2014-01-20, 18:10
Medlem
Där rasade ytterligare ett korthus. Vilken galen teori som nu ska kokas ihop av smygmobilanhängarna.
Fredrik Svensson kommer att få tillbringa en lång tid bland likasinnade kvinnomördare.
Citera
2014-01-20, 18:14
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konfidentiellt
Haha, touché! var det medvetet?
Nog hade Master of Evil (FS) huset för sig själv med Marina, http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2ywx2j4&s=4

Förklara gärna detta...fattar inte.
Citera
2014-01-20, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Där rasade ytterligare ett korthus. Vilken galen teori som nu ska kokas ihop av smygmobilanhängarna.
Fredrik Svensson kommer att få tillbringa en lång tid bland likasinnade kvinnomördare.

Korthus? Det var snarare ett luftslott.

Skönt iallafall att vi får fram lite fakta i tråden (tack Magoo!), så vi nu kan släppa diskussionen om "smygmobiler" m.m.
Det finns inte så många alternativ kvar nu. Bra att polisen fortsätter sin förutsättningslösa utredning ända in i slutet.
Spännande vecka!
Senast redigerad av Fin 2014-01-20 kl. 19:06.
Citera
2014-01-20, 19:11
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Aktbilaga
AKTBIL: 120

Modell: 5100
Märke: NOKIA
IMEI: 351471 20 055644 5
Mobilnummer: 0703648027
2010-08-10 gjordes en förfrågan hos Telia angående mobilnumret.
Mobilnummer 0703648027 var ett abonnemang utställt på Marina.

Abonnemanget startade 2004-02-23.
Förfrågan 2014-01-17. Telia kan inte se när mobilnumret användes senast men de kan däremot se att IMEI-numret, d.v.s. själva telefonen, användes i nätet sista gången 2008-06-17.

• Tom kartong i Marinas rum. Okänt beslagsnummer.
Modell: L343i
Märke: LG
IMEI: 351700 01 181697 2
Okänt mobilnummer
2010-09-22 gjordes en förfrågan hos Telia, Tele2, Telenor och Hi3G. Det var inga av dessa operatörer som haft telefonen med IMEI nummer 351700 01 181697 2 i sitt nät. Det innebär att telefonen inte haft något telefonnummer kopplat till sig som använts hos ovan nämnda operatörer

Så där ja då va även den sk smygaren undersökt, så då finns det inget mer att säga från advokat Hansson.

https://anonfiles.com/file/88f92abc4b349eb66ea3bb622a325fc4

Nej det är bra ibland att ha själva mobilnr för att kunna veta vilket abonnemang telefonen KAN vara ansluten till. Det finns fler företag än ovanstående som erbjuder kontantkort, men jag vet att täckningen är/var (detta var ju ändå 2010) väldigt varierande.

"Okänt beslagsnr"? Vad innebär det?
Citera
2014-01-20, 19:14
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, han vittnade och berättade bl a om vad FS sagt om var han skulle gömma MJ så att inte hennes kropp kunde hittas. - Domstolen kommenterade inte MJ:s resp. PK:s gemensamma intressen. - Det är också värt att nämna att vid tidpunkten för rättegångarna i TR/HR hade kvarlevorna efter MJ ännu inte återfunnits.

Tycker du inte att det är väldigt märkligt att han efter så lång tid kommer på detta? I samband med "försvinnandet" kan jag tycka att han borde tänkt på detta och kontaktat polisen med denna info...?
Citera
2014-01-20, 19:20
Medlem
Grandiosos avatar
Att Marina miste livet vid någon annan tidpunkt än natten mot den 28:de ställer jag mig
själv helt avvisande till. Och det mot bakgrund av det oavvisliga faktumet att Marina inte
hade någon som helst kommunikation med någon efter klockan 00.50.
Det tog tvärt slut där vid den tiden. Sedan har ingen anhörig hört ett ljud från henne.

Sms:et som Svensson mottog men förnekade att han fått fram tills förra året och som skulle
vara avsänt av mordoffret var förvisso inte från henne. (Och inte heller det systern skulle ha fått)
Det har sitt värde ändå som bekant...det blir nämligen - nu med ett återskapat innehåll -
en av de helt avgörande omständigheterna för att verkställa det fall som herr Svensson
snart ska bli varse. Det fall som är liktydigt med: i fängelse gå ögonaböj.

Svenssons hopp har stått till att det ska kunna göras mycket troligt att det var Marina
som kom körande i full fart den där förmiddagen den 28:de och därvid blev iakttagen
av en förskräckt mottrafikant (jo, det ordet går att använda...) som nu har varit på
tapeten ordentligt sista dygnen efter ett avlämnat vittnesmål i hovrätten.

Själv är jag helt övertygad om att det omöjligen kan ha varit Marina eftersom jag är förvissad
om att då är hon DÖD sedan flera timmar tillbaka.
Däremot lämnar jag fortfarande öppet för vid vilken tidpunkt GM dumpade hennes kropp.

Kl. 00.50, natten till den 28 juli 2010, upphör Marina alltså att sms:a och alla andra
kommunikationsvägar är likaså i talande avsaknad av en verksam Marina.

Den totala tystnaden träder i kraft omkring henne och att den tystnaden uppstår och
är av förblivande varaktighet åstadkoms av en människa som hon skänkt sin kärlek
och välvilja och för det belönades hon i slutändan med förintelse, ty mer värd var hon
tydligen inte för denne specielle person.

Det stiger upp en ONDSKA och en iskyla ur allt detta förfärliga som bara måste till slut
bemötas och det sker lämpligast i en rättssal med en avkunnad dom som uttrycker
en kraftfull fördömelse av aktuella illgärningar av mänsklig hand och ger straff därefter.
Senast redigerad av Grandioso 2014-01-20 kl. 20:19.
Citera
2014-01-20, 20:04
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej, hon hade två mobiler som hade nummer som användes. Lai*la chansade nog i desperation och ringde det äldre numret, men den va ju urladdad.-
Så som jag sagt tidigare har man kollat mobilerna givetvis. Det va spiken i kistan för Hansson.
Bla bla bla 176 kontakter och en mobil som inte polisen har kollat.... bla. Det är vad man hört från Hansson de senaste 3 åren.

Ganska spännande ändå att hon uppgav detta nummer som kontaktväg för sin firma, eller hur? Och det var våren 2010 det....
Citera
2014-01-20, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Att Marina miste livet vid någon annan tidpunkt än natten mot den 28:de ställer jag mig
själv helt avvisande till. Och det mot bakgrund av det oavvisliga faktumet att Marina inte
hade någon som helst kommunikation med någon efter klockan 00.50.
Det tog tvärt slut där vid den tiden. Sedan har ingen anhörig hört ett ljud från henne.

Sms:et som Svensson mottog men förnekade att han fått fram tills förra året och som skulle
vara avsänt av mordoffret var förvisso inte från henne. (Och inte heller det systern skulle ha fått)
Det har sitt värde ändå som bekant...det blir nämligen - nu med ett återskapat innehåll -
en av de helt avgörande omständigheterna för att verkställa det fall som herr Svensson
snart ska bli varse. Det fall som är liktydigt med: i fängelse gå utan att passera.

Svenssons hopp har stått till att det ska kunna göras mycket troligt att det var Marina
som kom körande i full fart den där förmiddagen den 28:de och därvid blev iakttagen
av en förskräckt mottrafikant (jo, det ordet går att använda...) som nu har varit på
tapeten ordentligt sista dygnen efter ett avlämnat vittnesmål i hovrätten.

Själv är jag helt övertygad om att det omöjligen kan ha varit Marina eftersom jag är förvissad
om att då är hon DÖD sedan flera timmar tillbaka.
Däremot lämnar jag fortfarande öppet för vid vilken tidpunkt GM dumpade hennes kropp.

Kl. 00.50, natten till den 28 juli 2010, upphör Marina alltså att sms:a och alla andra
kommunikationsvägar är likaså i talande avsaknad av en verksam Marina.

Den totala tystnaden träder i kraft omkring henne och att den tystnaden uppstår och
är av förblivande varaktighet åstadkoms av en människa som hon skänkt sin kärlek
och välvilja och för det belönades hon i slutändan med förintelse, ty mer värd var hon

Det stiger upp en ONDSKA och en iskyla ur allt detta förfärliga som bara måste till slut
bemötas och det sker lämpligast i en rättssal med en avkunnad dom som bär
vittnesbörd om kraftfull fördömelse av illgärningar av mänsklig hand.
Är det något som motsäger att paketet dumpades natten 28/29 ? Stämmer bättre med LJs iakttagelse och tid och plats på SMSet när FS var på väg hem efter att ha parkerat bilen på pendelparkerkng ännu en gång, efter att ha parkerat bilen där i ren desperation morgonen 28.
Citera
2014-01-20, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Är det något som motsäger att paketet dumpades natten 28/29 ? Stämmer bättre med LJs iakttagelse och tid och plats på SMSet när FS var på väg hem efter att ha parkerat bilen på pendelparkerkng ännu en gång, efter att ha parkerat bilen där i ren desperation morgonen 28.

Om du vill ha med LJs observation är datumen 26-30e uteslutet.
https://anonfiles.com/file/53fe7f28b3ea1d0e303ede3dfe0452f0
Citera
2014-01-20, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Mja, den 28e är det inte helt tyst.

Det tas ut pengar från kontot, SMS om Linköping, dragblock & fordonsförfrågan.
MJ har sin snorkelutrustning i bilen och handduken på tork.
Pappan har räknat ut att det saknas minst 15 mil diesel.

Man kan dra olika slutsatser, men det måste vara en jävel till gm som lyckas med så mycket "på pricken" aktiviteter.
Det verkar ännu svårare att gm skulle lyckas med detta genom att befinna sig på cb-shopping i Lilla Edet & Brobacka den 28e med påföljande cb-rus.

Jag tycker det verkar vidöppet att MJ levde på dagen den 28e.
Citera
2014-01-20, 20:40
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Tycker du inte att det är väldigt märkligt att han efter så lång tid kommer på detta? I samband med "försvinnandet" kan jag tycka att han borde tänkt på detta och kontaktat polisen med denna info...?
Det tror jag inte att vittnet tänkte på då eftersom det som huvudsakligen avhandlades vid tidpunkten för förhören och de därpå följande rättegångarna var den stora frågan om var MJ kunde tänkas befinna sig: Hade hon begått självmord, hade hon rest i väg någonstans..? - PK hörde av sig till polisen och berättade sedan det han kom ihåg av vad han genom sina samtal med MJ fått höra vad gäller var FS skulle ha gjort sig av med MJ:s kropp om ingen skulle kunna hitta henne. Detta med att FS hade tankar om var MJ i dött tillstånd skulle kunna gömmas undan verifieras också i hög grad av vad MJ i förtroende berättat för vittnet FB.

PK förhördes första gången 110209; därefter 110302. Blodet i sängen upptäcktes 110103, undersökning påbörjades dagen därpå och blodanalysen utfördes under mars/april; översattes sedan till svenska; blodexperiment utfördes april/maj.

Säkert visste vittnet också att MJ var intresserad av vapen i största allmänhet. - Han svarade på åklagarens frågor men kunde också läsa att det påträffats blod i sängen och skotthål i väggen. - Vid tidpunkten för rättegången rådde osäkerhet om vem blodet kunde tillhöra, när det kunde vara avsatt, osv. Även hålet i väggen rådde delade meningar om. - Sedan PK läst om att målet skulle upp i HD kontaktade han den fhl som tidigare förhört honom. Han hade då också hört att MJ skulle ha blivit skjuten i sin säng och bl a genom denna uppgift åmint sig vad han tidigare fått höra av MJ, bl a att MJ delgett honom att FS sagt att hon sov tungt.

Vittnet får svära eden och det är upp till rätten att bedöma hur trovärdigt vittnet är. - Efter att ha lyssnat på PK:s utsagor i tingsrätten är jag fullt och fast övertygad om att vittnet kommer att åsättas mycket hög trovärdighet.
Citera
2014-01-20, 20:46
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
/.../ Pappan har räknat ut att det saknas minst 15 mil diesel.

Man kan dra olika slutsatser, men det måste vara en jävel till gm som lyckas med så mycket "på pricken" aktiviteter.
Det verkar ännu svårare att gm skulle lyckas med detta genom att befinna sig på cb-shopping i Lilla Edet & Brobacka den 28e med påföljande cb-rus.
En liten avstickare till Lilla Edet den 28/7 med åtföljande cigarettinköp kl. 16:48 (och därefter 24,48 kr kvar på kontot) är inte mycket till alibi - men man kan ju säga att det i alla fall var ett helhjärtat försök. - "Kranens" identitet måste fram om rätten ska åmäta FS:s utsaga i den här delen någon trovärdighet - och alldeles särskilt som det saknas 15 mils diesel i Hyundaien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in