2014-01-18, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell

....

Vad jag vet finns det inget som talar för MB förutom deras förhållande och att de utbytte sms samma dag som VB försvann. Och det räckte ju för att göra honom misstänkt. Därav förhör och span. Men tydligen räckte det inte för att kunna göra en husransakan.

Jag är helt med dig i tankegångarna.

Bara en småsak. Det handlade inte om utbyte av enstaka SMS. Den SMS-trafiken dom emellan var minst sagt intensiv under hela deras förhållande och frekvensen ökade över tid och nådde sin "peak" i början på maj.

Jag kan också tycka att innehållet i meddelanden ändrar karaktär. Över tid.
Citera
2014-01-18, 22:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Eftersom du säger att det har hänt, har du något exempel?

Ursäkta dröjsmålet, middag och P3 galan, sorry.

http://www.metro.se/nyheter/frikandes-efter-16-ar-i-fangelse/Objiee!4176/

Visserligen inte ett exempel från Sverige, dock en domstol i en demokratisk stat, skulle inte förvåna mig om det även skett i Sverige, dessutom finns det svenska exempel på domar som har rivits upp i vårat land då man har granskat fallet och sett att man har dömt på lösa boliner.

KJ är troligen inblandad, kanske någon mer, men att KJ höll i mordvapnet är inte bevisat och möjligheten att en annan person är mördaren är sannolik, finns inget som talar emot det.
Citera
2014-01-18, 22:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ett statsministermord.

Jag känner inte till något fall där en äkta fru mördat sin rival, men däremot flickvänner och ska även dessa räknas in så blir det fler sådana mord än statsministermord. Äkta fruar brukar dra sig för mord då de redan har det den andra vill ha.

Ska kanske hålla en låg profil, men i det här fallet skulle de iaf gifta sig, oklart om de hann göra det.

http://www.expressen.se/kvp/hon-misstanks-ha-mordat-sin-rival/

Uppenbarligen hade hon inte allt som den andra ville ha, nämligen sin blivande make/make för sig själv.
Citera
2014-01-18, 22:50
Moderator
OYs avatar
Det finns enligt uppgifter i tråden inga indicier mot MB, så varför var han misstänkt, han var ju inte den siste som såg VB i livet, åtminstone inte vad man visste då. Man hade inte ens tillgång till elektronisk kommunikation, varför misstänktes han?
Citera
2014-01-18, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det finns enligt uppgifter i tråden inga indicier mot MB, så varför var han misstänkt, han var ju inte den siste som såg VB i livet, åtminstone inte vad man visste då. Man hade inte ens tillgång till elektronisk kommunikation, varför misstänktes han?

Intressant fråga.
Citera
2014-01-18, 23:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Intressant fråga.

Jag bara reflekterar över det återkommande mantrat det finns inga indicier som pekar mot MB, och motiv är ingenting polisen bryr sig om, varför var han misstänkt då, det skulle jag bra gärna vilja veta.
Citera
2014-01-18, 23:14
Medlem
Citat:
Jag bara reflekterar över det återkommande mantrat det finns inga indicier som pekar mot MB, och motiv är ingenting polisen bryr sig om, varför var han misstänkt då, det skulle jag bra gärna vilja veta.

Jag gissar att hans namn "dök" upp i flera samtal i VBs krets. T.ex. AF (som ringde AN), Yngve (vars thailändska fru sa att AN mordhotad VB), mfl så ljuset riktades mot MB. När i tiden det hände har jag ingen koll över. OM MB misstänktes innan det uppdagades, då undrar man över grunden.

EDIT. Startskottet var väl när VBs mamma visade mailen/Facebook konversationen VB/MB haft tillsammans.
Senast redigerad av Remark 2014-01-18 kl. 23:17.
Citera
2014-01-18, 23:16
Medlem
Citat:

MB kom in på radarn ca lunchtid 8 maj genom förhör med styvfar och moder, KJ kom in senare på radarn, förmodligen 9 maj och resten vet vi.
Citera
2014-01-18, 23:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
MB kom in på radarn ca lunchtid 8 maj genom förhör med styvfar och moder, KJ kom in senare på radarn, förmodligen 9 maj och resten vet vi.

Tack, men varför blev han misstänkt, att namnet dök upp, visst, men vad gjorde att han blev misstänkt, har det framgått?
Citera
2014-01-18, 23:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag gissar att hans namn "dök" upp i flera samtal i VBs krets. T.ex. AF (som ringde AN), Yngve (vars thailändska fru sa att AN mordhotad VB), mfl så ljuset riktades mot MB. När i tiden det hände har jag ingen koll över. OM MB misstänktes innan det uppdagades, då undrar man över grunden.

EDIT. Startskottet var väl när VBs mamma visade mailen/Facebook konversationen VB/MB haft tillsammans.

Jag bara undrar, för vi har ju fått höra här i tråden att det inte finns något konkret mot MB, fanns det något konkret den 8:e maj och fram tills KJ dök upp på kartan?
Citera
2014-01-18, 23:50
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Jag är helt med dig i tankegångarna.

Bara en småsak. Det handlade inte om utbyte av enstaka SMS. Den SMS-trafiken dom emellan var minst sagt intensiv under hela deras förhållande och frekvensen ökade över tid och nådde sin "peak" i början på maj.

Jag kan också tycka att innehållet i meddelanden ändrar karaktär. Över tid.

Jag vill minnas att du fått det påpekat för dig flera gånger tidigare att det inte alls var så att SMS-trafiken "peakade" i maj. Tvärtom så var den sista veckan en av dem som det skickades minst mail på under mätperioden.

Antingen ljuger du för att få "din gubbe" att verka suspektare än han är. Eller så ägnar du dig åt önsketänkande igen av emotionella skäl. Jag misstänker väl mer det senare, men det är ändå tråkigt att du drar upp felaktigheter i tråden igen.
Citera
2014-01-19, 00:10
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Tack, men varför blev han misstänkt, att namnet dök upp, visst, men vad gjorde att han blev misstänkt, har det framgått?

Men OY, han medgav att han haft ett hemligt förhållande med den försvunna i sitt andra förhör. Självklart blev han iom det automatiskt medlem av personkretsen "kan misstänkas" i utredningen. Det finns inget konstigt med detta. Om han i övrigt gjorde ett "suspekt" intryck på någon utredare (förutom då att han ljög i första förhöret) vore intressant att få kunskap om, men det är inget vi lär få veta. Vi kan bara konstatera att under en del av utredningen bedömde man honom uppenbarligen som mer intressant än KJ och satte span på honom. Helt tydligt så gav inte detta span någonting av värde och man skiftade därför efter någon dryg vecka tillbaka till KJ. Sen tog händelserna en annan utveckling snabbt iom fyndet av kroppsdelarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in