2014-01-22, 01:41
Bannlyst
Visst är det igång från födseln men jag skulle ändå vilja säga att det är från 25årsåldern som livet verkligen drar igång på allvar. Då har man liksom hittat sig själv, man bara flyter inte med strömmen längre, man har insett vilken värdelös skit livet och samhället är och börjar fokusera på saker som verkligen betyder något, man vet det mesta hur saker och ting fungerar osv.

Vissa kanske säger 20årsåldern men jag skulle ändå vilja säga det är för tidigt. Då dras man bara med i strömmen med högskola och hela skiten och hjärntvättas av det, super och festar bara för att alla andra också gör det osv. Det är efter de där åren som man verkligen börjar ta tag i livet på allvar och förstår vad det mesta handlar om.

25 säger jag!
Citera
2014-01-22, 01:56
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teru
Visst är det igång från födseln men jag skulle ändå vilja säga att det är från 25årsåldern som livet verkligen drar igång på allvar. Då har man liksom hittat sig själv, man bara flyter inte med strömmen längre, man har insett vilken värdelös skit livet och samhället är och börjar fokusera på saker som verkligen betyder något, man vet det mesta hur saker och ting fungerar osv.

Vissa kanske säger 20årsåldern men jag skulle ändå vilja säga det är för tidigt. Då dras man bara med i strömmen med högskola och hela skiten och hjärntvättas av det, super och festar bara för att alla andra också gör det osv. Det är efter de där åren som man verkligen börjar ta tag i livet på allvar och förstår vad det mesta handlar om.

25 säger jag!
Har jag fel om jag gissar att du inte är mer än fem år över din gräns? Eller i alla fall 10?
Citera
2014-01-22, 02:24
Medlem
nextdays avatar
"Tomorrow,
a mystical land where 99% of all human productivity, motivation and achievement is stored"

Livet "drar igång" när man dör.
Citera
2014-01-22, 02:26
Medlem
När du föds.

Nej, men detta är ju jävligt svårt att svara på för någon som inte ligger på dödsbädden.

Men hittills?
Tja, tonåren skulle jag säga. Det är här du formas som mest och får den personlighet du får.
Citera
2014-01-22, 02:49
Medlem
Vissa säger att livet börjar när man får barn. Andra tycker livet börjar när man får sitt första fasta jobb. Medans andra tycker att livet börjar när man skiljt sig och "börjar om" på nytt. Andra tycker livet börjar när sina barn blivit stora. Andra tycker att det är när man slutar gymnasiet och man kan göra egna val.

Jag väljer att svara att livet börjar när man är 20 år. Du kan du välja dina egna vägar.
Citera
2014-01-22, 02:53
Medlem
Det är för individuellt för att man ska kunna ge ett generellt svar. Det beror på livserfarenheter, livssituation, personlig mognad, förutsättningar och diverse andra faktorer.
Men jag tror att förr i tiden så drogs livet igång mycket tidigare pga att man blev vuxen tidigare, så det beror väldigt mycket på vilken tid och vilket samhälle man lever i.
Citera
2014-01-22, 08:53
Medlem
H1ONEs avatar
Livet "tar slut" på allvar när man börjar hålla käften och fokusera på att gå till jobbet varje dag.
Citera
2014-01-22, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H1ONE
Livet "tar slut" på allvar när man börjar hålla käften och fokusera på att gå till jobbet varje dag.

Vad ska man göra enligt dig då? Säga upp sig från jobbet?
Citera
2014-01-22, 14:56
Medlem
Queen-Obscences avatar
När man flyttar hemifrån och har slutat gymnasiet. Blir skitsur när folk påstår att livet inte börjar förrän man fått barn, jag tycker att det är omoget att gå och bli på smällen när man är 18 år gammal och inte har ett stabilt förhållande och är utan jobb och bostad. Inget och sträva efter enl. mig och flera i min bekantskapskrets har gått och gjort precis detta.
Jag säkerställer hellre att jag studerar för att kunna få ett bra jobb som jag trivs med i framtiden, hittar lägenhet och en vettig karl som man kan tänka sig att spendera många år med och sedan får det andra komma efteråt.
Citera
2014-01-22, 14:57
Medlem
Spännande val av siffra. Jag var länge övertygad om att livet skulle ta slut just vid 25.
Citera
2014-01-22, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H1ONE

Bra inlägg

Mitt "intro" började väl när jag var 18 1/2. Och hade ett lugn före stormen 2 år efter. Snart börjar det på riktigt allvar
Citera
2014-01-22, 17:39
Medlem
BakadAvMisstags avatar
Livet börjar när man flyttar hemifrån och inte längre blir uppassad av sina föräldrar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in