2014-04-07, 10:48
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Hur går det här ihop med att han säger sig ha haft sex med Marina den 27:e?
Men största sannolikhet fanns hans DNA i hennes kropp i så fall, alltså hade han anledning att gömma henne

Är det så att mördaren fredrik svensson våldtog Marina innan han brutalt mördade henne? Var det därför han garderade sej med att säga att dom hade sex den dagen. För han kunde ju inte veta när dom skulle hitta henne.

Är i såfall inte första gången han har våldtagit kvinnor och säkert inte sista gången.

Han är en riktigt obehaglig person
Citera
2014-04-07, 10:50
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Anledning att gömma henne, just det du påstod.

Du talar emot dig själv, fast du inser inte det själv.
Om han nu hade sex med henne, så är det väldigt stor sannolikhet att hans DNA fanns inne i hennes
kropp. Det talar emot ditt påstående.
Hur skall FS veta att MJ eventuellt haft sex med nån annan, det fanns heller inga spår efter nån annan..
Citera
2014-04-07, 10:52
Medlem
Citat:
Anledning att gömma henne, just det du påstod.

Ursäkta vad är det jag inte förstår? Har har haft all anledning att gömma kroppen, det är bara att se hur det gått i rätten: ingen kropp - han har gått fri. Hittad kropp - han sitter inne.

Som sagt all anledning att gömma kroppen.
Citera
2014-04-07, 11:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du talar emot dig själv, fast du inser inte det själv.
Om han nu hade sex med henne, så är det väldigt stor sannolikhet att hans DNA fanns inne i hennes
kropp. Det talar emot ditt påstående.
Hur skall FS veta att MJ eventuellt haft sex med nån annan, det fanns heller inga spår efter nån annan..

Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Ursäkta vad är det jag inte förstår? Har har haft all anledning att gömma kroppen, det är bara att se hur det gått i rätten: ingen kropp - han har gått fri. Hittad kropp - han sitter inne.

Nej, om DNA från en man som säger sig inte ha haft sex med Marina finns i kroppen är denne belagd med lögn om kroppen återfanns snart. FS hade ingen anledning att gömma kroppen av den anledningen, eftersom han säger att han har haft sex med henne.
Citera
2014-04-07, 11:17
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc

Det har man konstaterat i sin dom, så det finns inget tvivel om den saken.
Det va i princip bara Fredrik som hade anledning att röja bort kroppen och dölja alla spår.
Att man inte förstår är en sak men domen är tydlig och det enda som är väsentligt i sak.-
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-04-07 kl. 11:19.
Citera
2014-04-07, 12:17
Medlem
Skribent-1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Är det så att mördaren fredrik svensson våldtog Marina innan han brutalt mördade henne? Var det därför han garderade sej med att säga att dom hade sex den dagen. För han kunde ju inte veta när dom skulle hitta henne.

Är i såfall inte första gången han har våldtagit kvinnor och säkert inte sista gången.

Han är en riktigt obehaglig person

Du vet att han inte är dömd för våldtäkt. Du kan heller inte veta säkert vad han gjort eller inte gjort mot före detta flickvänner. Varför är det så svårt att hålla sig till sanningen?
Citera
2014-04-07, 12:26
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skribent-1
Du vet att han inte är dömd för våldtäkt. Du kan heller inte veta säkert vad han gjort eller inte gjort mot före detta flickvänner. Varför är det så svårt att hålla sig till sanningen?

Jag håller mej till sanningen, även om han inte är dömd för våldtäkt så innebär det inte att han inte har våldtagit någon, det hoppas jag att även du förstår. Jag har kört för fort många gånger, men jag är inte dömd för det, har jag inte kört för fort då??

När det gäller mördaren fredrik svensson är allt möjligt när det kommer till våldshandlingar oavsett det gäller djur eller människor. Nu senast mördade han Marina, vad kommer härnäst? Då flertalet personer, helt oberoende om varandra vittnat om att mördaren fredrik svensson är våldsam mot både djur och människor så finns det inga som helst tveksamheter om detta. Sen att du väljer att stå på en mördares sida och ständigt försvara denne är bara att beklaga.
Citera
2014-04-07, 12:58
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Nej, om DNA från en man som säger sig inte ha haft sex med Marina finns i kroppen är denne belagd med lögn om kroppen återfanns snart. FS hade ingen anledning att gömma kroppen av den anledningen, eftersom han säger att han har haft sex med henne.

Men stopp och belägg!
Du säger först att:
Citat:
Det faktum att kroppen blev gömd talar mot FS som GM, eftersom syftet var sannolikt att dölja DNA i kroppen. Det behövde inte FS göra.

Det stämmer inte om FS hade sex med Marina den 27:e, (som han påstår) då hade han all anledning att gömma henne, tvärt emot ditt resonemang.
Om DNA från nån annan skulle påträffas är oväsentligt i förhållande till om FS hade en anledning att gömma henne eller inte, då han har svårt att veta ifall MJ hade sex efter att dom haft sex. Mot förmodan om han vetat om detta istället, då minskar hans motiv att gömma henne drastiskt, det borde även du inse.

Det är också väldigt långsökt att tro att Marina blev mördad efter att hon haft sex med någon annan, som dessutom gör allt för att dölja brottet.

Förenklat kan man säga så här:
FS hade motiv att gömma henne om han hade sex med henne (och haft ihjäl henne eller bara haft ihjäl henne)
FS hade inget motiv att gömma henne ifall hon haft sex med nån annan efter den 27:e

Om man vänder på ditt resonemang, alltså om kroppen inte var gömd utan fanns i hemmet.
Det skulle alltså tala för mer FS som gärningsmannen jämfört om hon var gömd i skogen?
Citera
2014-04-07, 13:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men stopp och belägg!
Du säger först att:

Det stämmer inte om FS hade sex med Marina den 27:e, (som han påstår) då hade han all anledning att gömma henne, tvärt emot ditt resonemang.
Om DNA från nån annan skulle påträffas är oväsentligt i förhållande till om FS hade en anledning att gömma henne eller inte, då han har svårt att veta ifall MJ hade sex efter att dom haft sex. Mot förmodan om han vetat om detta istället, då minskar hans motiv att gömma henne drastiskt, det borde även du inse.

Det är också väldigt långsökt att tro att Marina blev mördad efter att hon haft sex med någon annan, som dessutom gör allt för att dölja brottet.

Förenklat kan man säga så här:
FS hade motiv att gömma henne om han hade sex med henne (och haft ihjäl henne eller bara haft ihjäl henne)
FS hade inget motiv att gömma henne ifall hon haft sex med nån annan efter den 27:e

Om man vänder på ditt resonemang, alltså om kroppen inte var gömd utan fanns i hemmet.
Det skulle alltså tala för mer FS som gärningsmannen jämfört om hon var gömd i skogen?
Men det är precis det jag skriver i citatet. FS behövde inte gömma kroppen. Däremot en annan man, som hade sex med Marina, hade anledning att gömma kroppen.
Citera
2014-04-07, 13:20
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Men det är precis det jag skriver i citatet. FS behövde inte gömma kroppen. Däremot en annan man, som hade sex med Marina, hade anledning att gömma kroppen.

Sluta slingra dig, det är inte alls så du skriver.
Det här är vad du skriver:
Citat:
Det faktum att kroppen blev gömd talar mot FS som GM, eftersom syftet var sannolikt att dölja DNA i kroppen. Det behövde inte FS göra.

Om FS haft sex med MJ har han således också motiv att gömma kroppen, eftersom han vet att ingen annan haft sex med henne och att han haft ihjäl henne.
Han har alltså alla motiv i världen att gömma henne för om han inte gömmer henne så pekar alla spår mot honom.
Citera
2014-04-07, 15:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Sluta slingra dig, det är inte alls så du skriver.
Det här är vad du skriver:

Om FS haft sex med MJ har han således också motiv att gömma kroppen, eftersom han vet att ingen annan haft sex med henne och att han haft ihjäl henne.
Han har alltså alla motiv i världen att gömma henne för om han inte gömmer henne så pekar alla spår mot honom.
Nej, avsaknad av DNA från alternativ GM säger ingenting. Marina kan ha dött innan de planerade att ha sex. FS kunde ha lämnat kroppen i sängen.
Citera
2014-04-07, 15:46
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Saken är den att han först vid vallningen uppger att han promenerat vid Ålevatten. Och då runt den tiden då sms skickades från Marinas telefon.
Han påstod på vallningen att han satt i en bergskreva eller liknande. Och det va den tiden då M satt i sin bil, och om detta stämde så skulle Fredrik sett hans bil rakt framför sig vilket han inte gjorde.
Fredrik såg inget alls, så Fredrik ljög.

Nej, Marina är inte hemma mellan alla hans in och ut turer och vad han håller öppet för är sinnesförvirrat. Nej, i förhören innan vallningen säger han inget om promenaden vid Ålevatten. Och det har man ju tagit fasta på dessutom och även överåklagare Eriksson skickade förfrågan till Nejding om var Fredrik påstod sig ha suttit. Och då fick han snabbt svar om att det va just där M*ttias satt i sin bil.

Han visste inte att Marinas mobil pejlades. Hur kan ni veta det säger han och han säger ja men så exakt kan ni väl inte veta osv. Han åker på det helt klart. Hade han däremot vetat att man kollar var mobiler befinner sig, så hade han inte vare sig sms:at eller gjort förfrågan på fordonet.

Hur fan ska Marina va hemma om hon gör en förfrågan på M;s fordon som befinner sig vid Ålevatten?
Det får jag inte att gå ihop.

http://vocaroo.com/i/s1V5xv9GHphh
Ålevattenproblematiken har dryftats en hel del i tråden och olika hypoteser har prövats. Efter att det sista (raderade) sms:et tagits fram bildas en sammanhängande kedja av sms från MJ:s mobil som alla har ett syfte: att ge sken av att MJ åkt till L-köping. Brottsplanen bör – åtminstone initialt - ha varit att MJ skulle träffa någon som bodde i L-köping: Hon åker till bankomaten och tar ut 10.000 kr, åker hem igen, plockar bland sina grejer ett tag, för att sedan åka i väg. FS har fått order om att hålla sig borta kommande natt. Det nödtvungna besvarandet av systerns sms ställer dock till förtret; FS har befunnit sig under Kode O när han tvingats besvara systerns påringning. Han vill inte riskera att någon vid denna tidpunkt ska avlägga visit, och han tvingas hitta på en anledning till varför MJ inte ska komma att infinna sig på T för att åka wakeboard. För att understryka att det är MJ som avsänder sms:en kan han ha kompletterat med en fordonsfråga på en bil han ser bör ha kommit från Stora Höga-hållet (eller i vart fall ha passerat avtagsvägen). Klockan är då 14:39:28. Han har ingen aning om att föraren kommer att stanna vid rastplatsen. – Alternativet är att han placerar sig själv – och MJ:s mobil - vid samma rastplats som MN stannat till för att ringa – vilket förefaller osannolikt.

FS berättar långt före vallningen att han har promenerat till Ålevatten – väl medveten om vilka sms han avsänt från MJ:s mobil:
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 957f
FS använder MJ:s mobil vid tre tillfällen: 1) När han tvingas svara MJ:s syster, 2) När han knappt sex min därefter sms:ar en fordonsfråga, 3) När han från Stora Höga-trakten sms:ar sig själv. Inte för inte ”glömmer” han sin mobil kyrkogårdsnatten.
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 997
Okej. Men sen har vi ju det här med bilregistret också som är väldigt konstigt. För att 14.30 (ohörbart) den 28:e så säger hon ju till systern att hon "är i Linköping" eller "är på väg till Linköping" och då borde hon väl inte vara ute i skogen vid Ålevattnet nånstans där den här killen är som blir registrerad?
Inte en aning. Jag vet inte och jag kan inte spekulera i det heller eftersom jag vet inte. Hon kan ju ha mött honom på vägen, jag menar… det är ju inget jag kan säga nånting om heller, för det är ju ingenting jag vet nånting om. Jag vet inte.
Senast redigerad av letsdoit 2014-04-07 kl. 16:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in