2014-01-17, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
[b]
Att advokaten inte bryr sig om att ställa en enda fråga till denne eller andra visar ju bara...
ja, det kan ni fundera ut själva...

Jag antar att JE utstrålade trovärdighet och att stjärtadvokaten insåg att han inte hade något att hämta där, snarare skulle det förstöra. JE är en av de få rimliga alternativen som Hansson tvingas backa ifrån.

Tio små indianer... (nedräkningen pågår för fullt!)
Citera
2014-01-17, 07:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ingen har påstått att filten inte har fått en enda blodmolekyl på sig. Molekyler är så små att de inte syns för blotta ögat.

De använde andra metoder än blotta ögat när de konstaterade att det inte fanns blod på filten. Mikroskop och leukomalakitgrönt som tar fram blod om det finns något. Det fanns inget blod på filten.
Citera
2014-01-17, 07:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
De använde andra metoder än blotta ögat när de konstaterade att det inte fanns blod på filten. Mikroskop och leukomalakitgrönt som tar fram blod om det finns något. Det fanns inget blod på filten.
Endast en fläck testades med leukomalakitgrönt. Det står inget om att mikroskop användes. Håll dig till sanningen.
Citera
2014-01-17, 08:14
Bannlyst
I fyndet låg en flerfärgad fleecefilt. Varför gjorde Fredrik sig av med den? Var den blodig? Hur fan har det blodet fastnat i så fall? (ironi)
Senast redigerad av pacifiera 2014-01-17 kl. 08:16.
Citera
2014-01-17, 08:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
[b]
Att advokaten inte bryr sig om att ställa en enda fråga till denne eller andra visar ju bara...
ja, det kan ni fundera ut själva...

Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Advokaten frågar knappt någonting när vittnena har givit sin utsago

Vad skall han fråga ?
Ingen av dem påstår eller binder FS till något brott.
Citera
2014-01-17, 08:17
Bannlyst
Citat:
I fyndet låg en flerfärgad fleecefilt. Varför gjorde Fredrik sig av med den? Var den blodig? Hur fan har det blodet fastnat i så fall?

Ja har du någon gissning ?
Fanns det någon luftspalt mellan den och MJs kropp ?
Citera
2014-01-17, 08:21
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det skulle ju vara underbart om Svenkvist drog den valsen ihop med den leviterande bilen, eller hur ?

Han gör sämre ifrån sig än Kvarnström, den fd sparkade åklagaren numera målsägarbiträde, hur det nu är möjligt
Källa på det fetade om du är "seriös", annars trollar du bara med detta...
Jag vet att PÅK blev pist för han inte fick fortsätta med åtalet mot FS, detta var orsaken till varför han sa upp sig det är fakta ang. varför han slutade..Sluta att upprepa dina lögner ang. att han fått sparken för du är inte seriös ang detta....
PÅK var helt rätt ute, för det var FS som sköt o gömde MJ ingen tvekan alls om detta..
FS kommer att fällas för vad han gjort allt annat är uteslutet
Citera
2014-01-17, 08:22
Bannlyst
Citat:
Ja har du någon gissning ?
Fanns det någon luftspalt mellan den och MJs kropp ?

Jag behöver inte gissa. Jag vet att blod som är kladdigt fastnar även på ren plast.
Citera
2014-01-17, 08:23
Bannlyst
Citat:
Jag behöver inte gissa. Jag vet att blod som är kladdigt fastnar även på ren plast.

Fastnar det på luft ?

Citat:
A: men det testet innehååller flera saker som vi pratat om tidigare och de använde oxblod. Om man spänner en fleecefilt över absoberingstyget - kan det då bli en luftspalt?
EG: det behöver man göra experiment på men min uppfattaning är att tyget följer sängbotten, så nej.
Citera
2014-01-17, 08:28
Bannlyst
Citat:
Fastnar det på luft ?

Du tror på den där gissningen från försvaret att det bildats en luftspalt. Vad händer med luftspalten när madrasser täcken och annat läggs på. Är luftspalten trots det kvar? Eller pressas filten mot resårbotten?
Citera
2014-01-17, 08:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du tror på den där gissningen från försvaret att det bildats en luftspalt. Vad händer med luftspalten när madrasser täcken och annat läggs på. Är luftspalten trots det kvar? Eller pressas filten mot resårbotten?
Hur ska Fnurra-pa-traden veta det? Enligt EG behövs experiment.
Citera
2014-01-17, 08:32
Bannlyst
Citat:

Fråga Enar, han behöver göra ett experiment för att veta.
Citat:
EG: det behöver man göra experiment på men min uppfattaning är att tyget följer sängbotten, så nej.
Advokaten gissar inte, han har en uppfattning - den är lika god som Enars - Enar har berättat hur det kan bevisas. Är det gjort ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in