Citat:
Ursprungligen postat av
larsingvarsfru
Det finns en öppning för plantering i bagaget, just pga alla andra spår man borde hittat på och kring KJ fattas.
Jag tänker om det är en plantering, bör det ha skett efter den 9 maj, då en vattensäck läckte och blötte upp bagaget. Kanske på dagen.. Blodbesudlingen som hittades på handsken var uppblandat med vatten, kanske för att handsken redan var blöt. Blodet hittades ju inte på de naturliga kontaktytorna gällande handskar. Hade varit intressant om de undersökt allas packning som fanns i bilden den aktuella dagen (9 maj). Skulle det hittas besudlingar på de andras packningar blir det ju genast än mer mystiskt.
Har för mig att de parkerade en bit ifrån spelplatsen och hämtade packning iaf 2 vändor. Har jag fel?
KJ hadde vita-svarta bygghandskar på sig på søket den 9 Maj ! FUP 118 Förhör med EH*
Handskarna med det utspædda blod på yttersidan var gul-svarta bygghandskar !
Det är mycket sannolikt att de gul-svarta bygghandskar, med utspädd blod på yttersidan,
var de samma vita-svarta bygghandskar som KJ hadde på sig på søket den 9 Maj.
Skulle KJ värkligen ta på sig dom handskar på söket den 9 Maj om det fanns blod på dom, till och med på yttersidan, och om han hadde haft dom på sig i förbindelsle med mordet/hantering av kroppen?
Polisen säger i FUP 2030 att:
"handskarna de har blivit utsatta för väta i samband med eller efter att de blev besudlade av blod"
DVS att handskarna måste ha besudlats INNAN den 11 Maj då Fallen Angel ägde rum iom det var då de 3 liter vatten rann ut i KJs bagagerum.
Då det är mycket osannolikt att KJ, på söket, skulle ha tagit på sig blod-besudlade handskar den 9 Maj, så är min teori att handskarna besudlats någon gång EFTER att KJ, när söket var färdigt, la ifrån sig handskarna i bagagerummet den 9 Maj.
Och att någon då planterat blod i KJs bils bagagerum någon gång mellan den 9 Maj och den 11 Maj (innan det upptäcktes att de 3 liter vatten runnit ut i bagagerummet)
Att det planterats i förbindelse med att bagageluckan stog öppen när dom som sökt och eller åkt med KJs bil, mellan den 9-11 maj lagt inn, eller tagit ut, deras prylar i bagagerummet.
Så frågan är:
VEM kan det ha varit som planterat blod i KJs bagagerum, sannolikt i förbindelse med sök den 9 Maj eller 10 Maj, eller den 11 Maj innan de 3 liter vatten rann ut i bagagerummet???
*Theforeigner notat: Jag har kommit fram till att EH var på sök den 9 Maj, detta har jag tagit reda på gjennom att läsa andra förhör med personer som var på samma sök som EH och som framfört att det var den 9 Maj.