2014-01-16, 12:17
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag tolkade bloggarens text på samma sätt som du. Hen hade nog bara bråttom vid rapporteringen, och valde ett tokigt uttryck. Reportern på SR beskriver morgonens diskussion så här: "Den misstänkte vill att morgondagens förhandlingar ska vara klara innan klockan 14, för att han ska ha möjlighet att träffa anhöriga."

Har en misstänkt i en mordrättegång möjlighet att styra över schemat? FS kan väl träffa Maskroos när rättegången är över?

Är Maskroos fler än en person? Är du säker på att det är just henne som avses? Det står ju "anhöriga" dvs i pluralform...?
Citera
2014-01-16, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Är Maskroos fler än en person? Är du säker på att det är just henne som avses? Det står ju "anhöriga" dvs i pluralform...?

Vem mer skulle vilja träffa honom? De kan säga anhöriga fast bara en kommer.
Citera
2014-01-16, 12:20
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Vem hade du tänkt dig: FS mamma eller syskon?
Citera
2014-01-16, 12:24
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Vem mer skulle vilja träffa honom? De kan säga anhöriga fast bara en kommer.

Ja kanske hans barn skulle vilja träffa honom? Hans far? Ett syskon eller två?

Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Vem hade du tänkt dig: FS mamma eller syskon?

Se ovanstående.

I övrigt: spelar det någon roll "vem/vilka" jag hade tänkt mig? Skulle det vara så otänkbart menar du att någon anhörig till FS skulle vilja träffa honom?
Citera
2014-01-16, 12:26
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:

Se ovanstående.

I övrigt: spelar det någon roll "vem/vilka" jag hade tänkt mig? Skulle det vara så otänkbart menar du att någon anhörig till FS skulle vilja träffa honom?
Jag inbillar mig att FS inte vill träffa andra än dem han lyckats dupera. De kan sätta för FS onödiga känslor i rörelse. Men vi får väl se, kanske kan Maskroos berätta om hon blev själv.
Citera
2014-01-16, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag tolkade bloggarens text på samma sätt som du. Hen hade nog bara bråttom vid rapporteringen, och valde ett tokigt uttryck. Reportern på SR beskriver morgonens diskussion så här: "Den misstänkte vill att morgondagens förhandlingar ska vara klara innan klockan 14, för att han ska ha möjlighet att träffa anhöriga."

Har en misstänkt i en mordrättegång möjlighet att styra över schemat? FS kan väl träffa Maskroos när rättegången är över?
Det brister ju för FS hela tiden, det är väl inte möjligt att den åtalade vill få krama flickvännen och så väntar alla?
Vi får ju hoppas att anhöriga kan övertala honom om vikten av att tala sanning.
Citera
2014-01-16, 12:36
Medlem
Citat:

Se ovanstående.

Eh..
Ja, det är otänkbart.
Speciellt att det är så brottom.
Ingen har stått upp för honom tidigare (utom Mask.) så varför så jätteviktigt nu?
Om de vill träffas finns ju massor av tid sedan då man kan ses, i frihet eller i fängelset.

Eventuellt att man godkänner det eftersom majoriteten är övertygade om att han är skyldig och lite kramar kanske kan få honom att erkänna?
Citera
2014-01-16, 12:40
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Eh..
Ja, det är otänkbart.
Speciellt att det är så brottom.
Ingen har stått upp för honom tidigare (utom Mask.) så varför så jätteviktigt nu?
Om de vill träffas finns ju massor av tid sedan då man kan ses, i frihet eller i fängelset.

Eventuellt att man godkänner det eftersom majoriteten är övertygade om att han är skyldig och lite kramar kanske kan få honom att erkänna?

Vem har sagt att det är bråttom? Vem säger ens att det är FS som efterfrågat detta? (kan såklart vara det, men det vet inte jag iaf - vet du?).

Jag ser inget konstigt i att man vill träffa en anhörig överhuvudtaget.

"Ingen har stått upp för honom" betyder det samma sak som att "ingen ställt upp för honom"? För dig alltså?
Citera
2014-01-16, 13:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Nej det är inte sannolikt att han åkt land och rike runt. Det är rätt. Fredrik kan ha dumpat kroppen på en annan plats för att flytta den till Sigges väg natten efter.

Vittnet är säker på att det är rätt bil men på annan plats än där den hittades. Om Fredrik mördade Marina hade han bilnycklarna och tillgång till bilen.
Så, om jag förstår rätt så är din hypetes så här: Natten 27-28 mördar FS Marina och packar in kroppen. På fm 28 kör han till Stora Höga, gör bankomatuttaget, parkerar bilen på norra P-platsen och går hem. Senare samma dag ångrar han sig, kör Lupon ner till Stora Höga, kör bilen upp till rastplatsen och flaxar framför bakluckan för att senare köra till fyndplatsen och dumpa sin last. Därefter går kosan tillbaka till Störa Höga, södra P-platsen, varifrån han kör hem.

Sängkammarfarser brukar vara mer verklighetstrogna.
Citera
2014-01-16, 13:31
Medlem
Citat:
Vem har sagt att det är bråttom? Vem säger ens att det är FS som efterfrågat detta? (kan såklart vara det, men det vet inte jag iaf - vet du?).

Jag ser inget konstigt i att man vill träffa en anhörig överhuvudtaget.

"Ingen har stått upp för honom" betyder det samma sak som att "ingen ställt upp för honom"? För dig alltså?
Ja precis.
Ingen anhörig har sagt något trevligt om honom under åren som gått,
Ingen av dem har sagt något i stil med "nej det kan inte vara han som är mördaren! Han är en bra kille!"
Citera
2014-01-16, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Så, om jag förstår rätt så är din hypetes så här: Natten 27-28 mördar FS Marina och packar in kroppen. På fm 28 kör han till Stora Höga, gör bankomatuttaget, parkerar bilen på norra P-platsen och går hem. Senare samma dag ångrar han sig, kör Lupon ner till Stora Höga, kör bilen upp till rastplatsen och flaxar framför bakluckan för att senare köra till fyndplatsen och dumpa sin last. Därefter går kosan tillbaka till Störa Höga, södra P-platsen, varifrån han kör hem.

Sängkammarfarser brukar vara mer verklighetstrogna.
Jag har hört att man kan bli lite knasig av droger
Citera
2014-01-16, 13:34
Medlem
Quarrels avatar
Enligt telefonlistan hade JE och Marina tät kontakt på kvällen 6 juli, vilket sannolikt var då han hämtade upp Marina för att besöka Pilhage gravfält, sid 558. Han lämnade Marina på gårdsplan: "det känns som eftermiddag". De har aldrig haft sex. Bra, då vet vi att de låg rumpa mot rumpa hela natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in