Citat:
Ursprungligen postat av
Titiana
Inlägget innehöll följande citat:
J: har ni fler tankar på hur man kan låsa någon psykiskt ?
M: förutom de uppenbara med kläder nycklar och id handlingar?
de mindre snälla…
J: ja
jag gillar tankeutvecklingar
M: utpressning med fotografier etc
J: mm, mer
M: tanken på att jag skulle kunna åka hem till din mamma om tre veckor och fråga varför du blev som du blev…
J: hm
M: mer sätt… hmmm jag kommer mest bara på olika former av utpressning
J: har ni gjort något sånt ?
M: jag har tagit bilder som gjort vissa män mycket fogligare eftersom de vet att jag skulle använda dem om de gjorde migr missnöjd
Om nu detta är ordagrant återgivet så uppstår vissa frågor.
-Vilka NI?
Vem är det egentligen som chattar?
Vidare...saltet i oxblodet som användes på SKL. Naturligtvis koagulerar blod utanför kroppen, innanför skulle ge olyckliga konsekvenser och att inte SKL vill ägna sig åt halal-slakt i sina lokaler, ja då är man ju tvungen att frakta dit det på något vis. Och om den hunnit koagulera så skulle ju experimentet bli fel.
Kameror på rastplatsen: Bara för att man ansökt om tillstånd och detta beslut överklagats säger ju inte ett smack om när kamerorna de facto kom dit. Att dra dessa slutsatser från offentliga dokument är ju befängt. Nu säger ju polisen att det inte fanns kameror så...
Det är JE och MJ som chattar.
JE använder Ni istället för du, dvs han utrycker sin underlägsenhet.
Vad gäller övervakningskameror så efter lite googlande kan man läsa att det redan 8 juli 2005 monterades överakningskameror på prov. Eftersom detta medförde att brott minskade betydligt ville man göra detta permanent.
JK överklagade flera gånger, men 2010-02-17 meddelades att övervakningen fick göras permanent.