2014-01-18, 09:58
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han fick veta på måndagen att Marina var försvunnen, och frihetsberövades på onsdagen. Han hade en dag på sig att leta. Var? Fullkomligt hopplöst för en ensam man att söka i Svartedalen.

Om han vore skyldig hade han sannolikt ringt redan på fredagen eller lördagen till Tjörn och frågat efter Marina, för att verka engagerad och oskyldig.

Han fick "veta"? Han upptäckte väl att hon inte kom hem? Det var väl inte så att någon kom hem och påpekade detta för honom....?

Han hade måndagen på sig också att leta/säga sig leta/säga att han ska söka? Det blir två dagar.
Citera
2014-01-18, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nu pratar jag inte om vad som är naturligt. Jag menar vad statistiken säger i såna här fall. Och statistiken talar väl ändå för att det vanliga ÄR att mördaren deltar i sök tex.

Jag vet att han säger sig inte minnas SMS:et.
Finns det statistik på hur ofta en mördare deltar i sök?

Han ringde henne inte ens.
Han påstår att de skildes som vänner,
Hade de skilts åt som ovänner kan jag förstå om han inledningsvis inte ringer, han skulle då kunna tro att hon ville vara ifred eller liknande.
Men han säger ju att allt var som vanligt,
Då borde han blivit orolig eller?
Citera
2014-01-18, 10:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162

Hade de skilts åt som ovänner kan jag förstå om han inledningsvis inte ringer, han skulle då kunna tro att hon ville vara ifred eller liknande.
Han ringde.

Men han hade ingen anledning till att vara orolig, Marina var en vuxen tjej, och de levde skilda liv trots samma tak.
Citera
2014-01-18, 10:00
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leo-Baransky
Varför skall man fråga sig det, familjen står väl inte åtalade? Svensson visste väl vad som inträffat och litet ytterligare villospår hade inte skadat.

Måste man stå åtalad för att söka efter sin dotter? Jag tror visst dom sökte, man kan söka på många vis. Mail, kontakter på facebook, samtal.. syrran åkte till Spanien för att kolla...
Citera
2014-01-18, 10:02
Medlem
Leo-Baranskys avatar
Citat:
Måste man stå åtalad för att söka efter sin dotter? Jag tror visst dom sökte, man kan söka på många vis. Mail, kontakter på facebook, samtal.. syrran åkte till Spanien för att kolla...

Du missförstod mitt svar till Tulpanpernilla. Läs igen.
Citera
Medlem
Citat:
Intressant att du tar upp de alternativa gärningsmännen. Åklagaren sa att 33 män har avförts. Men när ska han bevisa det? Inget av de kvarvarande vittnena kan påstå det, och att dra upp bevis i slutpläderingen gör man bara inte. Det verkar bara vara snack om att de är avförda.
Jadu, jag önskar att man kunde lägga fram dokumentation över dessa alternativa samt alibi för dem/varför de avförts.
Jag litar på/tror/hoppas att HD undersökt saken eftersom ÅK skriver i resningsansökan att det inte finns någon alternativ GM/att de alla är avförda.
Citera
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Det vet jag inte.. men om man kollar liknande fall (en försvunnen hittas mördad) så verkar det ju som att den som mördat har deltagit i sök.

Han ringde henne. Han kom till telefonsvararen.
Citera
2014-01-18, 10:05
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Jadu, jag önskar att man kunde lägga fram dokumentation över dessa alternativa samt alibi för dem/varför de avförts.
Jag litar på/tror/hoppas att HD undersökt saken eftersom ÅK skriver i resningsansökan att det inte finns någon alternativ GM/att de alla är avförda.
Har åklagaren tagit fram fakta på hur de avfört samtliga alt g.m?
Citera
2014-01-18, 10:07
Medlem
Citat:
DN: Vittne avfärdas i Marinarättegången
Vad vill du säga med det?
Glöm inte att L är lite fishy och har noll koll på tider och datum.

Det intressanta är vad han sett, vilken dag & vilken tid han sett detta är oklart.

Tiderna han uppger kan inte användas som facit,
men det ger ihop med väderförhållanden, andra vittnesmål, telefonsaker osv en vink om dag & tid för iakttagelsen.
Citera
2014-01-18, 10:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
HD kan säga vad de vill. HR ska ta ställning till det som presenteras i rättegången, inget annat. Om HD vittnar kan HR lyssna på den, men HD är inte kallad.
Citera
2014-01-18, 10:10
Medlem
Citat:
Det vet jag inte.. men om man kollar liknande fall (en försvunnen hittas mördad) så verkar det ju som att den som mördat har deltagit i sök.

Han ringde henne. Han kom till telefonsvararen.
Var det en gång han ringde?
Citera
2014-01-18, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Har åklagaren tagit fram fakta på hur de avfört samtliga alt g.m?
Det måste finnas dokumenterat, men det är antagligen sekretess om personerna ej är inblandade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in