Citat:
Ursprungligen postat av
provocative77
Ska du betala själv så kör med rutan till besiktningen klagar. Kan mkt väl gå igenom om den inte stör.
Nä, den stör inte synfältet, men anledningen är att jag är skiträdd att den ska spricka helt snart. Sprickan går över hela rutan och har ca 10 cm marginal till kanterna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Generalknase
Från 1500:- och uppåt kan man säga. Flest bolag har 35% av kostnaden och för moderna bilar med regnsensor mm så kan bytet gå på 6-7000:- och mer ändå.
Finns ett par bolag med 1500:- självrisk och har du ett av dem så grattis till billiga rutbyten.
När jag googlat runt så fick jag uppfattningen om att det låg på ca 1300-1800kr, men det är säkert som du säger att det kan variera beroende på många faktorer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Omtanksam
Visa upp bilen för att få teckna en halvförsökring?, det har jag aldrig behövt de decennierna jag haft bil. Har du försäkringsbedrägerier sedan tidigare i bagaget eller?
Nä, har verkligen inget otalt med försäkringsbolaget. Har varit med om det förut när man uppgraderat från trafik till halvförsäkring. Det klart, om du har något halvkänt försäkringsbolag och bor mitt ute i Norrland kanske det inte är så aktuellt att åka och visa upp bilen, men nu har jag ett väldigt känt bolag och bor i storstaden.