2014-01-16, 20:49
Medlem
Grandiosos avatar
Vittnet DA i rätten idag:

DA: Hon var inte så glad, hon berättade att hon hade en labil inneboende, hon sa aldrig sambo eller ex-pojkvän utan pratade bara om inneboende. jag visste att det var sambos när de var ihop men jag visste aldrig att inneboenden var samma person som hennes fd sambo. Hon berättade på MSN vid flera tillfällen att hon hade problem med sin inneboende och att han var labil - även före den 27-28 juli. Vi hade planerat att träffas i början på juli (9-11 enl. åklagaren) men det blev inte av.

Blev inte av alltså. Så är det med det. Kan något annat bevisas kanske?

Vittnet JE:

JE: för specifika detaljer får ni kolla på förhöret men vad jag kommer ihåg idag var det i maj. På darkside. Det är en community för BDSM. Man hittar varandra genom olika profiler där man berättar om sina intressen. Jag skrev till henne första gången. Hon beskrev sig som mogen, vänlig, dominant. Jag kan inte svara på om det är vanligast med dominanta män eller kvinnor. Första gången träffades vi på LIseberg. Efter att vi träffats på Darkside, pratade vi via chattprogram, sms och facebook på datorn. det är vanligt att man går över till andra sätt att umgås på nätet. efter första gången på darkside umgicks vi inte mer där. Vi träffades IRL 8 ggr. Det var vänskapsträffar, vi var och fikade, var på en utställning, på min arbetsplats, jag var på hennes gårdsplan en gång men aldrig inne hos henne. Jag var på väg bort ifrån mitt sexintresse men det klickade inte med Marina så vi umgicks bara som vänner. Hon ville nog mer än jag.

http://www.rättegång.se/spekerod/spekerod-dag-4/

Aldrig inne hos henne alltså. Nix. Kan något annat bevisas kanske?

Bort med dessa och alla andra också för den delen. Utom han som sitter åtalad för mord
i rätten. Det är bara han kvar. Har aldrig funnits någon annan aktuell heller. Bör inses av alla.
Citera
2014-01-16, 20:49
Medlem
MrsMagoos avatar
En fågel kvittrar att Fidde och Madde har förlovat sig. Är det hans kontrollbehov som gör sig gällande så hon ska vänta i si så där 10 år framöver. Jag tror inte det håller ihop och vem vill vänta i 10 år?

I alla fall så Jan Svensson som är utomlands som ska vittna kommer cementera SW vittnesmål.
Båda är upptagna i resningsansökan av lagexperten RÅ och HD beviljade resning.
Så det är väl inte mycket mer att nämna än att RÅ har rätt och HD höll med om att resningsgrunderna är belagda, och ett litet påpekande om Fiddes sk sanningar.

När KH berättar sitt hoppas jag man får något gott till kaffet i pausen så man inte skrattar ihjäl sig.
God espresso finns och en snacks, så det går nog att njuta mellan varven under förhandlingens gång.
Citera
2014-01-16, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, han bör ha parkerat Hyundaien före kl. 06:30 då den observerades av vittnet JS på södra sidan av pendelparkeringen. Sedan bör han ha tagit sin Lupo och åkt hem ett tag, för att så småningom dra sig in mot Stora Höga och avsända ett sms till sig själv med innebörden att MJ skulle stanna kvar i Linköping ytterligare en natt.

OK, så vi pratar om en riktig mastermind skurk här, man måste säga att han lyckades väl FS.

Har man hittat peruken som FS hade på sig när han tokkörde som MJ på småvägarna ?
Citera
2014-01-16, 20:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vittnet DA i rätten idag:

DA: Hon var inte så glad, hon berättade att hon hade en labil inneboende, hon sa aldrig sambo eller ex-pojkvän utan pratade bara om inneboende. jag visste att det var sambos när de var ihop men jag visste aldrig att inneboenden var samma person som hennes fd sambo. Hon berättade på MSN vid flera tillfällen att hon hade problem med sin inneboende och att han var labil - även före den 27-28 juli. Vi hade planerat att träffas i början på juli (9-11 enl. åklagaren) men det blev inte av.

Blev inte av alltså. Så är det med det. Kan något annat bevisas kanske?

Vittnet JE:

JE: för specifika detaljer får ni kolla på förhöret men vad jag kommer ihåg idag var det i maj. På darkside. Det är en community för BDSM. Man hittar varandra genom olika profiler där man berättar om sina intressen. Jag skrev till henne första gången. Hon beskrev sig som mogen, vänlig, dominant. Jag kan inte svara på om det är vanligast med dominanta män eller kvinnor. Första gången träffades vi på LIseberg. Efter att vi träffats på Darkside, pratade vi via chattprogram, sms och facebook på datorn. det är vanligt att man går över till andra sätt att umgås på nätet. efter första gången på darkside umgicks vi inte mer där. Vi träffades IRL 8 ggr. Det var vänskapsträffar, vi var och fikade, var på en utställning, på min arbetsplats, jag var på hennes gårdsplan en gång men aldrig inne hos henne. Jag var på väg bort ifrån mitt sexintresse men det klickade inte med Marina så vi umgicks bara som vänner. Hon ville nog mer än jag.

http://www.rättegång.se/spekerod/spekerod-dag-4/

Bort med dessa och alla andra också för den delen. Utom han som sitter åtalad för mord
i rätten. Det är bara han kvar. Har aldrig funnits någon annan aktuell heller. Bör inses av alla.

Den trådmisstänkte JE va inget Hansson gjorde någon affär av. Ställde han ens frågor?
Han kanske fick ta en valium efter hans hemska uppträdande då man fick stoppa honom.
Nåväl det hjälper inte vad han vräker ur sig och rapporteringen om att folk va innanför avspärrningen på Spekeröd va långt efter den 2-4 augusti, så det har ingen som helst betydelse.
Citera
2014-01-16, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Det finns ett fingeravtryck, kan det vara JE eller DAs ?
Isf. har Polisen hittat mördaren.

Bort med listan på 176 män i smygmobilen, bort med listan från kontakterna på Darkside, bort med dumma vittnen som säger att MJ kan levat.

Vart är bevisen, vart är vittnena som skall ställa utom rimligt tvivel att FS mördade MJ ?
Citera
2014-01-16, 20:56
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han hade koll på sådana bilar, sa han. Ser han inte en 20 meter framför nosen har han inte koll.
När man har parkerat sin bil är man väl mer inriktad på att hinna till tåget:

Här ser man såväl norra som södra sidan:
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2wqe611&s=4#.Uo84emkV_Mw

Tror du att SW hade som rutin att inspektera hela parkeringsplatsen?
Citera
2014-01-16, 20:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Måste han verkligen ha haft blicken mot den parkerade bilen om han går till perrongen för tågresa mot Gbg?
Tågen stannar i jämnhöjd med den norra (västra) parkeringen och man kan gå rätt från parkeringen rakt upp på perrongen och sedan direkt in i tåget.

Stora Höga station från syd:
http://www.panoramio.com/photo/24148242

Stora Höga station från norr:
http://www.panoramio.com/photo/24148240

Som synes ligger spår 2 i direkt anslutning till parkeringen och från detta spår går tågen till Gbg, samt de tåg vars ankomsttider från Göteborg inte krockar med tåg från Strömstad/Uddevalla. De senare är de enda tåg, utöver godstågen som trafikerar spår 1.
http://www5.trafikverket.se/trafikinformation/(S(k3ycdkbsk5tc4r55sgxqus55))/WebPage/TrafficSituationCity.aspx?JF=7&station=74,Sth&arri vals=0&nostat=1

Du borde ha lite mer koll om du ska ge dig ut på jakt efter felaktigheter och påstå att vittnen ljuger eller är blinda.
Vi har vänstertrafik på järnvägen i Sverige. För att komma till det södergående tåget mot Göteborg så måste han korsa järnvägen till östra sidan här: https://anonfiles.com/file/21a8564fa7e08c6e917525b05e3e66c2
Citera
2014-01-16, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Den trådmisstänkte JE va inget Hansson gjorde någon affär av. Ställde han ens frågor?
Han kanske fick ta en valium efter hans hemska uppträdande då man fick stoppa honom.
Nåväl det hjälper inte vad han vräker ur sig och rapporteringen om att folk va innanför avspärrningen på Spekeröd va långt efter den 2-4 augusti, så det har ingen som helst betydelse.

Det är av betydelse när Enar ljuger i sitt protokoll om huruvida det var bevakning eller ej.
Enar går inte att lita på, han ljög om att blodet inte kan sprida sig, trots att hans egna "experiment" visade att 12cm var inga problem

Enar kommer få en speciell plats i MHs slutpläddering skulle jag tro, under avdelningen gärningsmannastyrd utredning.
Citera
2014-01-16, 21:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
När man har parkerat sin bil är man väl mer inriktad på att hinna till tåget:

Här ser man såväl norra som södra sidan:
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2wqe611&s=4#.Uo84emkV_Mw

Tror du att SW hade som rutin att inspektera hela parkeringsplatsen?
Nej, jag tror att han hade som rutin att titta rakt fram.
Citera
2014-01-16, 21:03
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
En fågel kvittrar att Fidde och Madde har förlovat sig. Är det hans kontrollbehov som gör sig gällande så hon ska vänta i si så där 10 år framöver. Jag tror inte det håller ihop och vem vill vänta i 10 år?

I alla fall så Jan Svensson som är utomlands som ska vittna kommer cementera SW vittnesmål.
Båda är upptagna i resningsansökan av lagexperten RÅ och HD beviljade resning.
Så det är väl inte mycket mer att nämna än att RÅ har rätt och HD höll med om att resningsgrunderna är belagda, och ett litet påpekande om Fiddes sk sanningar.

När KH berättar sitt hoppas jag man får något gott till kaffet i pausen så man inte skrattar ihjäl sig.
God espresso finns och en snacks, så det går nog att njuta mellan varven under förhandlingens gång.

Fetat: Det var väl ändå väldigt länge sedan...?
Citera
2014-01-16, 21:06
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vi har vänstertrafik på järnvägen i Sverige. För att komma till det södergående tåget mot Göteborg så måste han korsa järnvägen till östra sidan här: https://anonfiles.com/file/21a8564fa7e08c6e917525b05e3e66c2

Finns ingen vänstertrafik på en enkelspårig järnväg, inte ens i Sverige.

Klicka du på länken från Trafikverket så kan du se att tågen går från spår 2, istället för att svamla på som vanligt i din okunnighet.

Tåg mot Göteborg går aldrig från spår 1, såvida det inte är rälsbrott på spår 2 och det har inte hänt sedan ombyggnationen blev klar.
Citera
2014-01-16, 21:07
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Fetat: Det var väl ändå väldigt länge sedan...?

Ingen aning jag följer dig inte vet du. Så okej då vet tråden det.
Ska du vänta om han får sitta i 10 år?

Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Finns ingen vänstertrafik på en enkelspårig järnväg, inte ens i Sverige.

Klicka du på länken från Trafikverket så kan du se att tågen går från spår 2, istället för att svamla på som vanligt i din okunnighet.

Tåg mot Göteborg går aldrig från spår 1, såvida det inte är rälsbrott på spår 2 och det har inte hänt sedan ombyggnationen blev klar.

Vänstertrafiken är inte något som existerar på järnvägen alltså.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-16 kl. 21:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in