2014-01-21, 19:09
Medlem
Tycker att det här formatet med mellanrunda är bra, däremot skulle man infört kvartsfinaler så att även de sämre lagen har något att spela för. Ett annat alternativ kunde varit att ettan får direktplats till semin medans tvåan och trean spelar playoff om det återstående platserna.
2014-01-21, 19:13
Medlem
Poddes avatar
Jag är inte så insatt i systemet, orkar någon berätta lite kort vad en vinst/förlust innebär för Sverige?

Eller är matchen betydelselös?
2014-01-21, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Jag är inte så insatt i systemet, orkar någon berätta lite kort vad en vinst/förlust innebär för Sverige?

Eller är matchen betydelselös?
Vid vinst är vi fortfarande med i racet om en semifinal, men då krävs även seger i sista omgången mot Frankrike, vilket blir svårt. Vid förlust är det helt kört. Vid ett oavgjort ikväll så krävs seger mot Frankrike i sista matchen samtidigt som Polen vinner mot Kroatien, då avgör målskillnad mellan Sverige och Polen.
2014-01-21, 20:04
Medlem
Fobias avatar
Startar gör: Sjöstrand, Petersen, Nilsson, Zachrisson, Du Rietz, Karlsson, Jakobsson

Trodde man skulle köra med Mattias Andersson, han ska ju tydligen vara bättre på skott utifrån.
2014-01-21, 20:10
Medlem
Gretchans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Domarna eller sekretariatet kom mitt i halvleken på att han bar ett par otillåtna byxor, värmebyxor för att minska risken för ljumskskador o.d. Han tvingades byta byxor.

Slutade titta på Ryssland-Kroatien vid ställningen 3-10. Starkt av Vitryssland att göra 16 mål nästan utan Sergej Rutenkas medverkan. Lojt försvarsspel från båda lagen. Glädjande att Omeyer inte tycks omöjlig i dag. Det franska uteförsvaret är inte heller lika bra som på Dinarts tid.

Undrar om Sverige skulle kunna störa Frankrike genom att låta Källman punktmarkera Karabatic? Tycker man bör börja med 6-0-försvar, men det kunde vara ett alternativ. Lamslår man Karabatic den äldre blir det knepigt för fransmännen. Någon måste slå passen till Sorhaindo och Honrubia, och coachen Onesta är tydligen inte nöjd med vad Accambray gjort på vänsternio förut i turneringen.
Narcisse är förstavalet där i nuläget, och han är inte lika bra som för några år sedan. Högernio också osäkert - Porte är orutinerad och verkar inte så skottfarlig, Nyokas tar skott i fel lägen, och Fernandez sitter på bänken. Börjar Nyokas göra mål kan han förvisso göra massor, hade före turneringen osannolika 147 mål på 11 landskamper...

Byxorna var i fel färg..... Skit trist med deligater. De har förstört både en och annan match i Sverige. Gått in och fattat avgörande beslut.
2014-01-21, 20:11
Medlem
DieAntwoorders avatar
Bara jag som tyckte att Tobias Karlssons intro var i stil med Morgan och Ola-Conny? Att han liknar Cykel-Martin* gör det inte värre!

* Förväntar mig inte att ni vet vem det är. Lokal profil.
2014-01-21, 20:21
Medlem
Ingen dålig start det här
2014-01-21, 20:21
Medlem
kanonfin start
2014-01-21, 20:25
Medlem
DarknessNightmares avatar
Om Sverige vinner, är vi i Semifinal då ? Handboll suger man har ju noll koll idag, tacka vet jag när Wisslander och company och Carlén var med.
2014-01-21, 20:27
Medlem
eternussermos avatar
Givet hade ju varit att säga att Szmal inte är tjock....
2014-01-21, 20:28
Medlem
Jakobsson är jäkligt bra när han väl hittar tajmingen. Segt att han måste vara så himla ojämn.
2014-01-21, 20:29
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarknessNightmare
Om Sverige vinner, är vi i Semifinal då ? Handboll suger man har ju noll koll idag, tacka vet jag när Wisslander och company och Carlén var med.
Om du har en applikation så att du kan skrolla upp några inlägg får du ett utförligt svar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in