2014-01-20, 12:03
Medlem
snillet_1s avatar
Inter har släppt megafloppen Alvaro Pereira till Sao Paulo:

Citat:
Enligt källan Lancenet är uruguyanen redan på plats i Brasilien för att genomgå en läkarundersökning och skriva ett ettårs-kontrakt med Sao Paolo. Till en början handlar det om ett ettårs-lån men den brasilianska klubben har även en utköpsklausul inlagd i dealen.

http://solocalcio.se/2014-01-20/pereira-lamnar-inter-brasilien

Samtidigt har Roma plockat in Michel Bastos. Vet inte hur han såg ut i Schalke men i Lyon var det ju en bra spelare. Tilltänkt till vänsterbacksplatsen förmodligen. Verkar som att han har spelat i något arabland det senaste...
Senast redigerad av snillet_1 2014-01-20 kl. 12:06.
2014-01-20, 12:40
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Samtidigt har Roma plockat in Michel Bastos. Vet inte hur han såg ut i Schalke men i Lyon var det ju en bra spelare. Tilltänkt till vänsterbacksplatsen förmodligen. Verkar som att han har spelat i något arabland det senaste...
Han var lite ojämn, men samtidigt så blev han ett klart tillskott framåt. Ganska begränsad ytterpelare som måste hålla till ute på sin vänsterkant i en offensiv roll, har dock ett bra skott. Vill man spela brett är han rätt kille. Någon ”riktig” vänsterback var han inte, ska ligga lite högre upp i banan.

(En brasklapp – Schalke fick inte till något organiserat försvarsspel förra året, trots på pappret duktiga spelare. Eftersom det inte heller fungerar detta år, så kan de brister han uppvisade i defensiven bero på annat än honom själv.)

Har för mig att S04 ville behålla Bastos, men inte betala den lönen eller om det var köpa kontraktslängden han krävde m a p åldern, killen är ju över 30. Så han försvann till den arabiska öknen.
2014-01-20, 13:42
Medlem
Viking-s avatar
SSN har hakat på om att Chelsea ska presentera något stort inom kort.
Rykterna är att det är antingen Shaw eller Zouma.
Vissa trodde först att det var att Feruz hade kritat på ett nytt, men det var tydligen inte det som var "bomben".
2014-01-20, 13:50
Medlem
Man blir äcklad av Chelseas eviga spenderande.
2014-01-20, 13:53
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Man blir äcklad av Chelseas eviga spenderande.
Ja, hemskt. Om man ändå bara kunde vara lite mer som Barcelona
2014-01-20, 14:35
Medlem
http://www.gazzetta.it/Calciomercato/20-01-2014/mercato-inter-prende-vucinic-prestito-juventus-202123212921.shtml

Guarin byts mot Vucinic rakt av mellan Inter och Juventus.
En otroligt dålig deal för Inter, men klockren för Juve enligt mig haha!
2014-01-20, 14:40
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdahl
http://www.gazzetta.it/Calciomercato/20-01-2014/mercato-inter-prende-vucinic-prestito-juventus-202123212921.shtml

Guarin byts mot Vucinic rakt av mellan Inter och Juventus.
En otroligt dålig deal för Inter, men klockren för Juve enligt mig haha!

Om man bara ser det kortsiktigt ser jag det som precis tvärtom. Kan bli fint med Vucinic som släpande tillsammans med Alvarez bakom Palacio. Guarins flytt öppnar upp för en startplats för Kovacic, så vi får se hur han kan utvecklas.

För Juve känns däremot Guarin bara som en ren breddvärvning. Femtevalet centralt på mitten (på tre positioner). Däremot är det bra att få in en ny mittfältare då man varit tunna där förut. Man har i stort sett rullat på fyra spelare bara.
2014-01-20, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Om man bara ser det kortsiktigt ser jag det som precis tvärtom. Kan bli fint med Vucinic som släpande tillsammans med Alvarez bakom Palacio. Guarins flytt öppnar upp för en startplats för Kovacic, så vi får se hur han kan utvecklas.

För Juve känns däremot Guarin bara som en ren breddvärvning. Femtevalet centralt på mitten (på tre positioner). Däremot är det bra att få in en ny mittfältare då man varit tunna där förut. Man har i stort sett rullat på fyra spelare bara.

Att byta lagets bästa spelare och en av ligans bästa mittfältare mot en avdankad anfallare som är på nedgång ser inte jag som en bra deal.
Det hade vart skillnad om det hade gått en summa åt andra hållet också men det gör det inte.
2014-01-20, 15:11
Medlem
Detta borde ju betyda att Pogba är på väg till PSG, återstår att se om det är nu eller i sommar.
2014-01-20, 15:17
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Att byta lagets bästa spelare och en av ligans bästa mittfältare mot en avdankad anfallare som är på nedgång ser inte jag som en bra deal.
Det hade vart skillnad om det hade gått en summa åt andra hållet också men det gör det inte.

Jag tycker inte Guarin är i närheten av att vara ligans bästa mittfältare.
2014-01-20, 16:07
Medlem
4522s avatar
Citat:

Nåväl. Guarin har en hel del kvar tills han kan nämnas som en av ligans bästa mittfältare. Ojämn, stundtals väldigt lat och besitter inte särskilt många spetsegenskaper. Visst, när han väl lyckas så har han hög genombrottskraft och en hästspark utan dess like men det händer alldeles för sällan.
2014-01-20, 16:19
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Guarin innehar en enorm potential och är en riktigt habil mittfältare i rätt omgivning, det är inte lätt och prestera i Inter, riktigt bra deal för Juve med andra ord.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in