2014-01-21, 18:02
Medlem
Doyouevenliftbros avatar
Jag sitter nu med ett ny startad konto. Jag har 1 följare vilket är min bror.
Målet är nå 10 000 followers fram till augusti.

Bra tips på hur man ska bära sig åt?

OBS!: Här läggs det ingen jävla brandfilt på kreativiteten.
Citera
2014-01-21, 18:04
Medlem
bmwhorans avatar
Vad hade du tänkt specifikt att twittra om? Det finns massa sidor man kan fixa Twitter följare det gjorde en polare fast på Facebook och det gick fint
Citera
2014-01-21, 18:10
Medlem
En start kan väl vara att väja någon slags inriktning som du tycker är intressant och om du vill ha många följare så är det ju en fördel om du tror att även andra kan vara intresserade av det du väljer att posta om - ju unikare ämnet är desto intressantare blir det oftast. Ett annat tips kan ju vara att börja följa andra personer och på något sätt försöka skapa ett nätverk, anser andra att det du postar är av värde så lär det ju delas och på så sätt locka till sig fler fler personer, vilket resulterar i nya följare. Många använder sig också av andra typer av media för att även sprida sitt material där - det kan vara allt från YouTube, Facebook, tumblr, Instagram eller en egen hemsida till exempel.
Citera
2014-01-21, 20:05
Medlem
Doyouevenliftbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mynameisalf
Tänk. Hur får manföljare.. jo man

http://i191.photobucket.com/albums/z264/ChaosLord12/SteveHarvey.gif

Citat:
Ursprungligen postat av bmwhoran
Vad hade du tänkt specifikt att twittra om? Det finns massa sidor man kan fixa Twitter följare det gjorde en polare fast på Facebook och det gick fint

Citat:
Ursprungligen postat av cay
En start kan väl vara att väja någon slags inriktning som du tycker är intressant och om du vill ha många följare så är det ju en fördel om du tror att även andra kan vara intresserade av det du väljer att posta om - ju unikare ämnet är desto intressantare blir det oftast. Ett annat tips kan ju vara att börja följa andra personer och på något sätt försöka skapa ett nätverk, anser andra att det du postar är av värde så lär det ju delas och på så sätt locka till sig fler fler personer, vilket resulterar i nya följare. Många använder sig också av andra typer av media för att även sprida sitt material där - det kan vara allt från YouTube, Facebook, tumblr, Instagram eller en egen hemsida till exempel.

Bmw och Cay: Tänker mig att målgruppen 15-40, som inte har feministvärderingar och är inte så PK överlag. kommer att förstå jargongen. Jag snappar upp awkward/löjliga saker i vardagen och förmedlar det på ett bra roligt sätt. De är ärliga, fördomsfulla, generaliserade, stereotypiska kontroversiella tweets, en aning provocerande för några.

Utöver det så har jag en fin självdistans så det kan ju hända att man driver med sig också for fun.

Btw. Har fan ingen FB. Tog bort den vart less på alla spel requests och trams. Tänkte testa twitter nu, tror det är en skönare plattform.

Cay: Det som jag tänker mig är ju knappast unikt. Men jag tror att jag kommer leverera. Annars unikt borde man väll slå till med twitterkonto som tweetar om egyptens utgrävningar. Hur kan man göra mitt koncept mer unikare?
Det andra alternativet är nice, kommentera och leverera på andras feeds.
Senast redigerad av Doyouevenliftbro 2014-01-21 kl. 20:24. Anledning: Felstavning
Citera
2014-01-21, 20:20
Medlem
TheBITs avatar
Vad jag har lagt märke till. 1, var tjej. 2, var jättefeminist eller jätteöppen med sex, 3, skriv mycket om nuvarande ämnen. Typ paradise hotell och skit.
Citera
2014-01-22, 00:47
Medlem
Doyouevenliftbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBIT
Vad jag har lagt märke till. 1, var tjej. 2, var jättefeminist eller jätteöppen med sex, 3, skriv mycket om nuvarande ämnen. Typ paradise hotell och skit.

Jag är väldigt långt bort ifrån feminism. Gillar att driva med feminister och dylikt. Öppen med sex går fint, och om aktuella grejjer funkar också.

Vad tror du om att hashtagga sönder?

Hashtaggade precis guldbaggen och genast skrev ngn random.... ÄR det här the key to success ligger i eller? Hashtagga rätt.
Citera
2014-01-22, 16:52
Medlem
Poke53281s avatar
Viss du inte är interessant som person, så har du intet att twittra om, och det är där nyckeln ligger.

Men det kan visserligen ta lång tid innan man blir upptäckt, man måste hitta på nya saker (saker som du faktisk kan nåt om, och intresserar dej for...folk är inte SÅ dumma att du bara kan skriva om saker du inte vet nåt om).

Jag har t.eks en youtube kanal jag har haft i över 6 år, det tog lång tid innan den blev poppis, nu har den över en halv miljon tittare, men det var jobbigt...mycket filmande, mycket experimenterande - men skoj. Man ska inte göra det bara for att bli poppis, då blir det bara FAIL.
Citera
2014-01-27, 23:48
Medlem
Doyouevenliftbros avatar
Fan kom igen nu. Det har gått 1 vecka nu och har fortfarande bara 1 follower. Jag har iof inte varit allt för aktiv, då jag har haft fullt upp med annat. Idag och igår så har jag börjat trolla runt på diverse feministaccount främst, men också tweetat lite i sportbladet.

Jag tycker själv det är kalas kul att trolla runt och det är med förhoppning om att folk som är likasinnade hoppar på tåget och eventuellt får ett par följare på köpet. En del har börjat retweetat saker jag skriver så det kanske trillar in ngt som småningom.

DEt är ju det ända sättet att nå ut till folk. Spelar ingen roll hur intressanta saker man skriver på sin feed. Det blir ju ändå som att man bara tweetar med sig själv lol.

Idéer? Känns som att man borde ha ett startkapital på kanske åtminstonde 20 st followers minst, eftersom att det blir då lättare att följa. DEsto mer desto bättre såklart.
Citera
2014-01-27, 23:55
Medlem
Doyouevenliftbros avatar
Har en vadslagning med polarn också som tävlar mot mig.
Den som drar sig ur/förlorar får bjussa på en weekend i amsterdam och får även stå för utgifterna.
Citera
2014-01-28, 07:39
Medlem
mishimas avatar
Om man är okänd får man inga följare om man inte följer själv. Leta upp människor som du tycker skriver bra om sådant du är intresserad av. Inte några stycken utan 1500-2000. Kommentera det de skriver och kanske de följer tillbaka så har du en början.
Citera
2014-01-28, 07:57
Bannlyst
Ett förslag är ju att du svarar på och skriver till andra kända twittrare.
Citera
2014-01-28, 10:28
Medlem
Doyouevenliftbros avatar
Ok ska trappa upp det där. Har bara 8 so far.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in