2013-05-22, 11:18
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Ditt inlägg ger ingen klar bild över hur Du kan såga sönder det Cole hävdat, var gärna lite mer specifik. Sedan spekulerar Du kring vad Du tror att tyskarna ville, men det är ju inte bevis för massgasningar. Slutligen skriver Du att det är gissningar att Cole drog sig tillbaka pga hot, och det är sant. Varken Du eller jag vet om det var pga hot eller ej, men vilket är troligast? Här har vi en person som alltid tydligt argumenterat för sin sak, han kontaktas av JDL och skriver på ett brev där han stöder gashistorierna utan att förklara med ett enda ord varför de stämmer, och han har nu dessutom sagt att brevet var fake.
Nu får ni läsa vad man skriver. Var skrev jag skulle lätta såga sönder filmen? Jag skrev " Ser man sedan filmen så är det lätt såga sönder vad man har förstått." Jag gav dig tips på vilket sätt jag hade förstått det. Du kan söka på David Cole + simbassäng, läs den tråden.
Som jag sade innan läs vad jag skriver. Jag vet att jag lider av dyslexi och kan vara svår läsa mellan åt.
Börja läsa denna tråd från och med inlägg ca 80. Sedan skrev jag vi får se vad det leder hänn i framtiden med de nya uppgifterna. Nu ska vi inte spekulera vad som är troligast. Det därför jag tog upp detta med tyskarna med mera.. för du skulle förstå vinken, men tydligen inte... eftersom du direkt tog att det var inte "bevis". Helt plötsligt ska de vara bevis Här gällde det inte troligtviss, sannolikt .. hmmm...
Citera
2013-05-22, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Nu får ni läsa vad man skriver. Var skrev jag skulle lätta såga sönder filmen? Jag skrev " Ser man sedan filmen så är det lätt såga sönder vad man har förstått." Jag gav dig tips på vilket sätt jag hade förstått det. Du kan söka på David Cole + simbassäng, läs den tråden.
Som jag sade innan läs vad jag skriver. Jag vet att jag lider av dyslexi och kan vara svår läsa mellan åt.
Börja läsa denna tråd från och med inlägg ca 80. Sedan skrev jag vi får se vad det leder hänn i framtiden med de nya uppgifterna. Nu ska vi inte spekulera vad som är troligast. Det därför jag tog upp detta med tyskarna med mera.. för du skulle förstå vinken, men tydligen inte... eftersom du direkt tog att det var inte "bevis". Helt plötsligt ska de vara bevis Här gällde det inte troligtviss, sannolikt .. hmmm...

Så det var alltså ett antagande att man kan såga sönder det han hävdar? OK, men se då gärna hela filmen, alla hans intervjuer, TV-framträdanden etc. Vore intressant att få Din syn på dessa. Sedan det där med att spekulera... Visst, det är inte optimalt, men ibland är det det enda man kan göra och nog är det mycket troligare att Cole drog sig undan pga hot än av någon annan orsak. Vad beträffar spekulationer kring gasningarna torde väl sådana inte behövas, Du anser Dig ju ha bevis för dem?
Citera
2013-05-22, 17:52
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Så det var alltså ett antagande att man kan såga sönder det han hävdar? OK, men se då gärna hela filmen, alla hans intervjuer, TV-framträdanden etc. Vore intressant att få Din syn på dessa. Sedan det där med att spekulera... Visst, det är inte optimalt, men ibland är det det enda man kan göra och nog är det mycket troligare att Cole drog sig undan pga hot än av någon annan orsak. Vad beträffar spekulationer kring gasningarna torde väl sådana inte behövas, Du anser Dig ju ha bevis för dem?

Men nämnde jag inte du kunde läsa från inlägg ca 80 och framåt, så får du se den diskussionen vi hade.
Där kom sammanfattningen att han gjorde en avbön efter 4 år efter sitt sista framträdande. 2 månader efter JDL , så kallade "hot". Men det berodde ej på hotet, utan rädslan att någon skulle ta hotet på allvar och ge han en kula. Han hade redan gjort en avbön innan(1994), så det var bara bekräfta den. Därför stämmer det inte med eran teori, eftersom han gjorde redan en avbön 1994 enligt han själva. Hotet kom 1998 av JDL. Du kan själv läsa upp denna källaren där han nämner det.

Om gaskammaren så har jag inte fått bevis på det inte existerade. Därför jag anser det existerade, eftersom det är den största rimliga orsaken att det var så. Alla tecken visar så det att de var så. Enda jag fått information är massa felfakta och andra teorier att de var omöjligt kunde vara så. Men det kan inte bevisas. Men det är fel tråd snacka om detta. Denna är mer lämplig för det : https://www.flashback.org/t849758 du får gärna ta upp den diskussionen där.
Citera
2013-05-24, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men nämnde jag inte du kunde läsa från inlägg ca 80 och framåt, så får du se den diskussionen vi hade.
Där kom sammanfattningen att han gjorde en avbön efter 4 år efter sitt sista framträdande. 2 månader efter JDL , så kallade "hot". Men det berodde ej på hotet, utan rädslan att någon skulle ta hotet på allvar och ge han en kula. Han hade redan gjort en avbön innan(1994), så det var bara bekräfta den. Därför stämmer det inte med eran teori, eftersom han gjorde redan en avbön 1994 enligt han själva. Hotet kom 1998 av JDL. Du kan själv läsa upp denna källaren där han nämner det.

Om gaskammaren så har jag inte fått bevis på det inte existerade. Därför jag anser det existerade, eftersom det är den största rimliga orsaken att det var så. Alla tecken visar så det att de var så. Enda jag fått information är massa felfakta och andra teorier att de var omöjligt kunde vara så. Men det kan inte bevisas. Men det är fel tråd snacka om detta. Denna är mer lämplig för det : https://www.flashback.org/t849758 du får gärna ta upp den diskussionen där.

OK, jag tar det hädanefter i den andra tråden, men jag vill bara besvara detta om Cole och det Du kallar "felteorier".

Såvitt jag vet drog sig Cole undan från revisionismen 1994, men någon offentlig avbön har jag inte sett att han skulle gjort förran efter hoten. Det kan ha varit hot som fick honom att dra sig tillbaka redan 1994, det vet vi inte. Sedan skriver Du att avbönen inte var pga hoten utan rädlsa för att någon skulle ta dem på allvar. Ja, då var det ju således hoten som orsakade avbönen. Och återigen, han har nyligen sagt själv att brevet var fake, vilket också styrker att det var hoten som fick honom att skriva på det.

Du har inte fått bevis på att gaskammare inte existerade. Nej, hur får man det? Det intressanta är ju huruvida det finns bevis för att de existerade, och det finns det inte. Alla tecken visar på att de existerade enligt Dig, men det är ju bara för att Du har bestämt Dig i förväg för att de existerade och då ser man ju "bevis" för det överallt. Byggnader där det i efterhand gjorts hål i taket blir "gaskammare", ett fotografi av människor som står i en kö blir "kö till gaskammaren" osv. Sedan skriver Du att det inte kan bevisas att det inte var möjligt. Nej, jag kan inte bevisa att det inte finns häxor och flygande tefat heller. Kan Du till exempel bevisa att de som vittnade om häxor ljög eller torterades, eller att Blåkulla aldrig existerat? Nej det kan Du inte, darför måste ju bevisbördan vila på den som hävdar något och inte på den som betvivlar det. Det intressanta är således huruvida det finns bevis för massgasningar, och det anser jag definitivt inte att det finns. Den typ av argumentation som ni GasTroende använder för att "bevisa" gasningarna kan också användas för att "bevisa" psi-fenomen, Jultomten, flygande tefat, eller vad som helst.
Citera
2013-05-24, 10:38
Medlem
pung-kulas avatar
1998 gjorde han avbön och hävdade då att han gjort avbön redan 1994.
2013 träder han fram och säger själv att hans avbön 1998 var fake.

Citat:
Ursprungligen postat av The guardian
Another factor was a death threat from the Jewish Defense League, a militant, violent group. In January 1998, wanting to start anew, Cole wrote a letter to the JDL, recanting his views.

The threat was lifted. Cole, his credibility shredded on all sides, adopted the name Stein, chosen because it was simple and short, he said. Only a few close friends knew the secret.

'I haven't changed my views'
The recanting was fake, he said. Cole today still challenges established Holocaust scholarship, including the certainty about Nazi gas chambers. "The best guess is yes, there were gas chambers" he says. "But there is still a lot of murkiness about the camps. I haven't changed my views. But I regret I didn't have the facility with language that I have now. I was just a kid," he said this week.

Då borde vi kunna fastställa att hans avbön 1998 var fake och ett resultat av att han kände sig hotad.
Och att han fortfarande har revisionistiska idéer, men tror delvis på gaskammarna.
Senast redigerad av pung-kula 2013-05-24 kl. 10:44.
Citera
2013-05-24, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pung-kula

Då borde vi kunna fastställa att hans avbön 1998 var fake och ett resultat av att han kände sig hotad.
Och att han fortfarande har revisionistiska idéer, men tror delvis på gaskammarna.

Ja, just så ligger det till. Sedan att han nu säger sig tro delvis på gaskammare, tja, vad skall han säga? Han har ju av allt att döma hallit sig undan pga hot, och nu vet den organisation som hotade vem han är och var han finns. Dessutom lär det ju finnas många andra som hatar Cole och helst skulle se honom ur vägen, han har ju t ex blivit överfallen under sin tid som revisionist. Vore jag i hans nuvarande sits skulle jag sagt att tyskarna gasade ihjäl 18 miljarder judar. Så att han verkligen nu skulle tro på gaskammare, för vilkas existens han inte framfört ett enda vettigt argument men en hel drös mot, det tar jag med en nypa salt.
Citera
2013-05-24, 13:02
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pung-kula
Om han gjorde avbön 1994 så gjorde han väl avbön?
Vad som händer därefter är naturligtvis ointressant i just detta ärende.

Gjorde han avbön 1994?
Tja, jag vet inte, men om han påstod det lite senare så kanske någon då skulle reagerat om han inte hade gjort det.

/VV
Citera
2013-05-24, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Om han gjorde avbön 1994 så gjorde han väl avbön?
Vad som händer därefter är naturligtvis ointressant i just detta ärende.

Gjorde han avbön 1994?
Tja, jag vet inte, men om han påstod det lite senare så kanske någon då skulle reagerat om han inte hade gjort det.

/VV

Han skulle alltså självmant gjort avbön 1994, och sedan blivit hotad av JDL 1998? Nja...
Citera
2013-05-30, 01:02
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Han skulle alltså självmant gjort avbön 1994, och sedan blivit hotad av JDL 1998? Nja...
Så här håller alltid judar på när en stamfrände talar sanning...
Citera
2013-05-30, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Så här håller alltid judar på när en stamfrände talar sanning...

Nu vet jag inte om Du missförstått mitt inlägg, men vad jag menar är naturligtvis att eftersom vi vet att han hotades 1998 kan han knappast ha gjort avbön 1994.
Citera
2013-11-08, 04:46
Medlem
skelögds avatar
Nån som hört nått nytt från David Cole? Har han börjat om på nytt under ett nytt namn efter att han blev avslöjad?

http://www.totalfascism.com/wp-content/uploads/2013/05/David-Stein-Republican-Party-Animals.jpg
Här är en nyare bild på honom.

https://twitter.com/DavidSteinRPA
Hans twitter som varit död sen sep 13

Han har också en facebook som inte säger så mycket alls.
Intressant att han har gjort mainstream dokumentärer om förintelsen under sitt andra namn.

Har skrivit en del vettiga artiklar.

SO, YOU’VE DECIDED TO JOIN A LYNCH MOB
http://www.countercontempt.com/archives/4803
Citat:
So, you’ve decided the join a lynch mob. A wise choice, good citizen – you are now part of a proud historical tradition in which the self-righteous banish those who have offended them from public life, and, often, from life itself. Your motivation for joining a lynch mob may vary from your neighbor’s. There is no “one size fits all” reason for a good lynching. No matter; the tradition of lynching marches on, and now you can claim your rightful role in carrying the torch.

APOLOGIZE MY ASS
http://www.countercontempt.com/archives/4775
Citat:
Well, apologize my ass. I refused. I would not become a monkey dancing for the “apology police” organ grinders.

EXCLUSIVE: NOAM CHOMSKY’S SECRET, FRIENDLY LETTERS TO A HOLOCAUST DENIER
http://www.countercontempt.com/archives/1185
Citat:
A Republican Party Animals exclusive: Newly uncovered documents reveal that leftist icon Noam Chomsky has had a much more active dialogue with Holocaust deniers than he’s ever let on.

Trots att han verkar ha gått och blivit lite av en ultra-sionist på senare dar så verkar han fortfarande vara en riktigt skön jävel. Skulle vara intressant att se vad han gör för nått nu? Läser man på stormfront så verkar de tro att han är en israelisk agent.
Citera
2014-01-18, 21:56
Medlem
Jag fattar inte varför så många fortfarande inte fattar att david core och hans jämlikar inte förnekar förintelsen utan det de förnekar är att folk gasades systematiskt ihjäl. Och de har faktiskt starka bevis som tex varför är väggarna fortfarande vita och inte blåa som bildas med tiden, ett annat bevis är varför öppnades dörrarna innifrån om de ska dödas istället för att duscha? Massmord förekom ja men inte att de gasades ihjäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in