2014-01-17, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
om någon i min familj säger att jag kan köra bil så ljuger personen, ja. För jag kan inte köra bil. Har kört på raksträckor 2-3 ggr max.

Jag vill bara veta om Fredrik talar sanning. Försvann luftgeväret från stugan eller inte?
Citera
2014-01-17, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Någonstans har du fått för dig att vittnens trovärdighet ökar ifall de mer eller mindre ordagrant kan återge sitt vittnesmål.

Dessvärre stämmer det inte med verkligheten utan ju mer ordagrant vittnet återger sin berättelse desto mer framstår den som inövad och därmed nedgraderas också vittnets trovärdighet.

Att vittnet dessutom har blivit handlett av en viss person med en tydlig agenda här i tråden gör ju inte saken direkt bättre.
Jag skulle precis svara Q detta.
Jag tyckte att det lät väldigt konstruerat och inte alls trovärdigt.
Har hon dessutom kontakt med Fs "anhängare" är det verkligen anmärkningsvärt för det blir jäv.
Hoppas HR läser här och ser att de inte ska lita på denna person.
Citera
2014-01-17, 14:24
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Bilkörning i skogen, det var ett elakt påhitt det också då?

Det är inte direkt ovanligt att folk i den Värmländska obygden lär sig att köra bil både tidigt och olovligt, så det säger jag inte något om. Däremot finner jag det underligt att du så bestämt förnekar något som beläggs av bilder, bildtexter och andras uppgifter.

jag ska väl inte behöva hålla med dig bara för att du vill det? Jag kan inte köra bil, den som har påstått det vet inte. Hade jag kunnat köra bil så hade jag väl sagt det, du säger ju dessutom att kvinnan som körde Ms bil inte kunde köra. Borde inte jag hävda att jag kan köra då? Eftersom ni vill få det till att det skulle vara jag som körde.
Citera
2014-01-17, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Har hon dessutom kontakt med Fs "anhängare" är det verkligen anmärkningsvärt för det blir jäv.

På vilket sätt blir det JÄV och vilka är Fs "anhängare" ?

Jag skulle tro att HR inte hänger här och läser, men tipsa gärna Polisen med din teori, 11414.
Citera
2014-01-17, 14:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Jag frågar dig, som jag frågade Sailfish. Åt vilket håll tycks jag ha påverkat ett oförändrat vittnesmål?
Citera
2014-01-17, 14:33
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Åt vilket håll tycks jag ha påverkat ett oförändrat vittnesmål?

En påverkan kan också vara i form av att hindra vittnet från att genomgå en minnesprocess där de faktiska minnen kommer fram och inte det som tredje part har fört fram till vittnet ifråga. Att solidifiera ett vittnes utsago är minst lika allvarligt som att försöka få vittnet att ändra sitt vittnesmål.
Citera
2014-01-17, 14:34
Bannlyst
Citat:
jag ska väl inte behöva hålla med dig bara för att du vill det? Jag kan inte köra bil, den som har påstått det vet inte. Hade jag kunnat köra bil så hade jag väl sagt det, du säger ju dessutom att kvinnan som körde Ms bil inte kunde köra. Borde inte jag hävda att jag kan köra då? Eftersom ni vill få det till att det skulle vara jag som körde.

Vilken tråkig tillvaro du måste ha. Du kan inte bekräfta eller dementera ett påstående från Fredrik. Då tror jag att han ljög om att luftgeväret försvann också.
Citera
2014-01-17, 14:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
En påverkan kan också vara i form av att hindra vittnet från att genomgå en minnesprocess där de faktiska minnen kommer fram och inte det som tredje part har fört fram till vittnet ifråga. Att solidifiera ett vittnes utsago är minst lika allvarligt som att försöka få vittnet att ändra sitt vittnesmål.
Jag blir alltså misstänkt för att påverka ett vittne att behålla sin historia, istället för att glömma en del och fylla minnet med osanningar, som är den vanliga minnesprocessen.
Citera
2014-01-17, 14:37
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:

Det är skillnad mellan att kunna fysiskt köra en bil och att kunna köra bil korrekt. De som på inhägnad mark eller ute i skogen har lärt sig att framföra ett fordon kan handlagen men överskattar väldigt ofta sin förmåga, därav att det går alldeles för fort och inte alldeles korrekt utifrån lagstiftning eller körskola sett.

Förresten, blev det ingen häktesträff klockan 14 eller var det en blixtvisit?
Citera
2014-01-17, 14:40
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Det är skillnad mellan att kunna fysiskt köra en bil och att kunna köra bil korrekt. De som på inhägnad mark eller ute i skogen har lärt sig att framföra ett fordon kan handlagen men överskattar väldigt ofta sin förmåga, därav att det går alldeles för fort och inte alldeles korrekt utifrån lagstiftning eller körskola sett.

Förresten, blev det ingen häktesträff klockan 14 eller var det en blixtvisit?
jag visste inte att han skulle träffa någon kl 14
Citera
2014-01-17, 14:41
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag blir alltså misstänkt för att påverka ett vittne att behålla sin historia, istället för att glömma en del och fylla minnet med osanningar, som är den vanliga minnesprocessen.

Sett till aktuellt vittnes mail- och telefonkontakt med polisen och de i dessa förekommande uppgifterna finns det en hel del som har försvunnit - ja.

En lögn är en lögn oavsett hur många gånger den berättas eller hur var det med avkastningen för 2009 och med tågavgången från spår 2 vid Stora Höga station?

Du är uppenbarligen van vid att ljuga och sedan förtiga det hela.
Citera
2014-01-17, 14:42
Medlem
klokastiklassens avatar
När förhördes KH (första gången) av polis om vad hon såg på vägen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in