2014-01-20, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Jag utgår från det vittnesmål han lämnade i rätten förra veckan

Du kommer bli förvånad när du läser domen med den utgångspunkten.
Under förhöret i HR, säger han vilket datum han var där ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-01-20 kl. 22:21.
Citera
2014-01-20, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Du har ingen som helst aning om vad förhör med kranen hade kunnat ge om det skett.
Om han ens var aktuell i samband med förvinnandet.
Pladdret om "icke spårbar kommunikation" fick mej direkt att haja till.
Antingen hade FS ytterligare en telefon. Eller så bodde kranhelvetet i närheten av Spekeröd, minns jag att jag tänkte när detta kom ut här på FB.

Jag har alltså fortfarande verkligen svårt att förstå att en cb röksugen individ åker så pass långt på vinst och förlust.
När hela Stenungsund tycks ju vara nerlusat av "rökare".

FS hade igång sin dator den 28e. På internet kan man köpa allt. Knark med. Helt utan spår.

Men jag tror inte FS ville ge bort den ledtråden till de klåfingriga IT-forensikerna.
Citera
2014-01-20, 22:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du har ingen som helst aning om vad förhör med kranen hade kunnat ge om det skett.
Om han ens var aktuell i samband med förvinnandet.
Pladdret om "icke spårbar kommunikation" fick mej direkt att haja till.
Antingen hade FS ytterligare en telefon. Eller så bodde kranhelvetet i närheten av Spekeröd, minns jag att jag tänkte när detta kom ut här på FB.

Jag har alltså fortfarande verkligen svårt att förstå att en cb röksugen individ åker så pass långt på vinst och förlust.
När hela Stenungsund tycks ju vara nerlusat av "rökare".
Man ställer sig inte gärna med en skylt på Stora Torget i Stenungsund med texten "Jag vill köpa cannabis". Man vänder sig nog hellre till en betrodd langare i sina gamla hemtrakter.

Och fortfarande, langaren kan inte ge alibi för mordet, bara några timmar. Han har redan alibi för besöket i Lilla Edet, vad gör ett par timmar till?
Citera
2014-01-20, 22:25
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vet ej när bilen brändes, eller hur länge den hade stått på platsen. - "Kranen" kanske kan ge besked..?

Vilken kran? Jag har inte sett röken av kranen. Lennart fick vittna trots att han va ute i brottsligt syfte, och man stängde av ljudet. Det skulle i princip kranen också kunnat göra om han eller hon fanns dvs.

Luftangreppen har numera hamnat på det bidde ingenting kvar.
Så torsdag kommer beslut och jag tror att det är ett givet utslag. Vidare förstår jag att Hansson va rädd för Lennart så som han tog sig ton i media. Men se den gubben gick inte. Han får allt sopa igen med sina sk vittnen som sitter på internet och förvirrar sig vad man sett. Stackars Hansson hade han ingen som helst aning om vittne KH? Mobilerna? Andra potentiella gm? Hahah borti borta.
Citera
2014-01-20, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Sparade gm kläderna till den 31e eller senare och slängde de i en soptunna med bilen på en refug utanför en upplyst & välbesökt toalett ? Jiggandes i kalsonger ?

För mej är det självklart att det är Marinas paket han sett, inlindat i vit plast.
Likaså att chauffören bar kalsonger, ev kortbyxor.
Men som sagt,en kille som ofta är igång kan mycket väl ta fel på tid vad det gäller telefonerandet.

Men för dej som FS vän borde kanske mer lägga mer kraft på att påvisa att det kan ha varit "någon-annan".
För helt klart är att LJ sett det han sett. Oavsett hur upplyst platsen är eller ej.
Att begå brott i dagsljus är ingetvis nytt.
Citera
2014-01-20, 22:31
Bannlyst
Citat:
För mej är det självklart att det är Marinas paket han sett, inlindat i vit plast.
Likaså att chauffören bar kalsonger, ev kortbyxor.
Men som sagt,en kille som ofta är igång kan mycket väl ta fel på tid vad det gäller telefonerandet.

Men för dej som FS vän borde kanske mer lägga mer kraft på att påvisa att det kan ha varit "någon-annan".
För helt klart är att LJ sett det han sett. Oavsett hur upplyst platsen är eller ej.
Att begå brott i dagsljus är ingetvis nytt.

Visst, men Tele2 tar inte fel, inte på tre personers telefoner.
Citera
2014-01-20, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Man ställer sig inte gärna med en skylt på Stora Torget i Stenungsund med texten "Jag vill köpa cannabis". Man vänder sig nog hellre till en betrodd langare i sina gamla hemtrakter.

Och fortfarande, langaren kan inte ge alibi för mordet, bara några timmar. Han har redan alibi för besöket i Lilla Edet, vad gör ett par timmar till?

Men jisses.
Vem i h-vete har påstått ngt så urbota dumt som att ställa sej med en skylt ??

Man borde lagt mer kraft på att kartlägga FS timmar i och med försvinnandet.
Och om det vore så att den icke spårbara kommunikationen skedde via datorn, vilket är föga troligt.
Ja då skulle ju även krandatorn varit av intresse.

Om inte annat så för att se vad dessa två har gemensamt förutom rökat.
Diskuterade man även FS dåvarande sambo ???

Och du. " bara några timmar " kan vara nog så betydande,när ett skott tar betydligt kortare tid än så. Eller vill du ge sken av att tid inte är av betydelse du Q ?
Citera
2014-01-20, 22:46
Medlem
minaasikts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Visst. Det kan ha varit vilken natt som helst han gjorde iakttagelsen.

Eller ringde samtalen...
Citera
2014-01-20, 22:47
Bannlyst
Rättegång i morgon, vilka kommer rapportera ?
Kommer någon media rapportera ?
Citera
2014-01-20, 22:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men jisses.
Vem i h-vete har påstått ngt så urbota dumt som att ställa sej med en skylt ??

Man borde lagt mer kraft på att kartlägga FS timmar i och med försvinnandet.
Och om det vore så att den icke spårbara kommunikationen skedde via datorn, vilket är föga troligt.
Ja då skulle ju även krandatorn varit av intresse.

Om inte annat så för att se vad dessa två har gemensamt förutom rökat.
Diskuterade man även FS dåvarande sambo ???

Och du. " bara några timmar " kan vara nog så betydande,när ett skott tar betydligt kortare tid än så. Eller vill du ge sken av att tid inte är av betydelse du Q ?
Nej, men visst går man till en betrodd kontakt om man vill göra ljusskygga affärer?

Tid är av betydelse, men inte två timmar på kvällen 28, när åklagaren påstår att mordet skedde natten innan.
Citera
2014-01-20, 22:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minaasikt
Eller ringde samtalen...
Ja, åklagaren har lite kvar att göra. Och lite tid kvar.
Citera
2014-01-20, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Visst, men Tele2 tar inte fel, inte på tre personers telefoner.

Vid tiden för upptäkten i bagagen kanske det inte telefonerades alls.
Han kan ha fel där.
Men återigen.Att han sett det han såg var säkerligen paketet efter Marina, omlindat i vit plast.

Frågan du kan ställa är om det var FS han såg ?
Vilket jag tror, du gör det icke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in