2013-03-17, 20:15
Medlem
Jag laddade min kontantkortstelefon som jag inte annars använder med några hundra kronor för att köpa RP på League Of Legends. Jag har halebop och det stod att jag var tvungen att skapa ett WyWallet konto, så jag gjorde det. Nu står det att jag inte har tillräckligt med pengar, på WyWallet står det att jag har 0kr och för att fylla på verkar det som om man måste betala med kort. Men VAFAN om man vill betala med kort så kan man ju betala med kort direkt, vad fan är det här för jävla skit.

Går det att betala med kontantkortet på något sätt? Annars ligger de där hundringarna bara där och skräpar
Citera
2013-03-17, 20:28
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Kolla här eller posta i WyWallet tråden om du får förslag.

https://www.flashback.org/t1904509

Annars så kan du kontakta Kundtjänst

http://wywallet.se/

0771 22 50 50
Citera
2013-03-17, 20:30
Medlem
Vad jag vet så går det bara att betala med kontantkortssaldot genom WyWallet om man har ett registrerat kontantkort hos Comviq eller 3. Hos Telia, Halebop och Telenor fungerar det inte.
Citera
2013-03-22, 23:05
Medlem
miikoss avatar
När avtalet slutar gälla, (har för mig att det är 12 månader sedan senaste samtalet eller liknande). Så kan man begära ett innestående belopp betalas tillbaka. (Tror de gör ett avdrag med runt 100 kr i avgift dock.)

Tillägg:

Hittade det nu. 125 kr är avgiften:
http://www.telia.se/docs/prislista/mobilt/mobil-refill-prislista-from120523_tsp_1130.pdf
Senast redigerad av miikos 2013-03-22 kl. 23:08.
Citera
2014-01-17, 14:01
Medlem
2mass avatar
Har ett registrerat kontantkort hos comviq. Har avslutat och öppnat wywallet kontot igen drygt en vecka efter kontantkortsregistreringen. Men kan fortfarande inte välja att betala med kontantkort??

Har ingen smartphone utan en enkel telefon man bara kan ringa och smsa på.
Citera
2014-01-18, 13:55
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Har ett registrerat kontantkort hos comviq. Har avslutat och öppnat wywallet kontot igen drygt en vecka efter kontantkortsregistreringen. Men kan fortfarande inte välja att betala med kontantkort??

Har ingen smartphone utan en enkel telefon man bara kan ringa och smsa på.

Logga in på Wyallet ifrån en dator, och välj i inställningarna att beloppet ska dras av saldot på kontantkortet hos Comviq.
Senast redigerad av miikos 2014-01-18 kl. 13:59.
Citera
2014-01-18, 18:11
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Logga in på Wyallet ifrån en dator, och välj i inställningarna att beloppet ska dras av saldot på kontantkortet hos Comviq.

Det är ju det som inte går. Under betalsätt för sms-köp finns bara konto som alternativ.
Citera
2014-01-18, 19:52
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Det är ju det som inte går. Under betalsätt för sms-köp finns bara konto som alternativ.

Konstigt, det borde fungera.

Jag skulle nog testa med Comviqs kundservice.
Citera
2014-01-27, 21:44
Medlem
2mass avatar
Ger upp den här skiten snart!

Mitt kontantkort är registrerat, har kollat med comviqs kundservice två ggr, men wywallet säger att mitt kontantkort inte är registrerat. När jag säger detta till comviqs kundservice säger dom att jag får prata med wywallet, som i sin tur säger att jag måste prata med comviq.
Är det nån som har erfarenhet av det här? Varför ser inte wywallet att kontantkortet är registrerat?

Wywallets kundtjänst pratar om att det dröjer 48 timmar innan dom får uppgifterna från comviq men det har gått två veckor drygt. Nån på wywallet sa också att det dröjer 48 timmar från det att jag skickat smset innan dom kan se att jag är registrerad. Vilket sms??

Verkligen en enda soppa. Antar att dom gör så här för att man ska bli tvungen att ringa kundservicen, som väl kostar 10 kr i minuten antar jag...
Citera
2017-01-11, 18:24
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Ger upp den här skiten snart!

Mitt kontantkort är registrerat, har kollat med comviqs kundservice två ggr, men wywallet säger att mitt kontantkort inte är registrerat. När jag säger detta till comviqs kundservice säger dom att jag får prata med wywallet, som i sin tur säger att jag måste prata med comviq.
Är det nån som har erfarenhet av det här? Varför ser inte wywallet att kontantkortet är registrerat?

Wywallets kundtjänst pratar om att det dröjer 48 timmar innan dom får uppgifterna från comviq men det har gått två veckor drygt. Nån på wywallet sa också att det dröjer 48 timmar från det att jag skickat smset innan dom kan se att jag är registrerad. Vilket sms??

Verkligen en enda soppa. Antar att dom gör så här för att man ska bli tvungen att ringa kundservicen, som väl kostar 10 kr i minuten antar jag...

Det är tydligen fortfarande samma problem med Comviq Kontant och WyWallet. Varken WyWallet eller Tele2 verkar vilja göra nåt åt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in