2014-01-19, 22:14
Medlem
Hej flashback, jag har blivit kallad både hobbit och dvärg. När det har hänt har jag blivit så paff att jag inte vet hur jag ska svara, det är ju liksom inget jag kan rå för vilket är väldigt sårande. Vet att jag inte är lång men det är ju som att kalla någon ful för just ful.

(1,73m kille)
Citera
2014-01-19, 22:19
Medlem
Pellejonsons avatar
Du svarar tillbaka med något nedvärderande. Vad har personen för brister?

Fet? Korkad? Extremt lång? Dålig hygien? Kraftig hårväxt?
Citera
2014-01-19, 22:19
Medlem
jerkjamjAms avatar
Jag är kortare än vad du är, jag är 1.70. Det är bara att flina tillbaka. Nu blir jag iofs inte sårad av att bli kallad dvärg eller dylikt. Du måste omfamna dina tillkortakommanden och ta rövhål med en klackspark.
Citera
2014-01-19, 22:21
Medlem
Nu är ju 173 cm inte särskilt kort men lyssna på denna dvärg och ta till dig.

http://youtu.be/-ASZsMRzqhs?t=32s
Citera
2014-01-19, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SissyGirl
Hej flashback, jag har blivit kallad både hobbit och dvärg. När det har hänt har jag blivit så paff att jag inte vet hur jag ska svara, det är ju liksom inget jag kan rå för vilket är väldigt sårande. Vet att jag inte är lång men det är ju som att kalla någon ful för just ful.

(1,73m kille)
Du måste inse att sådana förolämpningar egentligen är projektioner av belackarnas egna skuggor. Om de är elaka mot dig för att du är kort är anledningen alltid att de (omedvetet) förskjuter fokus från någon brist hos dem själva. Ditt utstickande drag drar till sig spott och spe likt antikens syndabock.

Med andra ord: problemet finns inte hos dig och du bör därför inte internalisera det.
Citera
2014-01-19, 22:24
Medlem
DrPretentiouss avatar
Många människor påpekar "brister" i andra för att känna sig bättre om sig själva. Reflektera en sekund över det faktumet, och le sedan tillbaka.
Citera
2014-01-19, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerkjamjAm
Jag är kortare än vad du är, jag är 1.70. Det är bara att flina tillbaka. Nu blir jag iofs inte sårad av att bli kallad dvärg eller dylikt. Du måste omfamna dina tillkortakommanden och ta rövhål med en klackspark.

Ja, men hade varit kul med nån rolig nedlåtande kommentar tillbaka
Citera
2014-01-19, 22:30
Medlem
Mattelols avatar
Blir du kallad hobbit och dvärg när du är 173 cm? Det är ju inte ens speciellt kort? För övrigt så frågar du personen helt rakt på varför denna känner behovet av att trycka ner andra människor för att själv känna sig bra.
Senast redigerad av Mattelol 2014-01-19 kl. 22:33.
Citera
2014-01-19, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Blir du kallad hobbit och dvärg när du är 173 cm? Det är ju inte ens speciellt kort?

Det händer ju inte hela tiden men titt som tätt. Har ett ganska ungdomligt utseende med, det kanske påverkar.
Citera
2014-01-19, 22:32
Medlem
DrPretentiouss avatar
Citat:
När jag gick på gymnasiet kallades en kille för Homunculus, lat. för "liten människa". Han brukade slå tillbaka.

Men nu går du ju inte på gymnasiet, trots allt, så det räcker nog med en något mer sansad approach.
Citera
2014-01-19, 22:34
Medlem
Mattelols avatar
Citat:

Fast då sjunker du ju till samma nivå.
Citera
2014-01-19, 22:36
Medlem
Citat: