Om Marinamannen nu fälls för mordet på Marina, det mesta pekar ju på det, allt skulle jag vilja påstå, när får han sin första permission och vilken anstalt hamnar han på?
Om han döms blir första anstalten sannolikt Kumla. Där blir han kvar eller förflyttad till annan klass 1 anstalt. Efter cirka 8-9 år, om han döms till 15 år, så blir han förflyttad till en öppen anstalt. Först då får man normalt obevakade permissioner. Vanligtvis brukar man inte ge några obevakade permissioner första åren, däremot kanske han om några år kan få åka in till någon närliggande stad under kanske 4 timmar för att shoppa och käka pizza.
jo, ganska säkert att man förbereder en dumpningsplats.
fixar fram granar och sånt. cyklat dit först som sagt. smugit, letat, hittat lämpligt.
Liket låg gömt antingen i bostaden eller i bagageutrymmet.
återvände alltså sen på natten.
tror så nu.
kan ändras igen.
undrar hur rätten bedömer Lennarts och kias repskektive vittnesmål?
vem tror ni man tro på mest, ingen av dem kanske?
ja, vi får se. spännande. 23 skulle domen falla, va? tror nästan det var då.
spännande som sagt.
4 dagar kvar. syn på plats i övre röra, Spekeröd på ondsdag, va?
Senast redigerad av Grandioso 2014-01-18 kl. 20:48.
jo, ganska säkert att man förbereder en dumpningsplats.
fixar fram granar och sånt. cyklat dit först som sagt. smugit, letat, hittat lämpligt.
Liket låg gömt antingen i bostaden eller i bagageutrymmet.
återvände alltså sen på natten.
tror så nu.
kan ändras igen.
undrar hur rätten bedömer Lennarts och kias repsketive vittnemål+
vem tror ni man tro på mes+ ingen av dem kanske?
ja, vi får se. spännande. 23 skulle domen falla, va? tror nästan det var då.
spännande som sagt.
4 dagar kvar. syn på plats på ondsdag, va?
Det finns mer som tyder på att Fredrik använde Marinas bil efter den 28e. Den ser ut att ha bytt parkeringsplats.
Jag pratar om LJs mobiler. Den mobil han hade den kvällen kollades tydligen inte.
Jorå, han är helt säker:
Citat:
Lennart säger att han använt det telefonnumret som han angivit tidigare i förhör. Han har inte
använt något annat abonnemang. Han har använt flera olika telefoner och han minns inte
vilken han hade på rastplatsen. Han har haft ett annat abonnemang tidigare men det har han
inte anvåint päLange och det var 0705-746842
Precis som han säger i rätten:
Citat:
A. du säger att du ringt Maggan och Roine och att Jan-Ola fick låna din telefon, det är ganska många samtal hur många abonnemang hade du då?
LJ, ett
A. Vilket nummer ringer Maggan?
LJ: jag kommer inte ihåg
A: läser upp ett nummer
LJ: det är samma som jag har nu.
För att styrka detta kollade Polisen även Maggan och Roines nummer. Tji.
LJ var inte där 26-30e.
Det finns inget annat sätt att tolka vare sig PMet eller Svenkvist besvikelse.
Det finns mer som tyder på att Fredrik använde Marinas bil efter den 28e. Den ser ut att ha bytt parkeringsplats.
Ja det påstår ÅK, det börjar bli väl mycket saga över scenariot.
Det kan varit en annan bil, det finns observationer av en bil där som vittnet säger, det styrker att det var en annan bil.
07) Att han sagt sig ha åkt till Trollhättan när han i själva verket befann sig i Brobacka, nära sjön Anten.
08) Att han sagt att flipperspelet kostat 28.000 kr när det enligt säljaren kostat 18.000 kr.
09) Att han velat göra sken av att MJ inte kunnat tyda sin egen kodnyckel (som ingen har sett).
10) Att han sagt sig inte ha sett några vita presenningar i anslutning till bostaden.
11) Att den breda rampen legat på plats den 27/8 - när tre vittnen påstår att så ej kan ha varit fallet.
12) ...
...
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Några fler lögner från FS kommer här.
Att FS sagt:
12) Att han inte vet Marinas koder.
13) Att han aldrig sett kamouflagefilten.
14) Att han, av ren tillfällighet, gjort en fordonsförfrågan på Marinas bekanta.
15) Att Marina ber FS att hålla sig borta, samt att detta tillmötesgås.
16) Att han inte är svartsjuk och kontrollerande.
Edit, en bonuspunkt:
17) Att det bara handlade om ett försvinnande. MrsMagoo fick rätt, igen:
18) Denna måste med. När FS, trots ansträngning, inte känner igen kissekskyddet.
Jag visar nu bild nummer 4. (hostar) det är ju sängen, jag vet inte vad du?
Det ser inte riktigt likadant ut eller hur? Vad menar du?
Ja men det ser ju inte riktigt likadant ut som dom förra bilderna. Nej
Har du någon kommentar till det? Nej men jag förstår, jag förstår inte vad det är jag ska kommentera.
Vad är det för nåt? Vet jag inte.
Har du aldrig sett det tidigare? Jag ser inte vad det är för någonting.
Behöver du glasögon i vanliga fall? Nej
Men känner du igen det på nåt sätt det är ju ett blått eller grönt eh … en blå färg enljusblå färg ser jag ju (?). Ja jag ser inte vad det är för någonting det är, det är nåt tyg det förstår jag ju men vad det är för någonting det vet jag inte.
Ja som du förstår så ser du ju blodbesudlingen där va. Ja
Mmm, så att det täcker ju det här tyget eller vad du nu kallar det, det täcker ju alltså i stort sett hela blodbesudlingen. Ja javisst.
Med nåt material. Ja
Vad är det för någonting då? Ja det ser ut och va nåt tyg.
Det är ett så kallat inkontinenstyg eller absorberingstyg vet du vad det är för någonting? Ja det vet jag vad det är.
Ja, känner du igen det nu när jag säger det då? Ja då vet jag vad det är för nåt.
Vad är det då? Va?
Vad är det för någonting? Ja man har det i sängen för vuxna eller barn som kissar ner sig.
Mmm, känner du igen detta som att det skulle va, hur har det hamnat där? Inte en aaaaaning.*
Men har du haft nåt sånt i din, i din ägo? Ja
Kan du förklara det för mig? Vad menar du?
Hur, hur du har fått det till dig hur du har ägt det eller fått det till dig? Varför jag har ett sånt ja vad det nu heter inkontinentskydd…
…ja …eller vad det nu heter.
Mmm Ja för att min son har kissat i sängen tidigare.
Okej, och då och? Va? Han har kissat i sängen tidigare. Ja det vet jag inte om han gör längre.
Nej, hur gammal var han då? Ja en bra fråga men jag har för mig att jag både jag och hans mamma fick dom när han var sex eller nåt.
När såg du det här inkontinentskyddet eller tyget senast då? Ja du det är en bra fråga, det måste vart när barnen var hos oss senast
Kan du komma ihåg när det var? 2008 tror jag, jag är inte säker. Nej däromkring i alla fall.
Var tog det inkontinentskyddet vägen sedan efter att barnen har varit då varit hos er? Ja du antagligen där lakan och sånt har legat.
Ja var ligger dom någonstans i erat hus där? I tvättstugan.
Okej, var är det nu kommer jag inte ihåg var låg, låg det i? I källaren.
I källaren, det kan har legat bland linne och lakan därnere då alltså. Ja
Men du vet inte. Nej men det borde ha gjort det.
Men varför ligger det här nu då? Det vet jag inte.
Du kan inte tänka dig? Det är inget ja, jag vet inte och jag spekulerar inte