2014-01-17, 12:18
Medlem
Konservatics avatar
Saffy säger alltså att hon inte skrivit sedan 2010 men enligt hennes användare så skrev hon så sent som 2011 - 08..

Trovärdigt vittne
Citera
2014-01-17, 12:21
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Saffy säger alltså att hon inte skrivit sedan 2010 men enligt hennes användare så skrev hon så sent som 2011 - 08..

Trovärdigt vittne

Vi bör nog vara försiktiga med tolkningen av årtalet, kan vara ett skrivfel ifrån bloggarens sida.
Åklagaren har ju fått utskrifter på hennes inlägg, så de har full koll.
Citera
2014-01-17, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vi får hoppas LJ har kryat på sig. Då kan det bli extra kul.
Är du nöjd med förhöret med LJ?
Citera
2014-01-17, 13:56
Medlem
Jag tycker att LJs förhör bekräftar att han sett F med paket, men det är märkligt att han inte ser att det är hennes bil. Jag litar mer på "tjatiga" fruns tidsuppfattning än Ls, han tror att han såg Kalsongmannen 00.10 (?) men det kan alltså varit 01 eller 02 också.
Om det tar 10 minuter att köra hem och han blir hämtad på macken.
Senare ser han att det är hennes bil (pendelparkeringen).
Senast redigerad av Otherland162 2014-01-17 kl. 13:58. Anledning: Stavfeeeel
Citera
2014-01-17, 13:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Är du nöjd med förhöret med LJ?
Nej, jag hade gärna sett att han kunde precisera datum mer, inte bara den veckan eller nästa. Gärna också om han kunde ha identifierat bilen och föraren.

Är du nöjd med förhöret?
Citera
2014-01-17, 13:59
Medlem
Hur många tror att "Saffy" blivit påverkad av herrklubben?
Citera
2014-01-17, 14:01
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Nej, jag hade gärna sett att han kunde precisera datum mer, inte bara den veckan eller nästa. Gärna också om han kunde ha identifierat bilen och föraren.

Är du nöjd med förhöret?
Han verkar ha levt liknande liv som fs , dvs utan klocka .
Men hans fru verkar ha haft huvudet på skaft som tur är
Citera
2014-01-17, 14:16
Bannlyst
Citat:

Är du nöjd med förhöret?
Nej. Håller med dig!
Citera
2014-01-17, 15:21
Medlem
Konservatics avatar
Så här står i fup "Kia tog fram foto nr. 7 och sade, "om det inte var en kvinna som körde bilen, så skulle
jag kunna tänka mej att det skulle kunna vara han, om han har håret uppsatt på det
viset"."
Gissa vem nr 7 är?
Citera
2014-01-17, 15:30
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Nej. Håller med dig!
Det framgår ju i fupen? Vid samtal med Margareta så visade det sig att det är hennes man, Lennart, som gjort
iakttagelsen. Lennart berättar att han är missbrukare och är ibland ute på nätterna. Vid 00:15-
00:30 tiden på natten 2010-07-28, hade Lennart och två kamrater varit ute och åkt bil.
Kamraterna skulle skjutsa hem Lennart till hans och Margaretas bostad i Spekeröd.
Citera
2014-01-17, 16:37
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Det framgår ju i fupen? Vid samtal med Margareta så visade det sig att det är hennes man, Lennart, som gjort
iakttagelsen. Lennart berättar att han är missbrukare och är ibland ute på nätterna. Vid 00:15-
00:30 tiden på natten 2010-07-28, hade Lennart och två kamrater varit ute och åkt bil.
Kamraterna skulle skjutsa hem Lennart till hans och Margaretas bostad i Spekeröd.

Man läste ur förhör sedan tidigare med alla som vittnar pga den långa tiden som varit emellan domstolsturerna. Det är inget HR missar utan det kommer med, och om inte annat i åklagarens slutplädering.

Lennart gjorde det bra i dag till skillnad från ett stjärnvittne som haft en avgörande betydelse innan.
I dag kan man nog bortse från det vittnet som inte sett något direkt som styrker att det va vare sig Marinas bil eller Marina. He he, roligt så länge det varade.
Citera
2014-01-17, 16:59
Medlem
letsdoits avatar
Vittnet LJ med sina olika telefoner, skumma kompisar mm måste betraktas som ett svajigt vittne. Dock tror jag inte att rätten helt kan utesluta att det varit en mycket stressad FS som LJ sett i aktion: iklädd kalsonger (för att inte i onödan behöva slänga bort en massa besudlade kläder), mitt i natten, med en stor last invirad i vit plast – och med ett signalement som stämmer in på just FS.

Vittnet LJ i kombination med de skogsarbetare som i dag vittnat om utstickande grenar som lätt kunnat åstadkomma repor på de bilar som i juli 2010 dristat sig in på Sigges väg, Hyundaiens misstänkta 12-15 mils extra körsträcka, misstanken att MJ:s bil flyttats från norra till södra delen av pendelparkerkingen, FS:s försök att dölja att han åkt till Brobacka-området samt det faktum att FS tidigare haft tillgång till flera ekipage (FUP, s. 811) aktualiserar ett högst väsentligt spörsmål:

Får vi be om ”kranens” namn och adress – eller rätten måste betrakta FS:s förehavanden i Brobacka såsom rimligen kopplade till mordet på MJ. – Även om FS:s förevändning att inte uppge kranens namn är att denne aldrig skulle erkänna att FS besökt honom så är det av största vikt att få veta vilka fordon som kranen disponerade i juli 2010.
Senast redigerad av letsdoit 2014-01-17 kl. 17:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in