2014-01-17, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ändå, att anteckna chassinummer, och kolla upp i efterhand vem som ägde bilen när fyndet var gjort var väl inte att ta i för mycket?

Visste GM det? Hade han frågat tekniker/hundförare?
Håller med.
Hade varit bra om man gjort detta mm "onödigt", om inte annat så för att slippa spekulationer.
Citera
2014-01-17, 16:37
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Svara på frågan istället för att hitta på:
Menar du att ÅK skulle våga påstå att FS hade tillgång till internetbanken också ?

Jag har inte hittat på något utan det är ett givet faktum att man inte genom en inloggning på en internetbank kan säkerställa identiteten på den som loggar in.
Hävdar du motsatsen får du belägga det.

Ser ingen anledning till att ÅK inte skulle våga det. Han är ingen fegis, som FS.
Citera
2014-01-17, 16:39
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Om det är som du säger så skulle alltså en alternativ gärningsman mördad marina i hennes eget hem, hittat skydden, fleecen (som han la på ett dygn senare då blodet torkat).

Han har även bytt ut madrass mot FS madrasser, dumpat kroppen i någon skrotbil, eldat upp den (väcker inte uppmärksamhet att tända eld på en bil?).

Sedan har personen tagit en löparrunda tillbaks till kåken, tagit mjs bil, kört iväg till pendeln lagt i backväxeln (precis som fs har för vana att göra , eller har alternative kört fs bil efter kyrkogårdsnatten också)

Vidare har alternative gm skickat iväg sms hit och dit och även tagit ut pengar med koden som han kunde, slog dock fel en gång, skulle vara intressant att veta vad det var för kod han slog fel föresten, kanske var det fs kod som slogs in första försöket?

Eller så användes mjs bensinkortskod vid första försök, den kunde fs har jag för mig? Nåväl låter det logiskt med en alternativ gm? och utbränd bil?
Undrar om de har kollat det? Mycket intressant tes!
Citera
2014-01-17, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
För inte så länge sedan var det klassat som en störning, det är det fortfarande i större delen av världen.

En utpressning består av ett ultimatum.
Intressant att BDSM-kulturen har utpressning som en nisch, ihop med fotona blir det ju ett troligt motiv.

Du ser, diskussionen är ju jättebra. Tacka Q för detta.
Kanske dags för framsidan också ?
Lite stört tycker jag att det är, men det hör inte hit öht.
Finns absolut inget som tyder på att M utpressat någon i FUP,
eller har jag glömt den detaljen?
Det fanns en "ledande figur" inom BDSM som kände till Marina och som sade sig ha koll på medlemmarna i vad-det-nu-var-klubben. Att det var viktigt med trygghet osv. Han kunde inte se någon koppling mellan BDSM och Marinas försvinnande.
Ditt BDSM-spår är is,
Tror nästan det kittlar lite hos dig av det, men det är inte viktigt i fallet.
Glöm!
Citera
2014-01-17, 16:42
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Lite stört tycker jag att det är, men det hör inte hit öht.
Finns absolut inget som tyder på att M utpressat någon i FUP,
eller har jag glömt den detaljen?
Det fanns en "ledande figur" inom BDSM som kände till Marina och som sade sig ha koll på medlemmarna i vad-det-nu-var-klubben. Att det var viktigt med trygghet osv. Han kunde inte se någon koppling mellan BDSM och Marinas försvinnande.
Ditt BDSM-spår är is,
Tror nästan det kittlar lite hos dig av det, men det är inte viktigt i fallet.
Glöm!

Det spåret har aldrig existerat i några sammanhang av dignitet. Det är så att spåren är mest påhittade och frågan är om ens Hansson tramsat med just BDSM.

Som IT vittnade om så chattade hon mest och inget dejtande i några större mängder fanns.
Hon gillade väl att chatta, sen blir det då till 176 potentiella gm, som då är ren fantasi.

Nåväl ju mer info desto mer klarnar det. Fakta först resten kan man skippa.
Citera
2014-01-17, 16:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Blev det? Jag tyckte mest att det blev det vanliga dravlet från din sida.

Framsidan vet vi redan finns, eftersom Q har sagt att han har tillgång till den.

Du bör dock skilja mellan att leka utpressning som en del av en BDSM-lek och att utpressa någon på riktigt. Förmår du inte det bör du nog avstå från vidare diskussion.
Förmådde Marina att skilja på lek och på riktigt? I HD Mål nr Ö 1752 aktbilaga 9 2010-07-12 kl 21:25 chattar Marina om utpressning och att bilder gör män fogligare.
Citera
2014-01-17, 16:48
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Förmådde Marina att skilja på lek och på riktigt? I HD Mål nr Ö 1752 aktbilaga 9 2010-07-12 kl 21:25 chattar Marina om utpressning och att bilder gör män fogligare.

Ja, hon förmådde att skilja på lek och verklighet.

Svara istället på frågan vad du har gjort med informationen som du har luskat fram. Du var ju så mån om rättssäkerheten och att den rätta GM skall bli dömd. Borde du då inte ha tagit kontakt med åklagarsidan och lämnat dina upplysningar om att du har identiferat den mest troliga av alla tänkbara alternativa gärningsmän - den utpressade rumpmannen?
Citera
2014-01-17, 16:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, hon förmådde att skilja på lek och verklighet.

Svara istället på frågan vad du har gjort med informationen som du har luskat fram. Du var ju så mån om rättssäkerheten och att den rätta GM skall bli dömd. Borde du då inte ha tagit kontakt med åklagarsidan och lämnat dina upplysningar om att du har identiferat den mest troliga av alla tänkbara alternativa gärningsmän - den utpressade rumpmannen?
Det låter inte så på chatten.

Hur vet du att jag inte har gjort det? Du säger att du vet, men är det inte bara för att jag ska säga "Ha, du ljuger, jag har visst meddelat åklagaren"?
Citera
2014-01-17, 16:59
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Det låter inte så på chatten.

Hur vet du att jag inte har gjort det? Du säger att du vet, men är det inte bara för att jag ska säga "Ha, du ljuger, jag har visst meddelat åklagaren"?

Det låter på dig, utifrån dina inlägg här i tråden, att du har en ganska naiv och oerhört snäv syn på sexualitet. Antar att man utifrån det kan dra slutsatsen att du har rätt ringa erfarenhet av relationer, sexuella eller icke.

Det har ungefär samma bärighet som ditt påstående baserat på en chatt.

Ja, hur tror du att jag vet det? Kan det möjligtvis vara som så att jag eller någon annan har varit i kontakt med berörda?
Citera
2014-01-17, 17:16
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Det låter på dig, utifrån dina inlägg här i tråden, att du har en ganska naiv och oerhört snäv syn på sexualitet. Antar att man utifrån det kan dra slutsatsen att du har rätt ringa erfarenhet av relationer, sexuella eller icke.

Det har ungefär samma bärighet som ditt påstående baserat på en chatt.

Ja, hur tror du att jag vet det? Kan det möjligtvis vara som så att jag eller någon annan har varit i kontakt med berörda?
Aktbilaga 9 i HD Mål nr Ö 1752 består av just den chatten.
Citera
2014-01-17, 17:30
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Om du vill diskutera Q:s eventuella sexuella erfarenheter, förslår jag att du startar en ny tråd.

Här är det diskuterade partiet i chatten.

Alla har rätt att ha egna åsikter om detta.

Är det någon som har ifrågasatt rätten till att ha egna åsikter i en sakfråga?

Vill man diskutera vad BDSM innehåller eller inte innehåller och huruvida utövare kan skilja mellan lek och verklighet föreslår jag att man besöker detta delforumet: (FB) BDSM, fetischism, parafili och kinky sex

Utifrån det diskuterade partiet kan man inte dra någon som helst slutsats kring huruvida BO kunde eller inte kunde skilja på lek och verklighet.
Citera
2014-01-17, 17:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Rätten kan inte heller utesluta att mannen är en tysk turist med en hembyggd isbjörnsfälla som kastar sopor.

LJ bevisade ingenting.
Desto större anledning att rätten får veta vem "kranen" är, var han bor samt vilka fordon han ev. kunnat leverera till FS i juli 2010.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in