2014-01-18, 09:42
Medlem
Leo-Baranskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad skulle FS ha gjort?

Vad skulle familjen ha gjort? Letat på parkeringen vid närmaste järnvägsstation?

Fredrik Svensson kunde ha visat engagemang i försvinnandet. Hade varit klädsamt och gynnat hans sak.
Citera
2014-01-18, 09:45
Medlem
Leo-Baranskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Om det är FS som är skyldig så tycker jag det är lika konstigt att inte "låtsas" söka ändå. Han vet ju var han INTE skulle söka isåfall? Det "vanliga" är väl att folk "söker" i sådan här fall? Bodenfallet och Mat* A*m tex. I Ida fallet sökte inte den åtalade i iof...?

Den åtalade och dömde stack och gömde sig. FS höll mer för öronen och hoppades på det bästa.
Citera
2014-01-18, 09:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leo-Baransky
Fredrik Svensson kunde ha visat engagemang i försvinnandet. Hade varit klädsamt och gynnat hans sak.
Men det är det jag vill veta, på vilket sätt? Gråtit i TV? Gått ut i skogen och letat när inte ens bilen var hittad? Sökandet var utsiktslöst, hon kunde befinna sig var som helst. Det var först när bilen påträffades som man fick en susning om var hon kunde finnas.
Citera
2014-01-18, 09:47
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Den åtalade och dömde stack och gömde sig. FS höll mer för öronen och hoppades på det bästa.

Ja jag vet att den åtalade drog och gömde sig (och gud vet vad mer han gömde och gjorde) men håll med om att det mest vanliga ÄR att de misstänkta faktiskt deltar i sök? För att ge sken av oro tex. Jag tycker det är konstigt att FS inte gjort det om han är den skyldiga.
Citera
2014-01-18, 09:50
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Men det är det jag vill veta, på vilket sätt? Gråtit i TV? Gått ut i skogen och letat när inte ens bilen var hittad? Sökandet var utsiktslöst, hon kunde befinna sig var som helst. Det var först när bilen påträffades som man fick en susning om var hon kunde finnas.

Han kunde säga till polis/anhöriga att han sökt och var. Man måste inte vända sig till media för att söka.

Jag tänker att antingen var FS inte orolig för han verkligen är oskyldig och det var inte konstigt att M försvann ibland. Även om det i det här fallet var det då hon alltid talade om för sin syster åtminstone vad hon tänkte företa sig. Men för FS sa hon kanske inte alltid vad hon skulle göra? Jag vet inte.

Eller så är FS skyldig och inte tänkte på att det skulle "sett bättre ut" om han sökt/uppgett att han sökt.
Citera
2014-01-18, 09:51
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ja jag vet att den åtalade drog och gömde sig (och gud vet vad mer han gömde och gjorde) men håll med om att det mest vanliga ÄR att de misstänkta faktiskt deltar i sök? För att ge sken av oro tex. Jag tycker det är konstigt att FS inte gjort det om han är den skyldiga.
Det hade väl varit ännu mer naturligt att han letade efter henne om han var oskyldig?
Nu brydde han sig inte öht. Han "mindes" inte ens ett sms som kommit, som var det sista livstecknet ifrån henne.
Citera
2014-01-18, 09:51
Medlem
Leo-Baranskys avatar
Citat:

Nog visste Svensson att sökandet var utsiktslöst. Ett klädsamt engagemang som sagt, hade gynnat hans sak. Kanske litet oroliga samtal till Marinas mobil, en promenad i omgivningarna, ett samtal till polisen eller övriga familjen men inte då. Svensson ville inte röra om ytterligare i eländet han ställt till med. Och jo, han visste att hon var försvunnen och död.
Citera
2014-01-18, 09:54
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Det hade väl varit ännu mer naturligt att han letade efter henne om han var oskyldig?
Nu brydde han sig inte öht. Han "mindes" inte ens ett sms som kommit, som var det sista livstecknet ifrån henne.

Nu pratar jag inte om vad som är naturligt. Jag menar vad statistiken säger i såna här fall. Och statistiken talar väl ändå för att det vanliga ÄR att mördaren deltar i sök tex.

Jag vet att han säger sig inte minnas SMS:et.
Citera
2014-01-18, 09:54
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Nog visste Svensson att sökandet var utsiktslöst. Ett klädsamt engagemang som sagt, hade gynnat hans sak. Kanske litet oroliga samtal till Marinas mobil, en promenad i omgivningarna, ett samtal till polisen eller övriga familjen men inte då. Svensson ville inte röra om ytterligare i eländet han ställt till med. Och jo, han visste att hon var försvunnen och död.
Här kan man fråga sig om Ms familj och vänner deltog i sökandet. Vad som framkommer i fup så verkar det bara vara mamman som var ute och sökte samt mata katterna.
Citera
2014-01-18, 09:55
Medlem
Citat:
Jaså? Då är Marinas familj inte normal. Den letade inte ens efter bilen på en allmän parkering vid närmaste järnvägsstation. Så länge bilen inte var hittad var det meningslöst att leta, och FS var frihetsberövad när den påträffades.
Ja de borde väl kollat varenda parkering, de bad ju P lägga en "efterlysning" på Blocket bland annat,
men ingen trodde väl att hon tagit tåget? Pendelparkeringen var alltså inte så aktuell i början.
Citera
2014-01-18, 09:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Han kunde säga till polis/anhöriga att han sökt och var. Man måste inte vända sig till media för att söka.

Jag tänker att antingen var FS inte orolig för han verkligen är oskyldig och det var inte konstigt att M försvann ibland. Även om det i det här fallet var det då hon alltid talade om för sin syster åtminstone vad hon tänkte företa sig. Men för FS sa hon kanske inte alltid vad hon skulle göra? Jag vet inte.

Eller så är FS skyldig och inte tänkte på att det skulle "sett bättre ut" om han sökt/uppgett att han sökt.
Han fick veta på måndagen att Marina var försvunnen, och frihetsberövades på onsdagen. Han hade en dag på sig att leta. Var? Fullkomligt hopplöst för en ensam man att söka i Svartedalen.

Om han vore skyldig hade han sannolikt ringt redan på fredagen eller lördagen till Tjörn och frågat efter Marina, för att verka engagerad och oskyldig.
Citera
2014-01-18, 09:57
Medlem
Leo-Baranskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Här kan man fråga sig om Ms familj och vänner deltog i sökandet. Vad som framkommer i fup så verkar det bara vara mamman som var ute och sökte samt mata katterna.

Varför skall man fråga sig det, familjen står väl inte åtalade? Svensson visste väl vad som inträffat och litet ytterligare villospår hade inte skadat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in