2014-01-16, 21:14
Avslutad
Hej!
Det är så att jag hamnat i ett jobbigt läge med min dator nu. Igår hade jag problem med itunes, jag letade upp en fix www.ihackintosh.com/2009/07/irecovery-iphone-recovery-mode-loop-restart , och laddade ned filen som länkas där.

Senare upptäckte jag att fixen endast funkar med 32-bit system, försöker man använda det på ett 64-bits så sätter filen alla datorns USB-portar helt ur funktion. Det är denna sits jag är i nu... Jag har windows 8 också vilket inte direkt gör det hela lättare, eftersom man inte kan starta i safe-mode på samma sätt..

Jag kan alltså inte använda tangentbord, mus eller någonting som ansluts via en USB-port, detta gör det omöjligt för mig att logga in och ta bort filen som orsakar detta (LibUsb-Win32 heter den). Enda möjliga lösning jag ser är att reseta hela pc:n, och inte ens det kan jag göra nu eftersom jag inte hittar CD:n.

Finns det något dator-geni där ute som kan hjälpa mig ur denna sits?
Citera
2014-01-16, 21:20
Medlem
SlutaCiteraMigTacks avatar
Gör en systemåterställning, ändra datumet tillbaks till när allting fungerade.Ja just tangentbordet funkar inte .
Citera
2014-01-16, 21:26
Medlem
sommarlovs avatar
Om du har PS/2 anslutning, låna någons annan tangentbord och mus.
Du vet den där äldre runda fåniga kontakten...
Citera
2014-01-16, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Om du har PS/2 anslutning, låna någons annan tangentbord och mus.
Du vet den där äldre runda fåniga kontakten...

Funkar en sådan tror du ? Då kan TS koppla ett annan tangentbord där, men USB funkar inte då eller?

http://www.netonnet.se/art/dator/kabel-och-kontakt/kvm_ps2/nedis-keyboardadapusba-1xps2f/142528.4206/
Senast redigerad av SlutaCiteraMigTack 2014-01-16 kl. 21:45.
Citera
2014-01-16, 21:55
Avslutad
Har försökt med trådlös mus/tangentbord som hade både en sån rund sladd, som ni länkade ovan, och en usb-kontakt. Detta fungerade ej tyvärr, gissar att usb anslutningar inte får vara inblandade alls ifall det ska fungera.
Citera
2014-01-16, 22:05
Medlem
Låna riktiga prylar som har sladd. Adaptrar, trådlösa, USB och andra avancera varianter bruka inte funka när man väl hamnat i det här läget.
Citera
2014-01-16, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Låna riktiga prylar som har sladd. Adaptrar, trådlösa, USB och andra avancera varianter bruka inte funka när man väl hamnat i det här läget.

Denna har väl sladd ? Knepigt falla detta för TS

http://www.dustinhome.se/product/5010128697/cherry-tangentbord-g83-6105-svart-ps2/?s=c&c=1#intcmp=con_con

http://www.dustinhome.se/product/5010108812/mus-optisk-2-knappar-scroll-usb-ps2-svart-silver/?s=c&c=1#intcmp=con_con
Senast redigerad av SlutaCiteraMigTack 2014-01-16 kl. 22:21.
Citera
2014-01-16, 22:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98

Skulle du kunna länka till någonstans jag kan köpa sådana?
Citera
2014-01-16, 23:15
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Skulle du kunna länka till någonstans jag kan köpa sådana?

Har du PS/2 kontakter på datorn? 1 eller 2?

När du väl hittat PS/2 grejerna så kom ihåg att de måste vara anslutna när du startar datorn.

Du kan säkert hitta PS/2 grejer i soprummet om ni har sådant.
Citera
2014-01-17, 17:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Har du PS/2 kontakter på datorn? 1 eller 2?

När du väl hittat PS/2 grejerna så kom ihåg att de måste vara anslutna när du startar datorn.

Du kan säkert hitta PS/2 grejer i soprummet om ni har sådant.

Jag har ett sånt där runt uttag i min dator, ett sådant som den här musen skulle passa i http://www.ps2mouse.com/images/PS2_Mouse2.jpg

Har även ett ps2 fast dess sladdar ser ut mer såhär: http://img.tradera.com/images/742/144750742_ff814000-e930-4eea-b734-4c80160342a8.jpg och dessa passar inte i datorn.

Gissar att jag behöver köpa en mus eller tangentbord med en sådan kontakt, vet någon var jag kan göra detta?

OT: Kan moderatorn EckiEcki vara vänlig att förklara varför jag fått varning för brott mot 0.04. Korspostning i och med denna tråd? Jag har inte startat flera trådar eller postat samma fråga i flera trådar?
Citera
2014-01-17, 19:18
Avslutad
Har nu testat med en mus med ps/2 kontakt men det funkerade inte Även den porten på datorn verkar vara blockerad...
Värt att nämna är att USB-portarna fungerar i början när man startar datorn, jag kan använda tangentbordet för att välja hur jag vill boota datorn och sånt. Det är först när jag kommer till inloggningen som alla portar slutar fungera.
Finns det något man kan göra för att reseta PC:n under den här tiden innan man loggat in? Jag har som sagt windows 8 så kan ej trycka på F8 för att starta i safe-mode vilket, jag tror, hade kunnat lösa mina problem.
Citera
2014-01-18, 05:55
Medlem
Du glömde väll inte koppla in PS/2 prylarna innan du startade datorn?

Glömde inte att sätta in PS/2 prylen i rätt PS/2 port (om datorn har 2 st portar)?
Funkar inte om satt musen i tangentbordets PS/2 port.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in