HAN kunde aldrig göra något sånt här!

Utan tre pundare genomförde denna konspiration mot FS i samverkan med svensk polis och åklagare

Jag tycker du går direkt, alltså direkt till hovrätten, nu! Och lägger fram detta på bordet!
Citera
2014-01-22, 09:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan007
Det som har relevans finns med i FUP, det som saknar relevans saknas i FUP, är det så svårt att förstå?
Tror du inte att Adv Hansson skulle påtalat de "saknade" möjliga GM annars? Han tyckte ju att "smygtelefonen" skulle kontrolleras, som nu är gjord och det är överbevisat att den inte har någon relevans i fallet.

Finns PKs vittnesmål med i FUP?

Finns KHs vittnesmål med i FUP?

Du har rätt det är lätt att förstå vems vittnesmål som är relevant.
Citera
2014-01-22, 09:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av konfidentiellt
Men FS som tungnarkoman, med heroin, amfetamin, cannabis, benso, häleri, misshandel, svartsjuka, hundknullare, blåst folk på pengar, ljuger, dålig ekonomi, visste om de 100,000, var på väg ut, kört bilarna förut, rört sig fritt i huset, och såååååååå vidare.... HAN kunde aldrig göra något sånt här!

Utan tre pundare genomförde denna konspiration mot FS i samverkan med svensk polis och åklagare

Jag tycker du går direkt, alltså direkt till hovrätten, nu! Och lägger fram detta på bordet!

Som sagt har MH redan tänkt på saken skull jag tro.
Citat:
– Åklagaren borde nog ha kontrollerat det här vittnet betydligt bättre. Jag vill påstå att de nog har kontrollerat försvarets vittnen mer än vad de har kontrollerat sina egna vittnen, säger Michael Hansson till P4 Väst.

Jag tycker LJs hittepå luktar apskit, ÅK bör kolla detta vittne & Co extra noga med tanke på att Tele2 visar att de inte varit på rastplatsen 26-30e.

Jag kan tänka mig att lagmännen tänker samma
Citera
2014-01-22, 09:21
Medlem
mjohan84s avatar
Var det idag de ger besked om fs ska vara fortsatt häktad i väntan på dom ?
Citera
2014-01-22, 09:24
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Nu närmar du dig NH och JS som kan ha fått värdefull info av JE utan att han insett vad som sker.
Citera
2014-01-22, 09:30
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Var det idag de ger besked om fs ska vara fortsatt häktad i väntan på dom ?

Nej, imorgon. Idag startar förhandlingen 13:15.
Citera
2014-01-22, 09:35
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konfidentiellt
Var hittade du det där?
Jag har bara sett vad som stod i P7:an och belastningsregistret, och det låter ju inte tungt.
Citat:
Beträffande narkotika uppger han att han regelbundet har använt cannabis med början från 13-årsåldern. Han slutade röka cannabis 2004/2005 då han ville få tillbaka körkortet. 2008 hade han därefter återfall, men har på senare tid rökt mindre än en gång per månad enligt egen uppgift. Han har också testat andra narkotika såsom amfetamin och kokain som han inte tyckte om och heller inte hallucinogener av typen ecstasy och LSD. Det som tilltalar honom annars mest är opiater. Han har inte använt narkotika intravenöst och uppger spruträdsla.
Han förnekar missbruk av GHB eller av anabola steroider. Han har heller inte testat i yngre ålder
sniffning av lättflyktiga ämnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in