2014-01-17, 22:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Du glömde, bortom ditt tvivel. Inte de flesta andras tvivel här i tråden. Vi andra är nog rätt övertygade att KJ varit ensam om både mordet och styckningen. Såvida KJ inte är maffialedare i ett världsomspännande kriminellt nätverk i all hemlighet, men det vet vi ju inte förekommer i Boden, eller Stockholm, eller ens sverige.

Huvudförklaringen till det är att du och övriga du hänvisar till inte har förmått lyfta blicken från skorna utan trampar på i mer "vanliga" mordspår. Det här är inte ett "dussinmord" som bottnar i svartsjuka/rivalitet eller pengar, det är nånting helt annat.
Citera
2014-01-17, 22:49
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om den misstänkte mördaren i ett mordfall bevisligen har tittat på serier som CSI och Dexter är det väl inte fel att ha de serierna i minne när man försöker klura ut hur mördaren har tänkt, eller?

Det har hänt att styckmördare har tagit intryck av sådana serier, så man ska nog inte såga dem som tittat mycket på sådana serier och också jämför med vad vi har på bordet, det vore dumdristigt tycker jag.

Jag tittar aldrig på sådant, därför tycker jag att det är ett bra bidrag i diskussionen när CSI tittare kommer med infallsvinklar, förutom MrsMagoo då.

EDIT;Här, något som styrker det jag påstår, finns säkert fler fall, helt övertygad om det.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12454717.ab

För er som inte känner KJ eller hans umgängeskrets. Men dom flesta kan intyga att han inte är skarpaste kniven i lådan. Visst att han har asperger, men det spelar inte någon roll. ma*nus eller **** villa inte ha med han i sitt soft air gun lag. För KJ kunde inget om taktik, urusel på att planera och tänka ett steg framåt. Låter väldigt mycket likt mordet på VB lika oplanerat och oförmåga att sopa undan spår efter sig. Så nej ser inga spår av något CSI copycat inslag av KJ i detta Bara ett rent misslyckande på alla punkter.
Citera
2014-01-17, 22:57
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ofor
Ang mordvapen
Verktyg som ger sår som visas i fup finns på (sushi)restauranger för att ge frukt och grönt speciellt utseende och form!

Har också suttit och beskådat dessa verktyg. Finns i alla former och storlekar:

https://www.google.com/search?q=fruit+flower&client=safari&rls=en&source= lnms&tbm=isch&sa=X&ei=P6XZUpKUNa2Q4ASv2YGICQ&ved=0 CAkQ_AUoAQ&biw=1214&bih=596#q=fruit+carving+tools& rls=en&tbm=isch&imgdii=_
Citera
2014-01-17, 23:21
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det här är inte ett "dussinmord" som bottnar i svartsjuka/rivalitet eller pengar, det är nånting helt annat.

Jag har också fått känslan av att detta rör sig om något helt annat, exakt vad jag tänker vill jag inte skriva då det drar åt det sjuka hållet och jag har inte något annat belägg än just en "känsla".

Något helt annat, men det blir mer en dragning åt något jag inte tror på:

När jag läser SMS trafiken mellan VB och MB så får jag känslan av att VB tidigare antytt att hon är gravid / skojjat om att hon blivit gravid med MB. Undrar om hon försökt spela det kortet när allt annat visade sig fela i hennes försök att fånga hans gunst? En sådan sak kan ju fort få tråkiga konsekvanser om man spelar i fel lag. Nu säger jag inte att MB är mördare men kan han finnas med i periferin trots allt?

- Kan han ha yttrat önskemål i sin bekantskapskrets om att VB skall ´försvinna´ och kanske t.o.m ställt både ekonomiska och andra resurser, t.ex lokaliteter, till förfogande?

- Kan ´Kibba´ ha fungerat som en ´Agent in Place´ och således blivit del i denna sak men blivit ´double crossed´ i förbifarten av någon som inte litar helt på att "Kibba" håller käft men är 100% säker på att han själv inte kan fällas på tekniska spår? (här skulle i så fall finnas utrymme för diverse "planteringsteorier").
VB kan gott ha blivit transporterad i Sonatan UTAN att det först sölades med blod men att "någon" såg till att det "spilldes" en avsevärd mängd för att få fokus på en torsk, "någon" KJ inte vågar eller vill prata om?

Bara fria funderingar utan något egenligt saksgrundlag...
Citera
2014-01-17, 23:28
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Har också suttit och beskådat dessa verktyg. Finns i alla former och storlekar:

https://www.google.com/search?q=fruit+flower&client=safari&rls=en&source= lnms&tbm=isch&sa=X&ei=P6XZUpKUNa2Q4ASv2YGICQ&ved=0 CAkQ_AUoAQ&biw=1214&bih=596#q=fruit+carving+tools& rls=en&tbm=isch&imgdii=_

Jag har tänkt på exakt samma sak, därför har jag lite svårt att släppa MB och eller "sushi-spåret".
Andra tänkbara verktyg är ju svarvstål och holkjärn.
Citera
2014-01-17, 23:30
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Det finns en öppning för plantering i bagaget, just pga alla andra spår man borde hittat på och kring KJ fattas.
Jag tänker om det är en plantering, bör det ha skett efter den 9 maj, då en vattensäck läckte och blötte upp bagaget. Kanske på dagen.. Blodbesudlingen som hittades på handsken var uppblandat med vatten, kanske för att handsken redan var blöt. Blodet hittades ju inte på de naturliga kontaktytorna gällande handskar. Hade varit intressant om de undersökt allas packning som fanns i bilden den aktuella dagen (9 maj). Skulle det hittas besudlingar på de andras packningar blir det ju genast än mer mystiskt.
Har för mig att de parkerade en bit ifrån spelplatsen och hämtade packning iaf 2 vändor. Har jag fel?

KJ hadde vita-svarta bygghandskar på sig på søket den 9 Maj ! FUP 118 Förhör med EH*

Handskarna med det utspædda blod på yttersidan var gul-svarta bygghandskar !

Det är mycket sannolikt att de gul-svarta bygghandskar, med utspädd blod på yttersidan,
var de samma vita-svarta bygghandskar som KJ hadde på sig på søket den 9 Maj.

Skulle KJ värkligen ta på sig dom handskar på söket den 9 Maj om det fanns blod på dom, till och med på yttersidan, och om han hadde haft dom på sig i förbindelsle med mordet/hantering av kroppen?

Polisen säger i FUP 2030 att:

"handskarna de har blivit utsatta för väta i samband med eller efter att de blev besudlade av blod"
DVS att handskarna måste ha besudlats INNAN den 11 Maj då Fallen Angel ägde rum iom det var då de 3 liter vatten rann ut i KJs bagagerum.

Då det är mycket osannolikt att KJ, på söket, skulle ha tagit på sig blod-besudlade handskar den 9 Maj, så är min teori att handskarna besudlats någon gång EFTER att KJ, när söket var färdigt, la ifrån sig handskarna i bagagerummet den 9 Maj.
Och att någon då planterat blod i KJs bils bagagerum någon gång mellan den 9 Maj och den 11 Maj (innan det upptäcktes att de 3 liter vatten runnit ut i bagagerummet)
Att det planterats i förbindelse med att bagageluckan stog öppen när dom som sökt och eller åkt med KJs bil, mellan den 9-11 maj lagt inn, eller tagit ut, deras prylar i bagagerummet.

Så frågan är:
VEM kan det ha varit som planterat blod i KJs bagagerum, sannolikt i förbindelse med sök den 9 Maj eller 10 Maj, eller den 11 Maj innan de 3 liter vatten rann ut i bagagerummet???

*Theforeigner notat: Jag har kommit fram till att EH var på sök den 9 Maj, detta har jag tagit reda på gjennom att läsa andra förhör med personer som var på samma sök som EH och som framfört att det var den 9 Maj.
Citera
2014-01-17, 23:37
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Huvudförklaringen till det är att du och övriga du hänvisar till inte har förmått lyfta blicken från skorna utan trampar på i mer "vanliga" mordspår. Det här är inte ett "dussinmord" som bottnar i svartsjuka/rivalitet eller pengar, det är nånting helt annat.

Då tycker jag du bör exemplifiera ett annat liknande mordfall där din märkliga teori kan jämföras. Detta är ett relationsmord, utrett och klart. En ensam galnings verk. Varken mer eller mindre.
Citera
2014-01-17, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
För er som inte känner KJ eller hans umgängeskrets. Men dom flesta kan intyga att han inte är skarpaste kniven i lådan. Visst att han har asperger, men det spelar inte någon roll. ma*nus eller **** villa inte ha med han i sitt soft air gun lag. För KJ kunde inget om taktik, urusel på att planera och tänka ett steg framåt. Låter väldigt mycket likt mordet på VB lika oplanerat och oförmåga att sopa undan spår efter sig. Så nej ser inga spår av något CSI copycat inslag av KJ i detta Bara ett rent misslyckande på alla punkter.

Min fetning.

Desto mer förbryllande är det väl i så fall, att han "lyckats" så väl? Bortsett från blodet i bilen.

I övrigt finns det inte mycket.

Det är synnerligen märkligt. Om det du säger stämmer med KJs (o)förmåga.
Citera
2014-01-17, 23:39
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ofor
Ang mordvapen
Verktyg som ger sår som visas i fup finns på (sushi)restauranger för att ge frukt och grönt speciellt utseende och form!

Absolut, men nu är det det försvunna verktyget från KJ:s hem som är mordvapnet.
Citera
2014-01-17, 23:40
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Min fetning.

Desto mer förbryllande är det väl i så fall, att han "lyckats" så väl? Bortsett från blodet i bilen.

I övrigt finns det inte mycket.

Det är synnerligen märkligt. Om det du säger stämmer med KJs (o)förmåga.

Jag skulle våga påstå att blodet i bilen och tejpen är väldigt typiskt KJ. Glömma sådana viktiga detaljer. Det verkar typiskt honom.
Citera
2014-01-17, 23:45
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Jag har också fått känslan av att detta rör sig om något helt annat, exakt vad jag tänker vill jag inte skriva då det drar åt det sjuka hållet och jag har inte något annat belägg än just en "känsla".

Något helt annat, men det blir mer en dragning åt något jag inte tror på:

När jag läser SMS trafiken mellan VB och MB så får jag känslan av att VB tidigare antytt att hon är gravid / skojjat om att hon blivit gravid med MB. Undrar om hon försökt spela det kortet när allt annat visade sig fela i hennes försök att fånga hans gunst? En sådan sak kan ju fort få tråkiga konsekvanser om man spelar i fel lag. Nu säger jag inte att MB är mördare men kan han finnas med i periferin trots allt?

- Kan han ha yttrat önskemål i sin bekantskapskrets om att VB skall ´försvinna´ och kanske t.o.m ställt både ekonomiska och andra resurser, t.ex lokaliteter, till förfogande?

- Kan ´Kibba´ ha fungerat som en ´Agent in Place´ och således blivit del i denna sak men blivit ´double crossed´ i förbifarten av någon som inte litar helt på att "Kibba" håller käft men är 100% säker på att han själv inte kan fällas på tekniska spår? (här skulle i så fall finnas utrymme för diverse "planteringsteorier").
VB kan gott ha blivit transporterad i Sonatan UTAN att det först sölades med blod men att "någon" såg till att det "spilldes" en avsevärd mängd för att få fokus på en torsk, "någon" KJ inte vågar eller vill prata om?

Bara fria funderingar utan något egenligt saksgrundlag...

Jag svarar obetingat ja på fetat - VB kan ha dragit "gravkortet" i tron att hon hade ett trumf på hand, men som i det här spelet visade sig vara Svarte Petter. Och att MB/AN:s problem försvann i samma ögonblick som VB försvann utan att MB/AN lyft ett finger för att påverka på något sätt tror jag inte för ett ögonblick på, det kan inte vara en tillfällighet - jag tror att MB/AN finns nånstans i periferin. Planteringsteorin tror jag inte på, det är bogus.
Citera
2014-01-17, 23:51
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Det finns en öppning för plantering i bagaget, just pga alla andra spår man borde hittat på och kring KJ fattas.
Jag tänker om det är en plantering, bör det ha skett efter den 9 maj, då en vattensäck läckte och blötte upp bagaget. Kanske på dagen.. Blodbesudlingen som hittades på handsken var uppblandat med vatten, kanske för att handsken redan var blöt. Blodet hittades ju inte på de naturliga kontaktytorna gällande handskar. Hade varit intressant om de undersökt allas packning som fanns i bilden den aktuella dagen (9 maj). Skulle det hittas besudlingar på de andras packningar blir det ju genast än mer mystiskt.
Har för mig att de parkerade en bit ifrån spelplatsen och hämtade packning iaf 2 vändor. Har jag fel?

Avser givetvis 11 maj. Speldagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in