Citat:
Ursprungligen postat av
Fnero52
Glöm LJ mobil den har inte använts där med kan man inte utesluta att han verkligen såg FS och MJs bil, mannen var barfota och knappt klädd och i och med det troligen från trakten. Hur mångenat den kombinationen finns det vid just denna dag. Kvinnas vittnesmål är ju väldigt luddigt men att hon sett bilen framföras vårdslöst och att det var en liknande bil MJ hade kan vara lika troligt men inte vem föraren va.
Polisen har inte undersökt om den användes där veckan efter:
Citat:
LJ: ja, den dan det regnade, jag frös som fan, men jag vet inte om det var samma vecka eller en vecka efteråt, jag kommer inte ihåg när Roine hämtade mig.
Läs mer:
http://www.xn--rttegng-5wan.se/spekerod/spekerod-dag-5/
Han är dock säker på att han använde telefonen:
Citat:
Angående samtal som han tagit emot eller ringt när bilen var parkerad på rastplatsen så är han
säker på att han ringde upp Maggan på hennes mobil och hon ringde honom. Han ringde även
till en kompis Roine för att fråga om han kunde hämta honom men denne var i Göteborg.
Roine har telefon 0735-86*123.
Lennart berättar att Jan Ola fick låna hans telefon när de stod vid bensinstationen.
LJ är överbevisad, han var inte där 26-30e. Polisen har inte brytt sig om att söka om det var veckan efter, som LJ säger är möjligt.
Gärningsmannastyrd utredning som inte är klar.