2014-01-16, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Med "Det första" avser jag svaret på min fråga om det ansågs att ingen ställt upp för FS. Det är lögn. Det framgår i FUP.
Jag förstår faktist inte vad du menar.
Förutom flickvännen och konspirationsälskande flashbackare då.
Vem har ställt upp/visat sig tro på Fs oskuld?
Vem har gått ut i media eller sagt till polisen att "han är en bra kille" eller liknande?
Jag har missat allt positivt om killen.

De beskrivningar som finns av honom både förr och nu känns verkligen allt annat än positiva.
Det är ju beskrivningar av en fruktansvärd person, en självskriven kvinnomisshandlare, (Jag vet att sådana finns i alla upptänkliga varianter men denna är övertydlig).

Hans profil blir en kriminell snubbe som dödar djur, som skadar både barn och kvinnor.
En person som lever av andra. En missbrukare. Arbetsskygg.

Vad är det positiva?
Citera
2014-01-16, 19:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Åklagaren och jag är överens.

När han skulle till jobbet den aktuella dagen observerade han en stadsjeep som stod parkerad på norra delen av p-platsen. Men när polisen hittade Marinas bil en vecka efteråt stod den på den södra delen.

Åklagaren har dragit slutsatsen att bilen måste ha flyttats från det att vittnet såg den och att detta skulle skett efter Marinas död.

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.2247108-nya-vittnesmal-i-marinarattegangen
Så du tror att han ska försöka tuta i HR det här scenariot? (FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Citera
2014-01-16, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Har fs förklarat varför han kollade upp JEs bil ? Han verkar vara van vid fordonskontroller

Det var mycket snack (från FS?) om att Marina gjorde många fordonsförfrågningar, men faktum är att det är FS dom har belagts med att fråga på bilar, inte Marina.

Edit:
FS förklaring är att bilen betedde sig underligt. Jag undrar fortfarande vad det betyder.
Studsar den?
Senast redigerad av Fin 2014-01-16 kl. 19:35.
Citera
2014-01-16, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Så du tror att han ska försöka tuta i HR det här scenariot? (FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

Det vet jag inte. Men jag antar att han har en plan och ett troligt händelseförlopp med vittnet som var allt annat än säker på vilken dag han såg kalsongmannen.
Citera
2014-01-16, 19:42
Bannlyst
Citat:

Ja herregud, leviterande bilar och tidsresor blir åklagarens slutsatser ?

Hans sk. kedja är en svajig ståltråd med många knutar som spretar ut till ena efter andra alternativa gärningsmannen. Stackars Svenkvist som får ta smällen om FS frikänns.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-01-16 kl. 19:50.
Citera
2014-01-16, 19:45
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Det var mycket snack (från FS?) om att Marina gjorde många fordonsförfrågningar, men faktum är att det är FS dom har belagts med att fråga på bilar, inte Marina.

Edit:
FS förklaring är att bilen betedde sig underligt. Jag undrar fortfarande vad det betyder.
Studsar den?
Jag kan tänka mig att FS blir lite nojig i anslutning till brottsliga värv.
Citera
2014-01-16, 19:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det vet jag inte. Men jag antar att han har en plan och ett troligt händelseförlopp med vittnet som var allt annat än säker på vilken dag han såg kalsongmannen.
Jo, även Sickan Jönsson hade en plan. Hur ska åklagaren få ihop sin plan med ett vittne som inte vet vilken dag han gjorde iakttagelsen?

Har du ett troligt händelseförlopp som inkluderar flytt av bilen, och som inkluderar att SW inte såg bilen fler gånger efter 28, trots att han spanade efter en sådan bil?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden

Hans sk. kedja är en svajig ståltråd med många knutar som spretar ut till den efter andra alternativa gärningsmannen. Stackars Svenkvist som får ta smällen om FS frikänns.

Om?

Du tvekar alltså? Det är så dags nu.
Vad hände med smygmobilen förresten?
Simsalabim... Borta!

Advokatsmagi!
Citera
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden

Hans sk. kedja är en svajig ståltråd med många knutar som spretar ut till den efter andra alternativa gärningsmannen. Stackars Svenkvist som får ta smällen om FS frikänns.

Det fetade: Tvekar du nu? Du verkar ha varit stensäker på att fs är oskyldig och vit som snö, har du ändrat dej?
Citera
2014-01-16, 19:48
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Frågan var ställd till mig och svaret på det har jag gett. Du fattar väl att om FS är så manipulerande som DU framställer honom, finns det säkert en uppsjö med folk som har något snällt att säga om honom. Hur ska du ha det? Är han den manipulerade skitstövel som du målar upp honom som eller inte?

Det jag menade var att det fanns folk som skulle ställa upp för honom, det är inte Maskroos jag åsyftar nu.
FS sociala nät sträcker sig inte längre än till dennes apologeter i denna tråd. Och visst, här finns en handfull vilka tror sig se till FS positiva sidor.
Citera
2014-01-16, 19:48
Bannlyst
Citat:

Hans hypoteser blir ju rena KOMIKEN. Som jag sade här:
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

En bil synes hoppa runt på parkeringen.
Jag kom ihåg när Kvarnström sade "vänta, för idag kommer ni får se"
Nu säger Svenkvist något liknande, jag ser fram mot en förklaring.

Det där med "snart så skall ni få se" är det något de lär sig på Åklagarskolan ?
Citera
2014-01-16, 19:55
Bannlyst
Citat:
Jo, även Sickan Jönsson hade en plan. Hur ska åklagaren få ihop sin plan med ett vittne som inte vet vilken dag han gjorde iakttagelsen?

Har du ett troligt händelseförlopp som inkluderar flytt av bilen, och som inkluderar att SW inte såg bilen fler gånger efter 28, trots att han spanade efter en sådan bil?

Skulle åklagaren plocka upp ett vittne som hamnat i slasken om det inte visat sig vara intressant? Varför ta med ett vittne som raserar ens hypotes? De kan i efterhand konstatera vilken dag han sett mannen med hjälp av telefonlistor mm och fått en klarare bild där en flytt av bilen ingår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in